Gravatar

#20281 Slettet Bruger [1118230488] 10 år siden

bruno (20276) skrev:
Desværre kan man ikke man ikke sige det samme om "The Amazing Spider-Man 2", det er faktisk en straight-up dårlig film.

Så er den rettet. :)

Det er meget længe siden, at jeg har set Raimis udgaver, så jeg er faktisk ikke helt klar over, om de holder endnu.
Gravatar

#20282 elwood 10 år siden

Jeg indrømmer jeg grinte lidt da Spiderman forsøgte og tage sin mobil, men får fat i en svensknøgle i stedet for.

Det jeg havde det rigtig svært med var tilskuerne, eller ja måske skal man sige indbyggerne, og deres konstant buhen af Electro, og så den her jaa yo go Spidey tæsk ham manden vi intet aner om, men heller ikke vil høre på.

Den form for scene setup

Med at en misforstået person, der i starten ikke vil noget ondt, men kommer til og lave en ting der straks får myndighederne til og tolke det som fjentlig, og så er fanden løs, er set så mange gange før, men tilskuerne i i TAS 2 irreterede mig bare grænseløst, fordi de var så overdrevet spillet hele bundtet, og så blev scenen bare så meget værre.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#20283 Riqon 10 år siden

#81 - Sørens.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#20284 Rust Cohle 10 år siden

#20275 Well, du er meget velkommen til at (mis)bruge 140 minutter af dit liv, men tror nu også du vil have dine forbehold :) Den er godt nok skidt udtænkt. Hvad Prometheus angår ..... så har jeg sagt det om den, jeg har på hjerte, så nu får den 13-18 års fred ;)

#20276 Endnu flere pointer til den films ligkiste. Jeg tror noget af det, jeg har det mest skidt med er, at Paul Giamatti og Jamie Foxx er faldet så dybt. En mand som har spillet John Adams så suverænt, reduceret til en infantil tosse. 30 sølvpenge :-/
I think it's safe to say, that nobody here is gonna be splitting the atom, Marty!
Gravatar

#20285 T. Nielsen 10 år siden

Lidt blandet jeg har set/genset på det sidste:

Chopper (2000) – 8/10
Eric Bana er ganske enkelt fænomenal i denne næsten autentiske fortælling, som hårdkogt forbryder af den mest uberegnelige og selvindbildte slags. Filmen er et karakterstudie, men et pilskævt et af slagsen, der ikke lader os stole på, hvad der er, kan være eller burde være sandt og om manden i midten er en charmerende skurk eller en farlig psykopat. Utilregnelig uanset og det skræmmer, trods filmens ofte bidende sarkastiske tone. Klart Bana’s bedste præstation.

42 (2013) – 6/10
Autentisk sportsdrama af den slags, hvor violiner sættes ind, så vi før den store tale holdes eller det fantastiske moment på banen kommer, ved hvad vi skal føle. Det er trættende, dumt og unødvendigt. De ’magiske’ øjeblikke i sådanne film er i forvejen rigeligt patosfyldte uden. Ser man bort fra det og fra at Harrison Ford giver en af sine livs mest tå krummende, overspillende karikerede præstationer, der er så slem at det bliver charmerende i sig selv, er filmen faktisk et sobert og velfortalt drama. Den fokuserer med held mere på Jackie Robinson, godt spillet af Chadwick Boseman, der som den første sorte i baseball i den bedste række, må bære en lighedens fakkel som det er de færreste forundt at kunne magte, end den fokuserer på kampenes store øjeblikke, selv om de også er der.

Elephant (2003) – 8/10
Fra første billede er der noget foruroligende og skræmmende i instruktør Vant Sant’s nærmest kunstløse, men mesterligt opbygget fortælling om en skolemassakre. Vi følger blot en række elever i deres normale hverdag, indtil den afbrydes så brutalt. Der søges ikke meget bag om tragedien, men der er dog glimt nok til at vi kan danne os en mening om dette og hvorfor det der ikke burde ske, det sker. Filmen er mere dog mere rystende end oplysende på godt og ondt.

Nothing But the Truth (2008) – 7/10
Solidt og velmenende politisk drama, inspireret af en sand historie. Det er en af den slags film, der sætter ind med de rette slag, for at vi skal føle vores forargelse og egen frustration vokse i takt med vores hovedperson, nydeligt spillet af altid seværdige Kate Beckinsale, der som journalist kommer i problemer i den nye amerikanske verdensorden. Filmens pointer og slag mod kroppen er dog også så beregnende og skematiske, at det tager lidt af troværdigheden og indlevelsen ud af filmen.

Tyrannosaur (2011) – 7/10
Peter Mullan giver så besnærende og menneskeligt vedkommende et portræt af et ofte usympatisk menneske, at vi kommer til at fatte sympati for og får medfølelse for ham. Det er ganske godt gået, af en film der starter med at hovedpersonen i hidsighed sparker sin hund ihjel. Men det er denne mørke side, som står i centrum og vores hovedperson kæmper med. Jeg synes måske ikke altid balancen mellem sympatien og det modsatte rammes rent, så det bliver helt troværdigt når det humane dukker mere og mere op. Men det vil jeg påstå mere skyldes manus og instruktion end Mullans præstation og så selve historien, den kunne også have en anelse mere pondus, trods mange gode træk.

Battle of the Damned (2013) – 1/10
Svenske Dolph Lundgren giver en lige så lam præstation som filmen er kramagtigt ringe og gabende kedelig. Jeg kan uden problemer leve med små tåbelige actionfilm, hvis de i det mindste har en værdi i det kitschede og usmagelige. Denne her sci-fic gyser/actionfilm er blot så ultraringe fortalt, spillet og fundet på, at det nærmest burde være umuligt at ramme så lavt et niveau uden at stræbe efter det. Spild af liv.

All Is Lost (2013) – 8/10
En fortælling så ren, enkel og skåret ind til benet, som de kan komme, når Robert Redford vågner på sin båd, der har fået slået hul i siden. Med undtagelse af lidt information i starten, som dog giver lidt følelsesmæssigt pondus, så starter den op uden mange forklaringer og slutter på samme måde. Det er næsten befriende banalt, men alligevel føler man den fortæller så meget mere, som en metafor for en af livets store kriser. Redford giver en helt fantastisk præstation, så underspillet som det vist er menneskeligt muligt. Hans fåmælte stil, fortæller som filmen ligeså, uden at man næsten kan forklare hvorfor, alligevel så meget. Slutningen der kan diskuteres, er næsten tæt på at blive for nedslående, men bliver desuagtet så smuk som man kan ønske det.

Ils (2006) – 7/10
Bruger man gyserklicheerne rigtigt, så beviser denne beskedne historie, at de stadig kan fungere fremragende. Hvad man ikke får i begavet fortælling, gennemført plotudvikling eller skarpskårne karakterer, det får man i effektive chok og gys i denne lille franske floskel, der ikke gør det sværere end nødvendigt.
Baby, it's cold outside
Gravatar

#20286 Riqon 10 år siden

Surrogates

Acceptabel sci-fi actionfilm til en søndag eftermiddag, men ikke så særlig som den kunne have været.

Jeg kunne egentlig godt lide historien. Kriminalplottet er lidt rodet fortalt, og så er der bare alt for mange små logiske fejl i hele surrogat-konceptet og for mange ubesvarede spørgsmål. Hvordan har alle i denne verden dog fået råd til den teknologi, og hvorfor er de eneste modstandere en tilsyneladende religiøs sekt? Vil I virkelig bilde mig ind, at næsten alle mennesker ukritisk tog surrogatkonceptet til sig og sagde "ja tak" til at leve i en stol derhjemme med udstationerede dukker? I don't buy it. De skulle have gjort lidt mere for at gøre denne ide troværdig. Det samme i forhold til slutningen,
hvor det igen-igen er en "virus" (eller flere vira), der redder dagen. Den idé var opbrugt allerede før Independence Day.

Andre ting er bare uklare: Så de har deres sanser i robotterne, men kan alligevel ikke føle smerte? Bortset fra når de sætter strøm til sig selv for nydelses skyld (what was that about)? Hvor meget er deres sind egentlig i robotten, og hvor meget er de i deres egen krop (siden Greer/Willis åbenbart bare kan skubbe brillerne af, når han ikke gider være i surrogaten længere)?

Men til gengæld var jeg rørt af samspillet mellem Rosamund Pike og Bruce Willis, og de menneskelige implikationer af at leve i en surrogatverden blev da også udforsket på en ganske fin måde. Jeg kunne også godt lide ham computernørden, selv om hans karakter er en sci-fi kliché (men han fungerede fint).

Filmen er dog alt for glat og ordinær at se på. Det er et koncept, som sagtens kunne have tålt en lidt mere rå og ækel behandling a la "Ghost in the Shell". Udover at nogen selvfølgelig skulle have set den igennem og rengjort den for logiske fejl.

3/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#20287 T. Nielsen 10 år siden

Lidt mere, af hvad jeg har pløjet igennem på det seneste:

Sons of Anarchysæson 1 (2008) – 7/10
Charlie Hunnam i en af de bærende roller er for pretty boyagtig og det stråler ikke igennem, at han har den der mørke side, der gør ham til den rocker han spiller. Man kan også synes at hele denne motorcykel-rockerklub vi følger er rigeligt romantiseret og deres prioriteter og/eller intentioner er lidt vel sympatiske, midt i deres voldsomme handlinger. I virkeligheden har denne serie nok hellere ikke meget med den verden den omhandle at gøre. Så forventer man at få et indblik i dette ofte lukkede univers, bliver man nok skuffet. Når alt det er sagt, når man har accepteret alt dette og man derefter har fundet ind i serien, så fungerer ’SoA’ mildt sagt fremragende. Det er svulstig underholdning med alle dens mord, voldtægter, bandekrige og intriger. Det er hverken raffineret eller sofistikeret, men fortælles med en sådan begejstring og overskud at man føler folkene bag både morer sig og kan lide det de laver.

Sons of Anarchysæson 2 (2009) – 8/10
Der er skruet op for svulstighederne, så det næsten kan kaldes svinsk underholdende. Selv om ’SoA’ følger et ofte genkendeligt og meget lidt originalt Tv-seriemønster, så banker den voldsomt sin fortælling fremad med handlinger, intriger og påfund så overraskende, at man frydes. Det er ikke hverken troværdigt, begavet eller har noget dybere at sige, men det forsøger heller ikke at bilde os andet ind. Skulle man endelig forsøge at tillægge den lidt pointer, må det være at hver reaktion skaber en modreaktion, som blot er med til at skabe nye problemer, i forsøget på at løse de gamle, på alle de politisk ukorrekte måder. Det er drengerøvsunderholdning med seje damer, hårde mænd og store motorcykler.

High Anxiety (1977) – 6/10
Der er en del sjove referencer til diverse Hitchcock-film, i denne Mel Brooks parodi på netop mesterens film. Men på trods af masser af potentiale, så klukkede jeg mere end jeg egentlig grinte. Måske fordi historien kørte en anelse træg og påfundende sine steder var for oplagte.

History of the World: Part I (1981) – 7/10
Instruktør Mel Brooks kaster masser af mere eller mindre platheder på banen, i denne episodiske og politisk ukorrekte fortælling om menneskes historie. Det er ofte morsomt, men indimellem også for lavkomisk til at være rigtigt godt. Ofte er man dog også mest spændt på at se, hvilket spin der er fundet på, til de forskellige tidsaldre. Men solid underholdning fra den skøre skuffe.

To Be or Not to Be (1983) – 7/10
Solid morsom film, om en polsk teatergruppe, der desperat forsøger at holde deres teater kørende, mens nazityskland invaderer landet, for så mere eller mindre modvilligt at blive trukket ind i modstandskampen. Det er afvekslende og der holdes et frisk tempo, mens en masse jokes smides på banen. En del virker, men ikke alle og selv om alvoren er tilstede, så finder filmen aldrig helt sin tilgang til krigen, der som bagrund behandles ujævnt i fortællingen.
Baby, it's cold outside
Gravatar

#20288 BN 10 år siden

T. Nielsen (20287) skrev:
High Anxiety (1977) – 6/10
Der er en del sjove referencer til diverse Hitchcock-film, i denne Mel Brooks parodi på netop mesterens film. Men på trods af masser af potentiale, så klukkede jeg mere end jeg egentlig grinte. Måske fordi historien kørte en anelse træg og påfundende sine steder var for oplagte.

Parodierne på 'The Birds' og 'Psycho' (den berømte brusebads-scene) er efter min mening noget af det sjoveste. Den joke jeg griner allermest er af, er dog scenen med orkestret i bussen ... Hahaha. Genial måde at gøre nar af filmiske virkemidler på (i dette tilfælde truende, dramatisk musik). ... 'High Anxiety' kan på en god dag nok lige snige sig op på 7/10 hos mig, men bestemt heller ikke mere.

Ellers er jeg nogenlunde enig i dine betragtninger omkring de to andre Mel Brooks-film, bortset fra at jeg nok kun ligger på h.h.v. 4/10 og 5/10 til disse.
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Gravatar

#20289 T. Nielsen 10 år siden

BN (20288) skrev:
Den joke jeg griner allermest er af, er dog scenen med orkestret i bussen ... Hahaha. Genial måde at gøre nar af filmiske virkemidler på (i dette tilfælde truende, dramatisk musik).
Den var også god spoof!
Baby, it's cold outside
Gravatar

#20290 Michael Andersen 10 år siden

bruno (20276) skrev:
The Amazing Spider-Man 2
Og hvorfor bliver de ved med at smide Spider-Man-sangen ind overalt? Ja, vi har fanget den, den gamle serie, haha, videre.

Ikke Just anmelderen af filmen her på siden :D
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: