Gravatar

#20261 Michael Andersen 10 år siden

Driver (20258) skrev:
I Winter Soldier temaets tilfælde, skal det ikke lyde godt. Det skal lyde nervepirrende, ligesom temaet til Jokeren i TDK for at tage et eksempel. For mig spiller musik en vital del i film og musikken til Cap Am 2 The Winter Soldier forstår virkelig at få den der lækre blanding af The Dark Knight og Heat som filmen virker meget inspireret af til at fungere perfekt.

Jeg synes nu det lyder mere plat end nervepirrende men ok. Jokerens tema var meget effektivt i filmen (selvom jeg ikke holde ud at høre på det isoleret fra filmen), men Jackmans score havde ingen effekt på mig overhovedet. Det kan være jeg skal se filmen igen for at det lykkes. Bliver hele nummeret brugt i filmen sådan som det er der?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#20262 elwood 10 år siden

Jeg tænkte nu mere på spion thrillers, da jeg så filmen, hvilket også var den drejning jeg var rigtig glad for de havde valgt.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#20263 Driver 10 år siden

Michael Andersen (20261) skrev:
Jeg synes nu det lyder mere plat end nervepirrende men ok. Jokerens tema var meget effektivt i filmen (selvom jeg ikke holde ud at høre på det isoleret fra filmen), men Jackmans score havde ingen effekt på mig overhovedet. Det kan være jeg skal se filmen igen for at det lykkes. Bliver hele nummeret brugt i filmen sådan som det er der?

Ikke ud i en køre. Som det er med mange numre, bliver dele af det brugt hist og pist, men især ved den allersidste af scenerne efter rulleteksterne (der er to), virker den stærkt og effektivt.

Plat my ass.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#20264 Driver 10 år siden

elwood (20262) skrev:
Jeg tænkte nu mere på spion thrillers, da jeg så filmen, hvilket også var den drejning jeg var rigtig glad for de havde valgt.

Cap Am 2? Ja, det har den også over sig, især i starten på fragtskibet, men den har samtidig nogle skuddueller og gade skyderier, som jeg ikke har set så veludførte før siden Heat og den Dark Knight'ske følelse, skyldes nok dens skurk Winter Soldier, der minder om en mere skydegal og professionel Joker, samtidig med, at musikken i mange af disse scener med Winter Soldier også læner sig godt op af musikken fra TDK.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#20265 fubar 10 år siden

Dawn of the Planet of the Apes (2014)
Bortset fra seriens første fra '68, så spænder filmene i abefranchisen, fra det direkte dårlige til middelmådig metervare.
Så det var ikke med skyhøje forventninger, at jeg satte mig til rette i biografsædet, for at se seriens nyeste skud på stammen.

Filmen får opbygget et fint univers, i bedste postapokalyptiske stil, og vi bliver, på første række, vidne til krigen mellem aber og mennesker.
CGI bliver aldrig min ven, men filmholdet har heldigvis valgt at fokusere på handling, frem for computer lir. De interne forhold mellem aber og menneske bliver vægtet højt. Det er en fornøjelse at være vide til en instruktør der har andet for øje, end blot at ville imponere os med 2 timers uafbrudte computereffekter

Dawn of the Planet of the Apes, rammer originalens niveau ,og jeg vil gerne stille mig op i køen og kalde det årets blockbuster.

La maschera del demonio (1960)
Mario Bavas gennembrudsfilm, viser med alt tydelighed hvor i filmbranchen han var skolet. Bava havde fungeret som fotograf på fleree film, før han endelig selv fik lov til at instruere.
Rent visuelt er der ikke en finger at sætte på Djævelens maske. På den front, har vi med al tydelighed, at gøre med en mesters håndværk.
Filmen halter dog en smule på andre fronter. Skuespillet er til tider teatralsk, og dårlig er det rette ord at bruge om dialogen.

Selv om tiden måske ikke har været helt god ved filmen, så er her stadig tale om en ”klassiker”, der stadig kan fremkalde en gys eller to.

Cannibal Holocaust
Det blev også til en gensyn med Deodatos kontroversielle kannibalmassakre.
Filmen var lige knap så ubehagelig, som jeg huskede den. Selv om den snart har 35 år på bagen, så er filmen aktuel som aldrig før.
Filmens budskab(er) bliver skåret ud, men er ikke noget der ødelægger helhedsindtrykket.
Deodato har skabt et mindre mesterværk, der for evigt vil blive husket (især af dem der har set den!).
Film som Blair Witch Project og Man Bits Dog, har i øvrigt en del at skylde til Kannibalmassakren.
Gravatar

#20266 Rust Cohle 10 år siden

Holy shit. Her troede jeg, at Tobey McGuire Spider-Man filmene var noget lort, men den "nye 2'er"

The Amazing Spider Man 2

tager sgu prisen. I perioder var den ligeså .... formentlig .... utilsigtet morsom, som The Room. Forfærdelig humor. Elendig timing. Elendige one liners. Elendig personudvikling af skurkene. Paul Giamatti og Jamie Foxx .... er det virkelig muligt at synke så lavt?!?! Og hvad fanden sker der for, at kampe mellem superhelte og superskurke, åbenbart kan overværes i sikkerhed på den anden side af et opstillet hegn?

Holy fucking shit der vil kunne skrives bøger om dette lort. Glem Monty Pythons verdens farligste vits. Kast kopier af filmen udover ISIS og det vil lægge områder øde. Som vi har en Ed Wood film, må der komme en Marc Webb film engang.

0/6
I think it's safe to say, that nobody here is gonna be splitting the atom, Marty!
Gravatar

#20267 Slettet Bruger [1118230488] 10 år siden

#20266 -

Haha, hold dig nu ikke tilbage, fortæl os hvad du virkelig føler. :D
Gravatar

#20268 Rust Cohle 10 år siden

#20267 Ok, jeg kradsede kun i overfladen ;) For fanden da. Går Marvel efter segmentet 3-6 år nu? Det er ikke længe siden, at jeg så Captain America 2, som har alt det, en god superhelte film skal have og så skal man pines gennem en film, som aldrig burde have passeret et testpublikum.
I think it's safe to say, that nobody here is gonna be splitting the atom, Marty!
Gravatar

#20269 BN 10 år siden

Rust Cohle (20266) skrev:
Monty Pythons verdens farligste vits.

Læses på eget ansvar:

"Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! "
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Gravatar

#20270 Slettet Bruger [1118230488] 10 år siden

Rust Cohle (20268) skrev:
#20267 Ok, jeg kradsede kun i overfladen ;) For fanden da. Går Marvel efter segmentet 3-6 år nu? Det er ikke længe siden, at jeg så Captain America 2, som har alt det, en god superhelte film skal have og så skal man pines gennem en film, som aldrig burde have passeret et testpublikum.

Så vidt jeg husker, er det Sony der ejer filmrettighederne til Spider-Man, så Disney/Marvel har meget lidt med filmen at gøre. Den eneste grund til, at Sony bliver ved med at pumpe Spider-Man-film ud, er jo for at beholde rettighederne, så når Amazing Spider-Man og evt. spinoffs er overstået, bliver serien sikkert rebooted igen indenfor kort tid.

Fox ejer X-Men og Fantastic Four, hvor de har en forholdsvis fornuftig ting kørende med X-Men, men lavede totalt lort med den første FF-serie. Hvis den nye FF-serie også viser sig at være lort, er der nok en god chance for, at de også ryger tilbage til Marvel.

Skriv ny kommentar: