Gravatar

#19921 Mikkel Abel 10 år siden

Clockers

Fed nok. Bevæger sig meget godt mellem humor og alvor, og det var dejligt at komme tilbage til "the projects", som jeg har savnet siden The Wire. Spike Lee har nogle fede stilistiske ideer, det bliver dog også lidt grimt nogengange og så slipper han ikke så godt fra sit valg af musik modsat i fx Do The Right Thing. Forholdsvist simpel historie, som også stikker lidt til samfundet. Forstår ikke hvorfor Mekhi Phifer aldrig har fået større roller, han er glimrende.

7/10

The Girl With The Dragon Tattoo (BD)

Fincher kan sit kram og beviser det endnu engang. Foretrækker denne over originalen, da det amerikanske cast bare tiltaler mig meget mere. Specielt Rooney Mara er godt nok fremragende. Lækre billeder med masser af mørke farver der kun gør det hele endnu mere dystert og så får Reznor endnu engang lavet en fed score. At de har placeret det i Sverige, delvist har svenske accenter, og bruger svenske ord her og der er sgu lidt bizart, omend det ikke gør det store.

8/10

Godzilla (2014)

Har kommenteret i anmeldelses-tråden, men var som udgangspunkt fint underholdt omend nogle mindre kritikpunkter.

7/10

Hitchcock (BD)

Fin nok lille film og Anthony Hopkins gør det godt som mesteren. Selvom skabelsen af Psycho baner vejen for filmens handling, så er det kærligheden mellem Hitchcock og Alma (Helen Mirren) som er i centrum. Lidt ærgerligt, for jeg håbede virkelig på et større indblik i Psycho og har også læst at flere scener fra den del blev klippet fra. Fin detalje med Ed Gein for, at understrege Hitchcocks indre kamp.

6-7/10

Holy Motors

WHAT. THE. FUCK!?!?! Simpelthen så syret og bizar en limousinetur gennem de franske gader. Kan forstå den referer en masse til forskellige tidsperioder i fransk film, men uden større indblik i dette gav det aldrig ret meget mening for mig. Konceptet er egentlig rigtig interessant, men er du gal nogle vanvittige scenarier vi kommer igen. Nogle var udmærket, nogle var utroligt mærkelige og så var der dem som var decideret uudholdelig.

5/10

Lords of Salem (BD)

Forfriskende surrealistisk horror-film blandt de mange gentagelser. Historien er fin, skuespillet er okay, men det der virkelig gør filmen for mig er de fede billeder og soundtracket. Man kunne næsten anklage Rob Zombie for stil over substans her, men det gør bestemt ikke mig noget. Lidt lang og kedelig til tider, men stadigvæk dragende og mange symbolske øjeblikke der er værd at kigge nærmere på, dog kamrer lige lovligt meget over til sidst.

7/10

No Country For Old Men (BD) - gensyn

Den stod svagt i hukommelsen, men hold kæft hvor er den bare fed. Coen-brødrene imponerer mig gang på gang og dette er klart en af deres aller stærkeste film. Elsker den løse struktur, hvor det simpelthen er umuligt at forudse hvad der nu vil ske. James Brolin som mand på flugt, Javier Bardem som stjernepsykopat og Tommy Lee Jones som uduelig sherif kan ej heller gøres bedre. De sidste 10-20 minutter halter dog liiiiiiiiiiiiiiidt taget det ellers enorme niveau i betragtning.

9/10
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#19922 knipsknips 10 år siden

Species

Ikke så god som jeg husker den. Dog havde den sine gode momenter.

3/6
Gravatar

#19923 knipsknips 10 år siden

La Gigolo

4/6
Gravatar

#19924 Giraffen 10 år siden

Spider-Man (2002)

Første del af Sam Raimis Spider-Man trilogi. Filmen holder faktisk stadig den dag i dag, til trods for de knap så heldige computereffekter, som så kunstige ud selv da filmen kom ud, og Green Goblins plastikdragt som ligner noget fra Power Rangers, var jeg nu fint underholdt det meste af tiden.

4/6

Spider-Man 2

Anden del af trilogien er ikke bare den bedste Spider-Man film, men også en af de bedste superhelte film nogensinde. Den indeholder fremragende actionscener, togscenen alene er stadig en af de mest hæsblæsende actionscener indenfor de sidste 10 år. Men bedst af alt besidder filmen en fremragende skurk; alt for mange superhelte film bruger alt for lidt tid på at gøre deres skurke interessante, men Doc Ock er et glimrende eksempel på en tragisk skurk, der er mindst ligeså interessant som edderkoppen, hvis ikke en smule mere endda.

5/6

Spider-Man 3

Jeg hader ikke denne film, som så mange andre gør, men den har heller ikke vundet noget ved et gensyn. Filmen besidder desværre et alt for stort persongalleri, det er desværre en trend som flere og flere superhelte film er skyldige i: The Avengers og eftersigende også den nye Amazing Spider-Man 2. Tre skurke er alt for mange i en film. SM 2 gjorde netop sådant et fremragende job med opbygge Doc Ock, men i tredje omgang får ingen af skurkene nok plads til virkelig at ånde. Filmens andet problem er til gengæld også at ingen af skurkene er super interessante bortset fra Sandman, hvis oprindelseshistorie besidder nogen af de samme kvaliteter som Doc Ocks. Men han får ikke nok spilletid. Venom skulle have haft sin egen spillefilm, men bliver desværre presset ind i en handling der allerede er fyldt til bristepunktet og derfor virker hele fortællingen ærlig talt en smule overfyldt og tonemæssigt forvirret.

Men igen jeg hader ikke ligefrem filmen, den er faktisk mildt underholdende, men Spider-Man havde altså fortjent en bedre afslutning end det her.

3/6
Gravatar

#19925 Driver 10 år siden

Var der ikke snak om, at Raimi slet ikke ville have Venom med i sin film, men blev presset til det af Sony? Eller er det noget, jeg har bildt mig selv ind.

Spider-Man havde i øvrigt fortjent mere end en bedre afslutning, han havde fortjent en film nummer 4. :´(
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#19926 Riqon 10 år siden

Battleship

Ikke specielt god, ikke så dårlig som den kunne have været (og som den er blevet kaldt). Den er fjollet, men ikke prætentiøs. Taget i betragtning at den er baseret på et stykke legetøj, så er tonen egentlig passende. Ikke desto mindre bliver karaktererne og de kolossale actionsekvenser kedelige i længden, og den er i sidste ende alt for forudsigelig til at give et bedre indtryk. 3/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#19927 misuma 10 år siden

Så er jeg snart igennem sæson 3 af GoT.

Der er sørme ikke mange afsnit på så'en sæson. Hvordan funker det egentlig når serien kører i kukkassen? Et afsnit pr. uge? Så holder en sæson sørme ikke længe imo.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#19928 Lord Beef Jerky 10 år siden

Ja, et afsnit pr uge, så 10 uger om året vel.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19929 misuma 10 år siden

Hele sæson 3 af GoT:

Barbarisk serie!
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#19930 Lord Beef Jerky 10 år siden

Så er det bare i gang med sæson 4. Den er også dejlig barbarisk indtil videre.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: