Misuma, Kings of Summer og The Way Way Back er hermed sat på min watchlist.
Scent of a Woman har jeg aldrig set, men den står på min watchlist i forvejen.
Vil lige sige, at man kan få "White Squall" på Blu Ray meget billigt på Amazon Marketplace. Jeg har selv lige købt den for 36,35 kr. Det er dog en amerikansk udgivelse, men ifølge bluray.com er den regionsfri.
Her lidt karakterer på film, jeg har set det sidste stykke tid:
Cellar Dweller - 4/10 Ragewar (aka. The Dungeonmaster) - 3/10 Stoker - 8/10 Behind the Candelabra - 8/10 Attack of the 50 ft. Woman (1993) - 3/10
Vil du ikke sige et par ord om Stoker? Har lige købt den på BD i Blockbuster (til 25kr) uden at kende noget til den ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Jeg synes, at det er synd at den er røget ind i gysergenren, for der synes jeg ikke den hører hjemme. Jeg ser den som et familiedrama med en lidt dyster stemning (næsten sådan lidt Hitchcock-agtig). En lidt syret coming-of-age-historie. Den er visuelt meget flot, og skuespillet er i top hele vejen rundt. En film, som jeg klart vil anbefale.
Det kan anbefales at læse tegneserierne, baseret på "Batman Beyond". I øjeblikket kører DC to serier, "Batman Beyond 2.0" og "Justice League Beyond 2.0", som begge bygger videre på det univers, man kender fra animationsserierne.
Tegneserierne er årsagen til, at jeg gik tilbage og genså en masse af de gamle afsnit, da en historie i de to blade handler om The Justice Lords, som optræder i afsnittene "A Better World".
På et eller andet tidspunkt, skal jeg have samlet så meget Batman Beyond sammen, som jeg kan finde i tegneserieform.
Gid der var tegneserie butikker i de mindre byer i Danmark... Netflix burde nu også få fat på Batman the animated series, vil til hver en tid gense de fantastiske episoder. Jeg mangler mere en halvdelen af episoderne, da de så svære at få fat på.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Øh... ikke helt sikker på hvad den gik ud på. Måske noget samfunds -/religionskritik sat i relief til et forstadshelvedes ligegyldighed? Korrekthed kontra følelser? Måske et udtryk for den spirende kulturrevolution og konsekvenserne af dennes undertrykkelse. Hmm.
#20127 Den ser interessant ud. Har fundet udgaven med Tangerine Dream, så den ser jeg frem til at se.
I så fald skal du huske at mute filmen! Tangerine Dreams udgave (som i øvrigt krediterer medlemmerne fra bandet, men ikke pionererne, der faktisk producerede filmen) er næsten ligeså så slem at overvære som Freddie Mercury voldtægt af Metropolis. Næsten.
Jeg har nu (over en lang periode) kæmpet mig igennem 9 afsnit af Twin Peaks, men har nu besluttet mig for at give op. Jeg synes simpelthen bare at den vildt kedelig.
Nu har jeg bare lige et spørgsmål. Kan man se "Fire Walk With Me" uden at have serien?
#20141 Lord Beef Jerky 10 år siden
#20142 Sweetiebellefan 10 år siden
Masser af flotte damer, blod og spænding i denne komiske thriller.
7/10
#20143 wimmie 10 år siden
Vil du ikke sige et par ord om Stoker?
Har lige købt den på BD i Blockbuster (til 25kr) uden at kende noget til den ;)
#20144 Herrguth 10 år siden
Jeg synes, at det er synd at den er røget ind i gysergenren, for der synes jeg ikke den hører hjemme.
Jeg ser den som et familiedrama med en lidt dyster stemning (næsten sådan lidt Hitchcock-agtig). En lidt syret coming-of-age-historie.
Den er visuelt meget flot, og skuespillet er i top hele vejen rundt.
En film, som jeg klart vil anbefale.
#20145 Batsy 10 år siden
Gid der var tegneserie butikker i de mindre byer i Danmark... Netflix burde nu også få fat på Batman the animated series, vil til hver en tid gense de fantastiske episoder. Jeg mangler mere en halvdelen af episoderne, da de så svære at få fat på.
#20146 loki 10 år siden
Øh... ikke helt sikker på hvad den gik ud på. Måske noget samfunds -/religionskritik sat i relief til et forstadshelvedes ligegyldighed? Korrekthed kontra følelser? Måske et udtryk for den spirende kulturrevolution og konsekvenserne af dennes undertrykkelse. Hmm.
#20147 Pécuchet 10 år siden
I så fald skal du huske at mute filmen! Tangerine Dreams udgave (som i øvrigt krediterer medlemmerne fra bandet, men ikke pionererne, der faktisk producerede filmen) er næsten ligeså så slem at overvære som Freddie Mercury voldtægt af Metropolis. Næsten.
#20148 Pécuchet 10 år siden
Hvis du absolut skal have lyd på, vil jeg anbefale Liszts programsymfoni (S. 109), som er enestående, men måske en anelse "højrøstet":
#20149 Sweetiebellefan 10 år siden
Her er Santa blevet Satan i denne gyser komedie fra Finland.
Kan anbefales.
8/10
#20150 Herrguth 10 år siden
Nu har jeg bare lige et spørgsmål. Kan man se "Fire Walk With Me" uden at have serien?