Gravatar

#4051 filmz-Bruce 14 år siden

#4050 Tak! Din præstation er så mere end halv god :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4052 Benway 14 år siden

#4051 Hæ, hæ. Tak skal du ha'. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4053 filmz-Narniabæver2010 14 år siden

Livet er Smukt

Roberto Benigni medvirker i 1990er drama/komedien, der foregår under anden verdenskrig.

En af de bedste film fra den tid.

10/10
Gravatar

#4054 Batsy 14 år siden

NINJA ASSASIN

Sikke et mesterværk!
magen til effeketer, skuepspiller historie, en værdig oscar vinder!

Sikke en tam film!

Syndes det eneste gode ved den her film er nogen af action sekvenserene, blodet? det jo ketchup!..

Action 3/6 lidt ensformigt hele tiden
historie, crap/6
Skuespil 2,5/6 der var noget man kunne lide naomi harris var måkse en tand god men ikke mere!

jeg gir den 2/6,

Min mors mening
så de første 5 min og sagde" Ej den er alt for blodig føj!" så gik hun, jeg så hele filmen et eller anden skal man give sig til
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#4055 Sweetiebellefan 14 år siden

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHHAHAHAAHAHHHHHHHHHHHHHHHHHHAAHHAHHA!!!!!!!!!!
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#4056 Batsy 14 år siden

4055# Det ikke sjovt, jeg pinte mig selv ihjel i 90 min!, gid jeg var 16 så kunne jeg drikke det væk det her maridt af en film puha!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#4057 wimmie 14 år siden

EPH333 (4054) skrev:

historie, crap/6

Hehe :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#4058 davenport 14 år siden

Da jeg de sidste par dage har læst utrolig meget om Jehovas Vidner, fandt Obersten filmen To Verdener frem, som jeg ikke havde set. Den var faktisk rigtig god. Jeg kan godt lide at Niels Arden Oplev har taget en ret neutral tilgang til sekten, og vist mennesker i stedet for den stereotype opfattelse af staklerne. (Sorry BN, men vi er jo bare hedninge, der ikke ved bedre ;))
Jeg er fascineret af hvad der gør mennesker til dem de er, og den mere eller mindre latente følelse der må ligge bag ethvert Vidne, der ikke vil udstødes og dermed miste alt de kender, for en helt ukendt verden, hvor virkeligheden er noget helt og aldeles andet.
Jeg skal ikke som sådan gøre mig til dommer over folks trosgrundlag, men det er da tankevækkende, at en sekt (eller organisation, som de kalder sig) kan manipulere mennesker til at acceptere denne tro. Det er jo tydeligt, at det går i arv, og indoktrinering er en del af det hele.
Mennesker skal have trosfrihed bestemt, men når det går ud over børn, og også folk der kommer ud for uheld, så knækker filmen sgu for mig.
Jeg har en fornemmelse for, at JV holder folk i sekten, da de ikke har andet udenfor, og at det derfor er at rive alle rødder op at forlade sekten. Man er på egne ben, og har inden at henvende sig til, hvis man træder ud, eller man bliver udstødt.
Hvor er det dog frygteligt at der er mennesker i et civiliseret vestrent samfund, der skal gå gennem alt det her, kun med en dom om frygt og bekymring om at man står helt alene i verden.
Hvor ville verden dog være et bedre sted, hvis mennesker lærte at tænke selvstændigt, og ikke overgive deres eksistens til en Gud, som man aldrig har set, og til nogle ting der er skrevet i en gammel bog, der iøvrigt er redigeret så den passer til det kirken syntes troen skulle være for omkring 1000 år siden.
Jeg har læst meget om Tabitha (den virkelige person bag filmen) og det er et fint billede den tegner af det hele.
Jeg tror som sådan at de fleste JV har det nogenlunde, da de ikke kender andet, men jeg ville godt nok selv have det skidt i en så regelbestemt ordning, hvor alt flugt er umulig, hvis man ikke vil miste alt man kender inkl. venner og familie.

Til de der tilkender sig JV: Der er altså en fri verden herude, hvor man er fri, og ikke skal underkaste sig en fiktiv person for at leve godt og med glæde i sit liv. Man kan få nye venner og relationer, der ikke bare makkeret overfor nogle ord der er skrevet for 2000 år siden.
Verden er ganske forunderlig uden en overordnet der sætter dagsordenen.
(Jeg har gået på katolsk skole, og har lært at drage mine egne konklutioner og tilsidst fornægte en højere eksistens. Jeg brugte, ja, min intellekt)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#4059 filmz-Bruce 14 år siden

Red Riding - 1980 og 1983 - BD

Efter at have fået indstillet projektoren med ny pære og skarphed i top, røg del to og tre af denne britiske krimi på.

1980 er instrueret af James Marsh (Man on Wire), med Paddy Considine i hovedrollen og optaget på 35mm film. 1983 er instrueret af Anand Tucker, som ikke har haft noget interessant "på tapetet" ... før nu.

Heldigvis levede efterfølgerne op til 1'erens høje niveau, endnu engang med fokus på det gode plot og en fortælling samt fortællestil, som ingen gør englænderne kunsten efter. De mange lag til trods, filtres historien aldrig sammen og bliver uoverskuelig. Filmene er tilpas forskellige til, og ikke kun mht. film format, at man bemærker instruktørernes egen stil og stadig sammenhængende nok til, at trådene bindes sammen.

Grundsubstansen er en sort som kul historie, som er svinsk, barsk og blodig og man føler som tilskuer den hjælpeløshed, som de forskellige protagonister må have, når de gang på gang støder panden i muren, i et ultimativt gennemkorrupt system.

Filmene betragter sine seere som intelligente individer, som ikke behøver få serveret løsninger undervejs. Vi har selv muligheden for at sammensætte brudstykker og medvirke til opklaringen og er der noget mere inspirerende i en god krimi?

Jeg er sgu ked af det Ridley Scott, men du er på tynd is, hvis du vil genindspille denne trilogi med udgangspunkt i amerikanske Philadelphia, som vil nok er den mest helstøbte trilogi jeg har set det sidste årti.

35mm versionen var meget flot. Fint lag af filmgryn, god skarphed, naturlig farvenøgle, men en anelse lyst sort niveau. 1983 versionen, optaget digitalt på Red kamera, er en anelse skarpere, har flere detaljer, mættede farver og en god kontrast med dybere sort. Ulemperne var utallige instanser med lensflare effekter og ikke mindst banding problemer, ved ensfarvede lysere baggrunde. Men alt i alt, 3 film med hver deres filmformat, hver deres visuelle udtryk og alle yderst tilfredsstillende at se på.

Lyden er DTS HD Master Audio 5.1 og skuffer på ingen måde. Dialog er klar, tydelig og med en god klang med tilpas bund i. Front lydbilledet er dominerende filmen igennem, men surround atmosfære indtræffer fra tid til anden.

Film: 9/10
Video: 8/10 (1980), 8.5/10 (1980)
Lyd: 7/10, 7/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4060 Sweetiebellefan 14 år siden

Fri os fra det Onde

Sidste forår udkom dette jyske gys, og det er om et idyllisk landsby samfund ved havet som går amok tilsidst.

Jeg er ikke ekspet i dansk film, men den var sine pris nomineringer værd.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: