Kæft en gang lort. Var så tæt på at slukke, men den måtte da blive bedre. Nope. Pinlig omgang cgi-crap. Det er SÅ tydeligt, at de ønskede Electro pga. det visuelle potentiale. At de så skider på hans oplæg gør det ikke just bedre. Electro var højst 1/4 så stærk som filmen viser, og der var flere ting han absolut ikke kunne. Han var en tilbagevendende skurk javel, men kun rangeret lidt højere end Shocker. Han burde være placeret omkring nummer 8 på denne liste: http://www.newsarama.com/15454-the-10-greatest-spi...
- elendig overordnet historie. Rod uden fokus og med for mange skurke. - elendige skuespillerpræstationer - det føltes vitterligt som om de havde en rolle at spille. - skrækkelig musik - så mange overdrevne og iscenesatte situationer. Tåkrummende. - unødvendig langtrukket - antiklimatisk (faderen)
-15646646/10
Så den værste film nogensinde i universet og historien? :)
Først "The Conjuring" og nu "Oculus", som beviser for, at der indimellem kommer små guldkorn fra gysergenren. Virkelig tilfredsstillende psykologisk gyser, der mere satser på at lege med ens opfattelse af virkeligheden og det psykologiske spil end levere gore, selvom den bestemt ikke er uden voldelige scener. Handlingen er overraskende godt fundet på og den er kompetent instrueret med gode gys, skuespil og sublim atmosfære. Kan bestemt anbefales til sultne horror fans. Fed film!!
Nu ved jeg godt, at loki har det med at skrue lidt op for negativiteten til visse film, så jeg vil ikke tage hans rant alt for seriøst... Dog er det tankevækkende, at lige netop de aspekter, han synes var dårlige ved Amazing Spider-Man 2 var dem, som jeg syntes fungerede bedst og trak en ellers middelmådig film lidt op. :p
loki (20190) skrev:
Det er SÅ tydeligt, at de ønskede Electro pga. det visuelle potentiale. At de så skider på hans oplæg gør det ikke just bedre.
Electro var én af de karakterer, som fungerede bedst. Langt bedre end Harry Osborn, som jeg følte virkelig trak filmen ned. Electro var i det mindste logisk - du forstod hans motivation og drivkraft - og actionsekvenserne med ham var veludførte og medrivende.
loki (20190) skrev:
- skrækkelig musik
Fantastisk score. Eksplosiv musik af Hans Zimmer. Her i sommerferien har jeg forsøgt mig med at skrive lidt fiktion (for sjov), og i den sammenhæng har jeg faktisk haft musikken fra "The Amazing Spider-Man 2" i høretelefonerne til inspiration og isolation ;)
loki (20190) skrev:
- antiklimatisk (faderen)
Faderen? Hvilken fader? (Tænker du på 1'eren?) Slutningen på filmen oplevede jeg som stærk og hjerteskærende og elegant udført.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Inside Llewyn Davis, 2013 - 6/10 Ifølge siden TSPDT, så skulle Coen's nyeste film være den mest hyldede blandt kritikerne sidste år. Jeg har desværre mere end svært ved at forstå dette. Den var til gengæld en kæmpe skuffelse må jeg konstatere. Som fan af Coen's arbejde, så kom denne aldrig ind under huden på mig og efterlod mig fuldstændig kold. Det lader til at den er ret personlig og mere beslægtet med "A serious Man", men jeg har meget svært ved at se det "fede" her. Isaac er blandt de få lyspunkter, han er faktisk fremragende og Coens nye fotograf Bruno Delbonnel tryller nogle vidunderlige billeder, så Roger Deakins var ikke savnet. Meget få højdepunkter stikker frem, men overall synes jeg det er en skuffelse, uden på nogen måde at være dårlig.
Electro var én af de karakterer, som fungerede bedst. Langt bedre end Harry Osborn, som jeg følte virkelig trak filmen ned. Electro var i det mindste logisk - du forstod hans motivation og drivkraft - og actionsekvenserne med ham var veludførte og medrivende.
Jeg fandt ham klichéramt og yderst stereotyp. Han er den klassiske oversete nørd som ingen værdsætter, og i det øjeblik han får powha bliver han ond, for nu kan folk se ham. Ja vi forstod godt hans motivation, for den var bøjet i radioaktiv neon. Harry var så pinagtig at jeg ikke gider kommenterer ham.
Riqon (20198) skrev:
Fantastisk score. Eksplosiv musik af Hans Zimmer. Her i sommerferien har jeg forsøgt mig med at skrive lidt fiktion (for sjov), og i den sammenhæng har jeg faktisk haft musikken fra "The Amazing Spider-Man 2" i høretelefonerne til inspiration og isolation ;)
Ja det jo subjektivt, men jeg fandt den nu bare enerverende og dårligt timet.
Riqon (20198) skrev:
Faderen? Hvilken fader? (Tænker du på 1'eren?) Slutningen på filmen oplevede jeg som stærk og hjerteskærende og elegant udført.
Nej jeg mener den video hvor Peter finder faderen, og denne fortæller at han æææælsker Peter, og forklarer at de ikke er "onde".
Problemet er så bare, at det var kun kortvarig at filmen prøvede at bilde os ind, at de måske var "onde" - og den var der nok ikke mange som hoppede på.
Det eneste som var en smule relevant, var sammenkoblingen mellem Peter, Faderen og hvorledes han brugte sit eget blod til edderkopperne. Det giver mere forklaring, men desværre bruger filmen ikke ret meget energi på dette aspekt. Antiklimatisk.
At Gwen dør vidst man jo godt. Bevares, det var da en af de mere rørende scener, men der var det for sent.
#20191 Slettet Bruger [1118230488] 10 år siden
Så den værste film nogensinde i universet og historien? :)
#20192 T. Nielsen 10 år siden
#20193 loki 10 år siden
#20194 knipsknips 10 år siden
Spændende dokumentar, og interessant hvis man er en spil nørd. Viser hvor meget indie udviklerne satser på deres drøm.
4/6
#20195 misuma 10 år siden
I dag kan en kompleks sammensætning af pixels give mig blanke øjne og stritpels.
Fantastisk.
Tak for oplevelsen, alle jer som skabte
Dawn Of The Planet Of The Apes 5/6
#20196 Ispep 10 år siden
Først "The Conjuring" og nu "Oculus", som beviser for, at der indimellem kommer små guldkorn fra gysergenren. Virkelig tilfredsstillende psykologisk gyser, der mere satser på at lege med ens opfattelse af virkeligheden og det psykologiske spil end levere gore, selvom den bestemt ikke er uden voldelige scener. Handlingen er overraskende godt fundet på og den er kompetent instrueret med gode gys, skuespil og sublim atmosfære. Kan bestemt anbefales til sultne horror fans. Fed film!!
#20197 misuma 10 år siden
#20198 Riqon 10 år siden
Faderen? Hvilken fader? (Tænker du på 1'eren?)
Slutningen på filmen oplevede jeg som stærk og hjerteskærende og elegant udført.
#20199 Ispep 10 år siden
Ifølge siden TSPDT, så skulle Coen's nyeste film være den mest hyldede blandt kritikerne sidste år. Jeg har desværre mere end svært ved at forstå dette. Den var til gengæld en kæmpe skuffelse må jeg konstatere. Som fan af Coen's arbejde, så kom denne aldrig ind under huden på mig og efterlod mig fuldstændig kold. Det lader til at den er ret personlig og mere beslægtet med "A serious Man", men jeg har meget svært ved at se det "fede" her. Isaac er blandt de få lyspunkter, han er faktisk fremragende og Coens nye fotograf Bruno Delbonnel tryller nogle vidunderlige billeder, så Roger Deakins var ikke savnet. Meget få højdepunkter stikker frem, men overall synes jeg det er en skuffelse, uden på nogen måde at være dårlig.
#20200 loki 10 år siden
Jeg fandt ham klichéramt og yderst stereotyp. Han er den klassiske oversete nørd som ingen værdsætter, og i det øjeblik han får powha bliver han ond, for nu kan folk se ham. Ja vi forstod godt hans motivation, for den var bøjet i radioaktiv neon. Harry var så pinagtig at jeg ikke gider kommenterer ham.
Ja det jo subjektivt, men jeg fandt den nu bare enerverende og dårligt timet.
Problemet er så bare, at det var kun kortvarig at filmen prøvede at bilde os ind, at de måske var "onde" - og den var der nok ikke mange som hoppede på.
Det eneste som var en smule relevant, var sammenkoblingen mellem Peter, Faderen og hvorledes han brugte sit eget blod til edderkopperne. Det giver mere forklaring, men desværre bruger filmen ikke ret meget energi på dette aspekt. Antiklimatisk.
At Gwen dør vidst man jo godt. Bevares, det var da en af de mere rørende scener, men der var det for sent.