Jeg fandt ham klichéramt og yderst stereotyp. Han er den klassiske oversete nørd som ingen værdsætter, og i det øjeblik han får powha bliver han ond, for nu kan folk se ham. Ja vi forstod godt hans motivation, for den var bøjet i radioaktiv neon. Harry var så pinagtig at jeg ikke gider kommenterer ham.
Ah, så let gik det ikke til at Electro blev ond. Hans første og andet møde med hans "bedste ven", Spider-Man, var yderst velskrevet, og hans kamp for anerkendelse gjorde ham til en vellykket og tragisk figur, bestemt en af de mere vellykkede i franchisen. Men ja, Harry var pinagtig og irriterende, ikke mindst da han prøvede at være morsom og joker-agtig. Stort minus for den del.
loki (20200) skrev:
Ja det jo subjektivt, men jeg fandt den nu bare enerverende og dårligt timet.
Dårligt timet? Tonerne understregede jo slagene og sammenstødene i actionsekvenserne perfekt? Jeg vil mene, det er så teknisk godt lavet, det næsten er en hån mod musikken at kalde dette "subjektivt", men hva ;)
Angående slutningen,
så ja, jeg havde helt glemt den del om faderen og hans videooptagelse. Det var også en del af plottet, der som helhed ikke rigtig betød ret meget, og jeg følte mere, det var for at besvare spørgsmål, som blev rejst i 1'eren. Det blev lidt kluntet, må jeg indrømme.
Til gengæld syntes jeg Gwen-plottet fungerede fremragende. Min kæreste kender ikke til tegneseriesagaen, så hun blev meget overrasket (chokeret), da tragedien skete. At nogle af os andre vidste det på forhånd (pga tegneserierne), kan jo forventes, og det kan filmen vel næppe kritiseres for.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Mit største og nok eneste problem med denne film er, at jeg ikke helt kan bestemme mig for om det vitterligt er den bedste film jeg nogensinde har set. Alt ved Paul Thomas Andersons mesterværk er simpelthen perfekt. Daniel Day-Lewis' intense og vanvittige skildring af en misantropisk mands forfald, der er ekstremt usympatisk, men stadigvæk så ekstremt fascinerede. Robert Elswits fantastiske smukke billeder af et Amerika i sit 20. århundrede. Jonny Greenwoods mystiske og ukonventionelle score og sidst, men ikke mindst, Andersons instruktion og manuskript der tager os igennem en verden af grådighed, svindlere, had og magtliderlighed. Alt er så fantastisk godt lavet ned til mindste detalje og utallige scener/replikker giver mig simpelthen gåsehud hver gang.
+10/10.
The Elephant Man
Måske verdens mest sympatiske hovedperson. Egentlig ret banal og måske endda lidt for sukkersød til tider til min smag, men virkelig godt og enkelt fortalt, og så er det altså bare en rørende og medrivende historie. Vi har at gøre med en tidlig Lynch, men synes det er fedt man alligevel fornemmer hans surrealistiske stil (tematikken, drømme-sekvenserne med moderen). Noget der dog irriterer mig ekstremt meget ved filmen er dens klipning. Hvordan hver scener "fader" og nogle gange er det nærmest før dialogen er slut. Og flot af John Hurt, det må fandeme havde krævet sin mand med den mængde make-up, haha.
Din rating hænger ikke sammen med dine ord Mikkel, når det gælder elefanten. Ved godt rating blot er et tal, men os menneskers trang til at putte ting i kasser og placerer dem, giver i hvert fald mig en ide om hvor god du finder filmen. Tallet bakket normalt ordret op. Er jeg helt ved siden af?
Din rating hænger ikke sammen med dine ord Mikkel, når det gælder elefanten. Ved godt rating blot er et tal, men os menneskers trang til at putte ting i kasser og placerer dem, giver i hvert fald mig en ide om hvor god du finder filmen. Tallet bakket normalt ordret op. Er jeg helt ved siden af?
Hmm jeg synes 8-tallet passer meget godt med hans kritik. Til tider en smule banal og sukkersød, men generelt virkelig godt fortalt, rørende og medrivende. Lad os ikke glemme at der Ros til John Hurt og at den surrealistiske stil også bliver fremhævet som noget positivt. Det at der bliver fadet ind og ud bliver nævnt som en mindre kritik. Ligger man det hele sammen lyder det som et godt 8-tal. God film, med enkelte kritikpunkter der trækker lidt ned.
Når det er sagt synes jeg generelt at der bliver lagt for meget vægt på karakterer og ikke nok vægt på ordene. Men det er en anden snak.
Jeg fandt at der lå for kraftig vægt på kritikken og at rosen lød lidt undskyldende, men øjnene der ser. Til gengæld synes jeg ikke der lægges for meget vægt på tallet til at supplere med. Uden det, havde jeg opfattet at han fandt filmen mindre god. Så for langsomt opfattende og tungnemme typer som mig, er jeg glad for det er med, ellers havde f.eks. min henvendelse her ikke eksisteret og Mikkel ikke haft mulighed for at oplyse mig, hvis han gider (og det gider han:)
Men set med andre øjne, så var kritikken måske også blot så udtalt, for at udtrykke hans forventninger til filmen, som ikke blev 100% mødt:-)
Edit: Du har ret Giraf. Læste lige hans kommentarer igen og kritikken var faktisk i mindretal!
#20201 Riqon 10 år siden
Ah, så let gik det ikke til at Electro blev ond. Hans første og andet møde med hans "bedste ven", Spider-Man, var yderst velskrevet, og hans kamp for anerkendelse gjorde ham til en vellykket og tragisk figur, bestemt en af de mere vellykkede i franchisen. Men ja, Harry var pinagtig og irriterende, ikke mindst da han prøvede at være morsom og joker-agtig. Stort minus for den del.
Dårligt timet? Tonerne understregede jo slagene og sammenstødene i actionsekvenserne perfekt? Jeg vil mene, det er så teknisk godt lavet, det næsten er en hån mod musikken at kalde dette "subjektivt", men hva ;)
Angående slutningen,
Til gengæld syntes jeg Gwen-plottet fungerede fremragende. Min kæreste kender ikke til tegneseriesagaen, så hun blev meget overrasket (chokeret), da tragedien skete. At nogle af os andre vidste det på forhånd (pga tegneserierne), kan jo forventes, og det kan filmen vel næppe kritiseres for.
#20202 Mikkel Abel 10 år siden
Mit største og nok eneste problem med denne film er, at jeg ikke helt kan bestemme mig for om det vitterligt er den bedste film jeg nogensinde har set. Alt ved Paul Thomas Andersons mesterværk er simpelthen perfekt. Daniel Day-Lewis' intense og vanvittige skildring af en misantropisk mands forfald, der er ekstremt usympatisk, men stadigvæk så ekstremt fascinerede. Robert Elswits fantastiske smukke billeder af et Amerika i sit 20. århundrede. Jonny Greenwoods mystiske og ukonventionelle score og sidst, men ikke mindst, Andersons instruktion og manuskript der tager os igennem en verden af grådighed, svindlere, had og magtliderlighed. Alt er så fantastisk godt lavet ned til mindste detalje og utallige scener/replikker giver mig simpelthen gåsehud hver gang.
+10/10.
The Elephant Man
Måske verdens mest sympatiske hovedperson. Egentlig ret banal og måske endda lidt for sukkersød til tider til min smag, men virkelig godt og enkelt fortalt, og så er det altså bare en rørende og medrivende historie. Vi har at gøre med en tidlig Lynch, men synes det er fedt man alligevel fornemmer hans surrealistiske stil (tematikken, drømme-sekvenserne med moderen). Noget der dog irriterer mig ekstremt meget ved filmen er dens klipning. Hvordan hver scener "fader" og nogle gange er det nærmest før dialogen er slut.
Og flot af John Hurt, det må fandeme havde krævet sin mand med den mængde make-up, haha.
8/10
#20203 Ispep 10 år siden
Behøver du at bestemme dig? :) Men ellers kan vi godt synge "mesterværk" i kor. Også en af de bedste film jeg har set.
Jeg er nok også mere vild med "The Elephant Man" end dig. Den er ufattelig rørende.
#20204 T. Nielsen 10 år siden
#20205 Giraffen 10 år siden
Hmm jeg synes 8-tallet passer meget godt med hans kritik. Til tider en smule banal og sukkersød, men generelt virkelig godt fortalt, rørende og medrivende. Lad os ikke glemme at der Ros til John Hurt og at den surrealistiske stil også bliver fremhævet som noget positivt. Det at der bliver fadet ind og ud bliver nævnt som en mindre kritik. Ligger man det hele sammen lyder det som et godt 8-tal. God film, med enkelte kritikpunkter der trækker lidt ned.
Når det er sagt synes jeg generelt at der bliver lagt for meget vægt på karakterer og ikke nok vægt på ordene. Men det er en anden snak.
#20206 T. Nielsen 10 år siden
Men set med andre øjne, så var kritikken måske også blot så udtalt, for at udtrykke hans forventninger til filmen, som ikke blev 100% mødt:-)
Edit: Du har ret Giraf. Læste lige hans kommentarer igen og kritikken var faktisk i mindretal!
#20207 Rust Cohle 10 år siden
6/6
#20208 knipsknips 10 år siden
En skam at Netflix ikke har mere end de to første sæsoner af Sherlock! Jeg glæder mig, ihvertfald til at se tredje sæson.
5/6
#20209 Ispep 10 år siden
The LEGO movie - 9/10
Sådan træner du din Drage 9/10
Michael Clayton - 7.5/10
Apocolypse Now - 10/10
#20210 knipsknips 10 år siden
Helt klart en af Will Ferrels bedre film.
Lander på en stor 4/6