End of Watch, 2012 - 4/10 Godt cast kan ikke redde denne kliché af en film, som jeg føler instruktør Ayer har lavet 10 gange før og bedre. Intet nyt under solen. Der er eksperimenteret lidt med stilen, som jeg hurtigt fandt trættende under de mere hektiske optrin. Hvis jeg blot kunne se hvad der foregik, så kunne det være jeg ville kunne lide det. Som det er nu - kan jeg ikke. Mange steder vel modtaget og rost, men jeg fandt den ualmindelig kedelig. Gyllenhall er som altid rigtig god og filmen starter fint, men dør ret hurtigt.
Matt Reeves har taget historien om aberne til nye højder. Alene billedsiden og lydsiden er så imponerende, at det er biografbilletten værd - Sjældent set eller hørt bedre - Mesterlig håndtering af surroundsound, som jeg aldrig har oplevet lignende i biografen. Der var publikum, der sad og vendte sig til højre og venstre, fordi de troede lydende kom fra andre i salen - GENIALT - Man var nærmest selv i skoven fyldt med silende regn og abeskrål - Ufatteligt medrivende og med til, at man blev suget lige ind i historien. En nærmest revolutionerende oplevelse for mig, da jeg aldrig har oplevet en sådan gennemført brug af surroundsound før.
At der så oveni hatten er solidt skuespil, en god historie og lækkert flydende og suspence fuldt instruktørarbejde, er bare med til at understrege denne films høje niveau.
Ægteparret bag manuskripterne til Apes 1 og 2, har vi uden tvivl ikke set det sidste til og Matt Reeves, kan nok godt begynde at affinde sig med at blive en meget eftertragtet og respekteret instruktør.
Aberne har aldrig set eller lydt bedre end i Dawn og man kunne godt overveje en Oscar-nominering til Andy Serkis.
5-6/6. 9/10 på IMDB.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
My Kidnapper (2010) Mark Henderson blev, sammen med en række andre turister, kidnappet af en oprørsgruppe, mens han var i Colombia. 6 år efter tager han tilbage for at stå ansigt til ansigt med en af kidnapperne.
Set-up’et fejler ikke noget, men Mark Henderson, som selv har instrueret filmen, får ikke optimalt udbytte.
Mark Henderson har valgt at centrere historien om sig selv, men han burde nok have fokuseret på gruppens eneste kvindelige gidsel. En traumatiseret tysk kvinde, for hvem tilfangetagningens konsekvenser synes at have været langt større.
Slutningen, mødet mellem gidsel og gidseltager bliver lidt af en fuser, og filmens klimaks udebliver desværre.
My Kid Could Paint That (2007) Filmen starter som en fin lille fortælling, om en fireårig pige med evner som en anden Picasso. Men My Kid Could Paint That tager undervejs en drejning, og bliver til en ren whodunnit-film. På bedste vis for vi skildret, den lille families kamp mod omverdenen, samt menneskehedens grusomme blodtørst.
Little Dieter Needs to Fly (1997) Vi møder Dieter Dingler i hans hjem i Californien. Inden han inviterer kameraholdet indenfor, åbner og lukker han hoveddøren adskillige gange. Han forklarer os om friheden til at åbne og lukke en dør. En frihed han har værdsat lige siden han flygtede fra sit fangeskab hos Viet Cong, under Vietnamkrigen.
Werner Herzog er en sand mester når det kommer til personskildringer. Om det så er i fiktion- eller dokumentarfilm. To genrer der i øvrigt har det med at smelte en smule sammen i Herzogs hænder. Fortællingen om Dieter Dingler er fantastisk, så fantastisk at Herzog senere gjorde brug af den selv samme historie til Filmen Rescue Dawn med Christian Bale.
Jeg synes, at det er synd at den er røget ind i gysergenren, for der synes jeg ikke den hører hjemme. Jeg ser den som et familiedrama med en lidt dyster stemning (næsten sådan lidt Hitchcock-agtig). En lidt syret coming-of-age-historie. Den er visuelt meget flot, og skuespillet er i top hele vejen rundt. En film, som jeg klart vil anbefale.
Tak - glæder mig til at få den set - den lød ret interessant :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Insidious 4/10 Den har nogle gode ideer og et par scary moments men ellers alt for typisk og en smule kedelig. Sinister 5/10 Ok og til tider ganske effektiv...dog fesen slutning.
Nooooo, wimmie! De er da tjotjalt nice! :O
Hehe, Sinister kunne nok godt snige sig op på 6/10 - den var ikke dårlig. Insidious var dog alt for skuffende på trods af at jeg også har en svaghed for Wans film. The Conjuring var jeg til gengæld meget begejstret for.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Fremragende serie. Især første afsnit er i særklasse. Desværre har Netflix (dk) kun de første to sæsoner. Ender på en stor 5/6. Glæder mig til 2. sæson.
I min optik er sæson 3 også den svageste so far. De to første afsnit har nogle rigtig fede idéer, men afsnitene er bare ikke særlig spænende. Det tredje afsnit er dog af en helt anden kaliber! Super intens, spændende, en meget interessant skurk i form af Lars Mikkelsen (som gør det fremragende) og en cliffhanger der bare er awesome!
Kæft en gang lort. Var så tæt på at slukke, men den måtte da blive bedre. Nope. Pinlig omgang cgi-crap. Det er SÅ tydeligt, at de ønskede Electro pga. det visuelle potentiale. At de så skider på hans oplæg gør det ikke just bedre. Electro var højst 1/4 så stærk som filmen viser, og der var flere ting han absolut ikke kunne. Han var en tilbagevendende skurk javel, men kun rangeret lidt højere end Shocker. Han burde være placeret omkring nummer 8 på denne liste: http://www.newsarama.com/15454-the-10-greatest-spi...
- elendig overordnet historie. Rod uden fokus og med for mange skurke. - elendige skuespillerpræstationer - det føltes vitterligt som om de havde en rolle at spille. - skrækkelig musik - så mange overdrevne og iscenesatte situationer. Tåkrummende. - unødvendig langtrukket - antiklimatisk (faderen)
#20181 Ispep 10 år siden
Godt cast kan ikke redde denne kliché af en film, som jeg føler instruktør Ayer har lavet 10 gange før og bedre. Intet nyt under solen. Der er eksperimenteret lidt med stilen, som jeg hurtigt fandt trættende under de mere hektiske optrin. Hvis jeg blot kunne se hvad der foregik, så kunne det være jeg ville kunne lide det. Som det er nu - kan jeg ikke. Mange steder vel modtaget og rost, men jeg fandt den ualmindelig kedelig. Gyllenhall er som altid rigtig god og filmen starter fint, men dør ret hurtigt.
#20182 knipsknips 10 år siden
Ganske god opfølger. Fantastiske computer animering.
4/6
#20183 Driver 10 år siden
Matt Reeves har taget historien om aberne til nye højder. Alene billedsiden og lydsiden er så imponerende, at det er biografbilletten værd - Sjældent set eller hørt bedre - Mesterlig håndtering af surroundsound, som jeg aldrig har oplevet lignende i biografen. Der var publikum, der sad og vendte sig til højre og venstre, fordi de troede lydende kom fra andre i salen - GENIALT - Man var nærmest selv i skoven fyldt med silende regn og abeskrål - Ufatteligt medrivende og med til, at man blev suget lige ind i historien. En nærmest revolutionerende oplevelse for mig, da jeg aldrig har oplevet en sådan gennemført brug af surroundsound før.
At der så oveni hatten er solidt skuespil, en god historie og lækkert flydende og suspence fuldt instruktørarbejde, er bare med til at understrege denne films høje niveau.
Ægteparret bag manuskripterne til Apes 1 og 2, har vi uden tvivl ikke set det sidste til og Matt Reeves, kan nok godt begynde at affinde sig med at blive en meget eftertragtet og respekteret instruktør.
Aberne har aldrig set eller lydt bedre end i Dawn og man kunne godt overveje en Oscar-nominering til Andy Serkis.
5-6/6. 9/10 på IMDB.
#20184 fubar 10 år siden
My Kidnapper (2010)
Mark Henderson blev, sammen med en række andre turister, kidnappet af en oprørsgruppe, mens han var i Colombia.
6 år efter tager han tilbage for at stå ansigt til ansigt med en af kidnapperne.
Set-up’et fejler ikke noget, men Mark Henderson, som selv har instrueret filmen, får ikke optimalt udbytte.
Mark Henderson har valgt at centrere historien om sig selv, men han burde nok have fokuseret på gruppens eneste kvindelige gidsel. En traumatiseret tysk kvinde, for hvem tilfangetagningens konsekvenser synes at have været langt større.
Slutningen, mødet mellem gidsel og gidseltager bliver lidt af en fuser, og filmens klimaks udebliver desværre.
My Kid Could Paint That (2007)
Filmen starter som en fin lille fortælling, om en fireårig pige med evner som en anden Picasso. Men My Kid Could Paint That tager undervejs en drejning, og bliver til en ren whodunnit-film. På bedste vis for vi skildret, den lille families kamp mod omverdenen, samt menneskehedens grusomme blodtørst.
Little Dieter Needs to Fly (1997)
Vi møder Dieter Dingler i hans hjem i Californien. Inden han inviterer kameraholdet indenfor, åbner og lukker han hoveddøren adskillige gange. Han forklarer os om friheden til at åbne og lukke en dør. En frihed han har værdsat lige siden han flygtede fra sit fangeskab hos Viet Cong, under Vietnamkrigen.
Werner Herzog er en sand mester når det kommer til personskildringer. Om det så er i fiktion- eller dokumentarfilm. To genrer der i øvrigt har det med at smelte en smule sammen i Herzogs hænder.
Fortællingen om Dieter Dingler er fantastisk, så fantastisk at Herzog senere gjorde brug af den selv samme historie til Filmen Rescue Dawn med Christian Bale.
#20185 wimmie 10 år siden
Tak - glæder mig til at få den set - den lød ret interessant :)
#20186 wimmie 10 år siden
Hehe, Sinister kunne nok godt snige sig op på 6/10 - den var ikke dårlig.
Insidious var dog alt for skuffende på trods af at jeg også har en svaghed for Wans film.
The Conjuring var jeg til gengæld meget begejstret for.
#20187 knipsknips 10 år siden
Fremragende serie. Især første afsnit er i særklasse. Desværre har Netflix (dk) kun de første to sæsoner. Ender på en stor 5/6.
Glæder mig til 2. sæson.
#20188 Slettet Bruger [1118230488] 10 år siden
... hvilket minder mig om, at jeg stadig ikke har fået den set, selvom jeg har haft den stående i månedsvis. >:(
#20189 Brodersalsa 10 år siden
#20190 loki 10 år siden
Ugh.
Kæft en gang lort. Var så tæt på at slukke, men den måtte da blive bedre. Nope. Pinlig omgang cgi-crap. Det er SÅ tydeligt, at de ønskede Electro pga. det visuelle potentiale. At de så skider på hans oplæg gør det ikke just bedre. Electro var højst 1/4 så stærk som filmen viser, og der var flere ting han absolut ikke kunne. Han var en tilbagevendende skurk javel, men kun rangeret lidt højere end Shocker. Han burde være placeret omkring nummer 8 på denne liste: http://www.newsarama.com/15454-the-10-greatest-spi...
- elendig overordnet historie. Rod uden fokus og med for mange skurke.
- elendige skuespillerpræstationer - det føltes vitterligt som om de havde en rolle at spille.
- skrækkelig musik
- så mange overdrevne og iscenesatte situationer. Tåkrummende.
- unødvendig langtrukket
- antiklimatisk (faderen)
-15646646/10