Gravatar

#19911 Sweetiebellefan 10 år siden

Alpha & Omega

Herlige minder fra de dage jeg var med i Alpha & Omega AMV konkurrencer.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#19912 Åkepool 10 år siden

Batsy (19909) skrev:
The Amazing Mandela 2 er vældig god!

he he, den glæder jeg mig til :)

So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#19913 misuma 10 år siden

Så kom jeg igennem GoT sæson 2

Det er jo blot en mørk og beskidt version af Dollars! :P

4/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#19914 misuma 10 år siden

Open Graves, BD

3/6
Gravatar

#19915 Lord Beef Jerky 10 år siden

misuma (19913) skrev:
Så kom jeg igennem GoT sæson 2

Det er jo blot en mørk og beskidt version af Dollars! :P

4/6

Den blev bedre end de to-tre første afsnit, ja?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19916 misuma 10 år siden

Yep! Jeg er dog stadig en spade til at huske hvem der er imod hvem :/
Gravatar

#19917 Lord Beef Jerky 10 år siden

Alle er mere eller mindre imod alle. Men tag du tredje sæson også. Den synes jeg er endnu bedre.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19918 Slettet Bruger [1118230488] 10 år siden

Jeg er lige kommet igennem første sæson af "Agents of SHIELD".

Efter pilotafsnittet, var jeg lidt "meh" og faldt øjeblikkeligt af vognen, især fordi det også lidt var meldingen fra andre, der havde set flere afsnit af serien. Efter noget tid, læste og hørte jeg fra flere sider, at serien blev bedre senere på sæsonen, at Marvel åbenbart havde store planer om at tage sig god tid med historien og at det kunne betale sig at "binge watche" den, altså se mange afsnit i træk.

Det var ganske gode råd, de første måske 10-12 afsnit er helt fine, uden at være vildt imponerende og så kommer man i nærheden af hvad der åbenbart er sket i "The Winter Soldier", som jeg ikke fik set i biffen og så begynder serien for alvor at vende.

Der er en god gang spion-festlighed i gang, der er solide historier, mysterier, henvisninger til diverse figurer mv. i Marvel-universet, altså noget for fans af tegneserien og sæsonen slutter rigtig godt - historien afsluttes på sin vis, men der er noget at bygge videre på i næste sæson, uden at skidtet slutter med en cliffhanger.

Det er bestemt ikke det bedste tv, jeg nogensinde har set, men det er en solid første sæson af serie og tilsyneladende en stor og ambitiøs plan fra Marvel.

Serien fortæller hvad der sker mellem filmene, ligesom filmene starter den i det små og stille og roligt, fyldes der flere og flere fantastiske ting på, som man lærer at acceptere i universet. Der er noget for nye seere, der er noget for tegneseriefans og der er noget for folk, der kun er fans af Marvels film- og tv-univers.

Marvel er på vej med "Agent Carter", essentielt en serie om SHIELDs opstart, så vidt jeg kan se på det hele. Dertil kommer serierne på Netflix med Daredevil, Luke Cage mv. og hvis jeg regner rigtigt, betyder det, at Marvel fylder hullerne ud.

"Agent Carter" fylder hullet ud fra den første "Captain America" til måske 70'erne, som Daredevil mv. rygtes at foregå i og måske kommer de serier til at fylde på baggrundshistorien til moderne tid, men det kan selvfølgelig også være, at Netflix-serierne bare kommer til at foregå i universet, uden at have noget med de to andre serier at gøre.

Uanset hvad, er jeg virkelig imponeret. Det er reelt lykkedes Marvel at lave et ret stort film- og tv-univers, som der er en plan for og som er gennemtænkt. De har faktisk taget tegneserieuniverset og bragt det til de levende billeder (dog mere gennemtænkt end både DC og Marvel har været i årevis på tegneseriefronten).
Gravatar

#19919 MadMartigan 10 år siden

The Godfather: Part II

6/6

There are many things my father taught me here in this room. He taught me: keep your friends close, but your enemies closer.
I'm your huckleberry...
Gravatar

#19920 Herrguth 10 år siden

#19913 Misuma, du er ikke den eneste, som ikke er faldet i svime om "Game of Thrones".

Jeg har også set de to første sæsoner, og det er ikke fordi det er dårligt, jeg synes bare heller ikke det er fantastisk.
Jeg synes, at serien er MEGET langtrukken og rodet, og så er det bare ikke alle storylines der er lige interessante.

Skriv ny kommentar: