Gravatar

#20251 HonoDelLoce 10 år siden

Captain America: The Winter Soldier i går og må sige, at det da var en kærkommen positiv overraskelse.

Jeg kunne rigtigt godt lide den første Captain America, og det var egentlig ikke fordi jeg frygtede en dårlig efterfølger - jeg sørgede bare for ikke at have for høje forhåbninger. Men for dælen, hvor blev jeg da så i den grad også positivt overrasket. Jeg er på nippet til at kalde den for den bedste Marvel Cinematic Universe-oplevelse, jeg endnu har haft (selvom der har været et par rigtigt gode af slagsen inden også).

Nuvel, der var et par svagheder ved filmen, (som jeg ikke vil ind i nu, da jeg lige sidder og prøver at hasteplanlægge et polterabend), men de overskygges langt af alle filmens stærke sider.

Et stort 8/10 herfra! :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#20252 BN 10 år siden

bruno (20250) skrev:
Alle kvinderne er virkelig kiksede i tøj og med frisurer, der sikkert var fint dengang

Jeg kan ikke lige huske det, men skal filmen ikke også forestille at foregå i samme årti som den er produceret, altså 1980'erne? I givet fald ville det jo virke forkert og mærkeligt, hvis tøjet og frisurerne havde lignet noget fra et andet årti. ;-)
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Gravatar

#20253 Slettet Bruger [1118230488] 10 år siden

BN (20252) skrev:
Jeg kan ikke lige huske det, men skal filmen ikke også forestille at foregå i samme årti som den er produceret, altså 1980'erne? I givet fald ville det jo virke forkert og mærkeligt, hvis tøjet og frisurerne havde lignet noget fra et andet årti. ;-)

Jep, jeg påpeger også bare, at det er ekstremt kikset at se på i dag, hvis du læser sætningen til ende. :)
Gravatar

#20254 BN 10 år siden

bruno (20253) skrev:
Jep, jeg påpeger også bare, at det er ekstremt kikset at se på i dag, hvis du læser sætningen til ende. :)

Okay. ... Ja, vi kan godt blive enige om, at 1980'ernes tøjstil og frisurer var en rædselsfuld affære. ;-)
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Gravatar

#20255 Driver 10 år siden

loki (20239) skrev:
Captain America: The Winter Soldier (2014): 3/6

Musik: ?/6 (Lagde overhovedet ikke mærke til den.)
Humor: 3-4/6
Handling: 3/6
Visuelle stil: 2-3/6 (Slutscenen trækker ned. Kampscenerne er ok koreograferet.)

Den er desværre ikke synderlig interessant. Sjovt nok føles den temmelig langtrukken, og alligevel så foregår begivenhederne i et utroværdigt hurtigt tempo. Her syntes jeg netop at den sideløbende serie (Marvels Agents of Shield) fungere langt bedre, og med mere interessant personer. Og persongalleriet er netop problemet, for Chris Evans er bare ikke karismatisk nok til at løfte filmen højere end gennemsnittet.

Musikken i The Winter Soldier, er noget af det mest veludførte og nervepirrende musik i en Marvel film til dato. Vil kun kalde det overgået af TDK og Kick-Ass af superheltefilm:

<- Hamrende intenst og nervepirrende!

Chris Evans ikke karismatisk nok? Hvis Chris Evans ikke har karisma, så ved jeg snart ikke, hvem der har. Han emmer af karisma og charme, så det halve kunne være nok.

Marvels bedste film siden Sam Raimis Spider-Man 2.

Kæft det er et genialt soundtrack: Winter Solider er Marvels bedste skurk til dato - Den film er for fed!
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#20256 Driver 10 år siden

The Amazing Spider-Man 2

Det arveste pis, jeg længe har set. Tragikomisk fra ende til anden. Selv Zimmers soundtrack er tåkrummende dårligt. Enough is enough!

3/10
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#20257 Michael Andersen 10 år siden

Driver (20255) skrev:
Musikken i The Winter Soldier, er noget af det mest veludførte og nervepirrende musik i en Marvel film til dato. Vil kun kalde det overgået af TDK og Kick-Ass af superheltefilm:

<- Hamrende intenst og nervepirrende!

Jeg kunne heller ikke huske noget af musikken fra filmen, så nu har jeg lige lyttet til dit klip. Hmm, syntes du det er godt? Det lyder jo nærmest som en hund og en kat der slås om hvilken Nine Inch Nails-cd de skal sætte i afspilleren.

Jeg synes til gengæld at Zimmers "tåkrummende" "The Amazing Spider-Man 2" er godt, så hvad ved jeg, men jeg spørger af ren nysgerrighed :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#20258 Driver 10 år siden

I Winter Soldier temaets tilfælde, skal det ikke lyde godt. Det skal lyde nervepirrende, ligesom temaet til Jokeren i TDK for at tage et eksempel. For mig spiller musik en vital del i film og musikken til Cap Am 2 The Winter Soldier forstår virkelig at få den der lækre blanding af The Dark Knight og Heat som filmen virker meget inspireret af til at fungere perfekt.

Musikken til TASM 2 lyder som noget, der er en børnefilm værdig. Jeg troede ikke, at en mand af Zimmers kaliber, kunne synke så dybt, men end ikke han kunne holde hovedet over vandet og sank med resten af crewet på den elendige undskyldning af en film. Det dårlige skuespil over hele linjen tager dog titlen som det værste af det værste ved den film.

Men meninger og opfattelser er som sagt forskellige.
Gravatar

#20259 Ispep 10 år siden

Jeg har lyttet lidt til Zimmers Spider-Man score og jeg var positivt overrasket. Nu skal jeg blot se filmen, men jeg har heller ikke set mig sur på forhånd :)

Jeg husker musikken til Winter Soldier som ganske effektivt, men ikke specielt mindeværdig eller noget jeg nynnede til efterfølgende. Og nervepirrende musik kan jo sagtens være mindeværdig. Nogen der kan huske Alien eller Jaws? :)
Gravatar

#20260 HonoDelLoce 10 år siden

Efter at have fået lynplanlagt morgendagens polterabend, så kæresten og jeg her til aften The Secret Life of Walter Mitty.

En god film to dage i træk - det er længe siden jeg har præsteret det (hvor det ikke har været bevidst, i hvert fald ;) ), men jeg har været heldig!

Efter gårsdagens meget positive overraskelse med Captain America: The Winter Soldier, så blev jeg i dag næsten lige så gladeligt overrasket over TSLOWM.

Jeg vidste ikke så meget om filmen på forhånd, andet end at den har modtaget stor ros, men af en eller anden grund forventede jeg nærmest en romantisk komedie. Nuvel, både romantik og komedie finder sted i filmen, men det overskygger på ingen måde filmens fornemme historie og nærmest overdådige billedeside.

Ben Stiller har aldrig været min kop te, men her imponerer han mig - både som skuespiller og instruktør.

8/10
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: