34# Ja okay, jeg ligger på en 2/6, synes den var hamrende kedelig. Men er da villig til at forsøge med to'eren, lyder til at være en lidt anden boldgade. Hører også den skulle være lidt mere sorthumoristisk?
Magic Mike (2012) – 6/10 Der er et godt flow, overraskende fint skuespil og dialogen flyder let. Jeg har hørt der er en del kvinder der elsker denne film, det forstås. Den er ganske lækkert lavet, sine steder ganske underholdende og flotte fyre der stripper. Det er også lidt overfladisk, det showpræget fylder rigeligt og der er ikke meget drama indbygget. Jeg kan ikke helt regne ud, hvorfor en instruktør som Steven Soderbergh har ønsket dette projekt (penge?) og hvad han har ville med den. Men måske netop kun det filmen kan og vil.
Johnny Mad Dog (2008) – 6/10 En film om et vigtigt og grusomt/tragisk emne, som børnesoldater, her i et ukendt afrikansk land. Men vigtigheden til trods, som falmer filmen som grusomhederne mister deres pondus og man ønsker mere tyngde på personerne. Det kommer der aldrig helt, filmens defineres af sine handlinger, men ikke meget af de bagvedliggende mekanismer. Filmens stil er ofte lidt anarkistisk, tiltænkt ganske vist, for at formidle det kaotiske i det der sker, men det virker ikke altid. Castet er dog imponerende, amatører fundet til filmen, som alle overbeviser i deres roller.
Death Wish (1974) – 8/10 Rå og medrivende selvtægtsfilm, der uden tøven appellerer til vores indre svinehund og det gør den godt. Sine steder kan filmen indrømmet være lidt rigeligt forankret i sin egen tid. Særligt flere af filmens forbrydere overspiller i en stil, som må høre tiden til. Men det ændrer ikke det store på, at vi føler med en sympatisk Bronson i hovedrollen, når han går på gaden for at få sin harme ud. Filmen kom i øvrigt til at definere resten af hans karriere, desværre.
Downloaded (2013) – 5/10 Gentagende og lidt sidst anstrengende dokumentar om musiktjenesten Napster og personerne bag. Der er et par interessante kommentarer og informationer undervejs, mens stilen keder en lidt. Men historien som den står her, kunne med succes have været fortalt på under en time.
Batman: Under the Red Hood (2010) – 8/10 Der smides åbenbart en del kompetente og voldsomt underholdende tegnefilm på gaden med Batman (og andre). Muligt de ikke nødvendigvis ligner 150 millioner produktioner og denne her er måske ikke ekstremt mindeværdig, men dog langt mere end hvad der ellers spyttes på markedet. Derudover er her også tale om en fermt iscenesat og spændende fortælling. Så er man fan af flagermusmanden, så er der ingen vej udenom.
Filmen kom i øvrigt til at definere resten af hans karriere, desværre.
Du skulle tage et kig på 'Telefon' fra 1977. Det er en udmærket, ja, ganske solid film (instrueret af Don Siegel), som er mere spændingsbaseret og væsentligt mere "intelligent" end de mange "Death Wish"-fortsættelser han endte sin karriere med.
Kort sagt: Hvis du vil se en anderledes Bronson-film fra hans "Death Wish"-periode, så er det dén du skal se. Selv hans skuespil er bedre heri; ikke mindst fungerer samspillet med Lee Remick godt.
P.S. Og tak i øvrigt for dine fine, små anmeldelser. :-)
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Musik: ?/6 (Lagde overhovedet ikke mærke til den.) Humor: 3-4/6 Handling: 3/6 Visuelle stil: 2-3/6 (Slutscenen trækker ned. Kampscenerne er ok koreograferet.)
Den er desværre ikke synderlig interessant. Sjovt nok føles den temmelig langtrukken, og alligevel så foregår begivenhederne i et utroværdigt hurtigt tempo. Her syntes jeg netop at den sideløbende serie (Marvels Agents of Shield) fungere langt bedre, og med mere interessant personer. Og persongalleriet er netop problemet, for Chris Evans er bare ikke karismatisk nok til at løfte filmen højere end gennemsnittet.
En gedin overraskelse. Jeg havde frygtet at humoren og personerne ville blive alt for irriterende, men det modsatte er 100% tilfældet. Det er netop personerne og deres indbyrdes konflikter som bærer filmen hele vejen. Chris Pratt er som skabt til rollen; en krydsning mellem Han Solo og Malcolm Reynolds men alligevel helt sin egen. De andre gør det ligeså glimrende - især Dave Bautista (Drax) har nogle geniale linjer.
Det negative er så handlingen, for den er godt nok en anelse tyndbenet. Den er meget sort/hvidt, og det kan for så vidt fungere glimrende, men lidt mere substans havde været at foretrække.
Den skal ses igen - dog ikke i biografen - og så ryger måske op på 5/6.
Jeg har set den og var ikke specielt vild med den....Men det er længe siden, så måske jeg skulle give den et gensyn hvis chancen byder sig. Det er nu heller ikke fordi at Bronson kun lavede skidt efter Death Wish. Der er flere ok film vistnok. Hans karriere gik bare virkelig i den retning af små, ofte tvivlsomme sadistiske film med ham så hårdkogt 'something':) Men det ved du alt om.
BN (20238) skrev:
tak i øvrigt for dine fine, små anmeldelser
Selv tak eller hvad man burde sige her:) Kan som altid se jeg burde huske ikke at smide dem på siden her så hurtigt, men lade dem være et par timer og så genlæse dem. Puuuh der er mange fejl(manglende ord, forkerte ord, slå- og stavefejl med mere:) som i hvert fald jeg stirrer mig blindt på lige når det er nedfældet, men opdager hvis jeg forlader det skrevne og læser det igen efter en del timer.
#20231 Mikkel Abel 10 år siden
#20232 knipsknips 10 år siden
Puha, det holder sgu stadigvæk.
6/6
#20233 Åkepool 10 år siden
1'eren var da feeee.
#20234 misuma 10 år siden
Jeg tror jeg gav den 3/6...
#20235 Mikkel Abel 10 år siden
#20236 misuma 10 år siden
Selvom 2'eren kan findes på den amerikanske Netflix, så har jeg alligevel bestilt den. Den skal bare ha' en plads i mit film alter.
#20237 T. Nielsen 10 år siden
Magic Mike (2012) – 6/10
Der er et godt flow, overraskende fint skuespil og dialogen flyder let. Jeg har hørt der er en del kvinder der elsker denne film, det forstås. Den er ganske lækkert lavet, sine steder ganske underholdende og flotte fyre der stripper. Det er også lidt overfladisk, det showpræget fylder rigeligt og der er ikke meget drama indbygget. Jeg kan ikke helt regne ud, hvorfor en instruktør som Steven Soderbergh har ønsket dette projekt (penge?) og hvad han har ville med den. Men måske netop kun det filmen kan og vil.
Johnny Mad Dog (2008) – 6/10
En film om et vigtigt og grusomt/tragisk emne, som børnesoldater, her i et ukendt afrikansk land. Men vigtigheden til trods, som falmer filmen som grusomhederne mister deres pondus og man ønsker mere tyngde på personerne. Det kommer der aldrig helt, filmens defineres af sine handlinger, men ikke meget af de bagvedliggende mekanismer. Filmens stil er ofte lidt anarkistisk, tiltænkt ganske vist, for at formidle det kaotiske i det der sker, men det virker ikke altid. Castet er dog imponerende, amatører fundet til filmen, som alle overbeviser i deres roller.
Death Wish (1974) – 8/10
Rå og medrivende selvtægtsfilm, der uden tøven appellerer til vores indre svinehund og det gør den godt. Sine steder kan filmen indrømmet være lidt rigeligt forankret i sin egen tid. Særligt flere af filmens forbrydere overspiller i en stil, som må høre tiden til. Men det ændrer ikke det store på, at vi føler med en sympatisk Bronson i hovedrollen, når han går på gaden for at få sin harme ud. Filmen kom i øvrigt til at definere resten af hans karriere, desværre.
Downloaded (2013) – 5/10
Gentagende og lidt sidst anstrengende dokumentar om musiktjenesten Napster og personerne bag. Der er et par interessante kommentarer og informationer undervejs, mens stilen keder en lidt. Men historien som den står her, kunne med succes have været fortalt på under en time.
Batman: Under the Red Hood (2010) – 8/10
Der smides åbenbart en del kompetente og voldsomt underholdende tegnefilm på gaden med Batman (og andre). Muligt de ikke nødvendigvis ligner 150 millioner produktioner og denne her er måske ikke ekstremt mindeværdig, men dog langt mere end hvad der ellers spyttes på markedet. Derudover er her også tale om en fermt iscenesat og spændende fortælling. Så er man fan af flagermusmanden, så er der ingen vej udenom.
#20238 BN 10 år siden
Du skulle tage et kig på 'Telefon' fra 1977. Det er en udmærket, ja, ganske solid film (instrueret af Don Siegel), som er mere spændingsbaseret og væsentligt mere "intelligent" end de mange "Death Wish"-fortsættelser han endte sin karriere med.
Kort sagt: Hvis du vil se en anderledes Bronson-film fra hans "Death Wish"-periode, så er det dén du skal se. Selv hans skuespil er bedre heri; ikke mindst fungerer samspillet med Lee Remick godt.
P.S. Og tak i øvrigt for dine fine, små anmeldelser. :-)
#20239 loki 10 år siden
Musik: ?/6 (Lagde overhovedet ikke mærke til den.)
Humor: 3-4/6
Handling: 3/6
Visuelle stil: 2-3/6 (Slutscenen trækker ned. Kampscenerne er ok koreograferet.)
Den er desværre ikke synderlig interessant. Sjovt nok føles den temmelig langtrukken, og alligevel så foregår begivenhederne i et utroværdigt hurtigt tempo. Her syntes jeg netop at den sideløbende serie (Marvels Agents of Shield) fungere langt bedre, og med mere interessant personer. Og persongalleriet er netop problemet, for Chris Evans er bare ikke karismatisk nok til at løfte filmen højere end gennemsnittet.
Guardians of the Galaxy (2014): 4-5/6
Musik: 6/6
Humor: 5/6
Handling: 3/6
Visuelle stil: 4/6
En gedin overraskelse. Jeg havde frygtet at humoren og personerne ville blive alt for irriterende, men det modsatte er 100% tilfældet. Det er netop personerne og deres indbyrdes konflikter som bærer filmen hele vejen. Chris Pratt er som skabt til rollen; en krydsning mellem Han Solo og Malcolm Reynolds men alligevel helt sin egen. De andre gør det ligeså glimrende - især Dave Bautista (Drax) har nogle geniale linjer.
Det negative er så handlingen, for den er godt nok en anelse tyndbenet. Den er meget sort/hvidt, og det kan for så vidt fungere glimrende, men lidt mere substans havde været at foretrække.
Den skal ses igen - dog ikke i biografen - og så ryger måske op på 5/6.
#20240 T. Nielsen 10 år siden
Selv tak eller hvad man burde sige her:) Kan som altid se jeg burde huske ikke at smide dem på siden her så hurtigt, men lade dem være et par timer og så genlæse dem. Puuuh der er mange fejl(manglende ord, forkerte ord, slå- og stavefejl med mere:) som i hvert fald jeg stirrer mig blindt på lige når det er nedfældet, men opdager hvis jeg forlader det skrevne og læser det igen efter en del timer.