Gravatar

#20151 Lord Beef Jerky 10 år siden

Herrguth (20150) skrev:
Jeg har nu (over en lang periode) kæmpet mig igennem 9 afsnit af Twin Peaks, men har nu besluttet mig for at give op. Jeg synes simpelthen bare at den vildt kedelig.

Nu har jeg bare lige et spørgsmål. Kan man se "Fire Walk With Me" uden at have serien?

9? Så er du igennem første sæson, ikke? I så fald skulle jeg mene, at du godt kan se filmen, selvom det naturligvis giver bedst mening, at se resten af serien først.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#20152 Herrguth 10 år siden

Jeg har set første sæson og nogle afsnit af anden sæson. Jeg kommer ikke til at se mere af serien. Der er 18-19 afsnit tilbage, og det vil være spild af tid at se noget så kedeligt.
Men jeg tænkte, at filmen måske lavede en god afrunding?
Gravatar

#20153 Mikkel Abel 10 år siden

Første sæson mener jeg er på 13-14 episoder?

Selvom filmen vel står rimelig uafhængigt af filmen (man kan vel næsten kalde den en prequel?) og på ingen måde giver svar på det man kunne søge efter at havde serien, så ville jeg i hvert fald ikke kaste mig ud i den uden at havde set serien. Synes personligt filmen var roddet og ikke heeelt vildt god, men tør slet ikke tænke på hvordan den havde været, hvis jeg ikke havde set filmen. :)

Forstår dog ikke du finder serien kedelig, specielt første sæson. Fantastisk!

Herrguth (20152) skrev:
Men jeg tænkte, at filmen måske lavede en god afrunding?

Absolut ikke. Selv seriens slutning er meget åben.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#20154 Herrguth 10 år siden

Første sæson er på 8 afsnit og så har jeg 4 afsnit af sæson 2, så jeg har set 12 afsnit.
Ja, alle siger den er fantastisk, og det er også derfor jeg har set så langt, i håbet om at jeg måske snart ville se lyset. Men lyset er udeblevet...

Ok, så tror jeg også at jeg dropper filmen.
Gravatar

#20155 Mikkel Abel 10 år siden

54# Ja okay.... se du nogle Lynch-film i stedet så! ;)
Gravatar

#20156 Herrguth 10 år siden

Ja, det vil jeg gøre. Har kun set "Elephant Man" og "Lost Highway", og de var begge rigtig gode! :)
Gravatar

#20157 Mikkel Abel 10 år siden

Mulholland Drive og Blue Velvet skal i hvert fald have mine varmeste anbefalinger!
Gravatar

#20158 Kruse 10 år siden

"Eraserhead" er også ret fantastisk. Den og "Mulholland Drive" er mine Lynch-film-favoritter.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#20159 Herrguth 10 år siden

#Mikkel Abel - begge film er lagt i bunken med film der skal ses snarest.

#Kruse - Eraserhead har jeg desværre ikke. Den må ryge på ønskelisten.
Gravatar

#20160 loki 10 år siden

Side 404.... troede lige tråden var gået i stykker heh.
www.peakoil.dk

Skriv ny kommentar: