Gravatar

#20291 T. Nielsen 10 år siden

Nå ja, nu var jeg i gang, så flere små kommentarer til film jeg har set/genset:

Crossfire Hurricane (2012) – 7/10
Dokumentar, der forsøger at tage pulsen på og forklare, hvorfor Rolling Stones de sidste 50 år, har været verdens største rockband. Oprindeligt ratede jeg den højere, men når musikken stopper, så huskes denne dokumentar kun svagt.

Ruby Sparks (2012) – 4/10
Bygget på en rigtig god ide, men gabende kedelig realiseret, med en trættende Paul Dano i hovedrollen. Der er ellers masser af gods i historien om en kæmpende forfatter, der skriver en kvindelig karakter, bygget på hans idealkvinde, der så dukker op i virkeligheden (eller i hans hoved). Det kunne og burde være begavet underholdning, der kunne sige en masse om både kønskamp, kærligheden og os som mennesker. Desværre kommer historien aldrig ud af boksen den er tænkt i og som handlingen skrider frem, står man mere og mere af på det fattige resultat. Øv!

Amour (2012) – 7/10
Ingen tvivl om at instruktør Michael Haneke er en særegen og begavet filmskaber. Desto mindre forstår jeg, hvorfor der har lydt så store roser til denne fortælling, hans Cv taget i betragtning. Det er skam meningsfuldt, også rørende og fængende, men også langsommeligt og lidt konservativt i både stil og indhold. Der må være et eller andet, som jeg ikke har fanget her tænker jeg?

Warm Bodies (2013) – 4/10
Zombiefilm og romantisk komedie lyder måske meget skægt. Desværre er fortællingen lige så død i forhold til gode grin, gys og romantik som de zombier der render rundt i en historie, som ingen vegne fører.

Jason and the Argonauts (1963) – 6/10
Jeg elsker Ray Harryhausen’s stop-motion effekter til diverse mere eller mindre ikoniske filmmonstre, skeletter og andre herlige fantasy væsener og selv om de i dag er håbløst dateret, bliver jeg aldrig træt af at se på dem. Desværre er det også mest dem der trækker i denne klassiske fortælling. Hvor historiens i al dens naivitet lykkes i for eksempel ’The 7th Voyage of Sinbad’, så fænges jeg aldrig af hverken Todd Armstrong som Jason eller filmens take på denne græske mytologi. Der er ellers flere lækkert udførte optrin, som den store og inden for effektscener, berømmede fægtescene med adskillige skeletter. Det er så på grund af disse, at jeg har set filmen et par gange og sikkert kommer til det igen.
Baby, it's cold outside
Gravatar

#20292 Sweetiebellefan 10 år siden

Missing Picture

Film om Khmer riget der fandt sted mens jeg var barn i 1970'erne. Det sidste års bedste film.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#20293 Riqon 10 år siden

Speaking of the Spider-Man tune, så var det da en overvejende subtil reference at gøre den til Peter Parkers ringetone. Meget bedre end den voldsomme undergrundsbanesanger i Sam Raimis film.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#20294 Slettet Bruger [1118230488] 10 år siden

The Warriors (1979)

Af en eller anden årsag, har jeg aldrig fået set denne film før i dag og det er sgu en fin omgang underholdning. Den anses jo for at være lidt af en klassiker, citeres ofte og det siges endda, at PS2-spillet er ganske godt.

Hvis man er langt bagefter, ligesom jeg, kan jeg godt anbefale at give den et kig, det er god spas med småfjollede tema-bander. :D
Gravatar

#20295 Driver 10 år siden

Riqon (20293) skrev:
Speaking of the Spider-Man tune, så var det da en overvejende subtil reference at gøre den til Peter Parkers ringetone. Meget bedre end den voldsomme undergrundsbanesanger i Sam Raimis film.

Subtil? Det var alt andet lige, kun en måde at vise, hvor selvfed Webbs Spider-Man er. Det var plat og kikset.

Guitaristen i Raimis 1'er, er derimod et charmerende påfund og den kvindelige violinist i Raimis 2'er, der synger så pivfalsk, at Maguire grimmer sig, er decideret morsomt. Grinern stereotyp potrætering af en asiatisk "musiker".

“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#20296 Riqon 10 år siden

Driver (20295) skrev:
Subtil? Det var alt andet lige, kun en måde at vise, hvor selvfed Webbs Spider-Man er. Det var plat og kikset.

Netop. At Spider-Man elsker at være Spider-Man og at blive beundret for det er jo netop en del af karakteren. Dette er dog ikke speciel Webb, da det også ses i tegneserierne og i Sam Raimis film (særligt 3'eren). Ringetonen understreger på den måde en vigtig del af karakteren og fungerer som mere end en simpel reference. :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#20297 Mikkel Abel 10 år siden

bruno (20294) skrev:
og det siges endda, at PS2-spillet er ganske godt.

Det var et aldeles fremragende spil!
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#20298 Driver 10 år siden

Nej, det fungerer ikke og så selvfed, har han aldrig været i hverken tegneserierne eller Raimis film. Der er forskel på at elske livet som Spider-Man og så ligefrem glorificere sig selv, men det viser bare, hvor lidt respekt og homage, der rent faktisk bliver vist til de gamle Spider-Man tegneserier.

Og ja, jeg har læst de gamle tegneserier helt tilbage fra Steve Ditkos streger og frem til John Romita Jr.'s streger. Jeg droppede dem, da der begyndte at følge legetøj med i bladene og de generelt blev for børnevenlige til min smag.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#20299 elwood 10 år siden

Fik set sidste afsnit af Marvels Agents of S.H.I.E.L.D season 1 i går aftes.

Minor spoiler, men igen det er virkelig kun en spoiler, hvis ikke man har set The Avengers endnu.

Først og fremmest, Agent Coulson aka. Clark Gregg er klart ham der bære showet, hans humor har jeg altid godt kunne li, og så den her karakter Agent Coulson. Jamen vent døde han ikke i The Avengers, jo det sku man tro, det gjorde han, og så igen, mere skal ikke siges her, da det er en del af mystikken i starten af serien.

Vi følger Agent Coulson og hans Agents som han samler i starten, vi har Super agenten, Agent Ward, som man da også lige ser i en lille slags 007 sekevens for og introducere ham, så har vi Melinda May, en former field agent som sparker seriøs en hvis legmesdel, men nu ikke er med mere on the field, men blot flyver Coulsons sweet Bus, eller ja det er sådan set et fly, men ja det kaldes det.

Så har vi de to Geeks Simmons og Fitz, som henholdsvis er ekspert i Biologi, og alt hvad der indvoldvere mennesket. og så er der Elektronik nørden, som har styr på alt elektronikken, og er en form for Q ku man godt kalde det.

Det er holdet som det starter ud, der kommer andre holdspiller, men det er først senere.

Det som tiltaler mig ved serien, er den måde som den vikles ind i de store Marvel film, serien starter f.eks. et godt stykke tid efter angrebet i New York i The Avengers, og man ser den direkte påvirkning dette har på S.H.I.E.L.D.

Der er også referencher senere hen til andre film, og især Captain America 2 får en stor betydning. Så det er lidt spændende og se den måde de formår og få tingene til og passe sammen, det er ikke store ting, men nok til at det er noget man lægger mærke til. Og der kommer også besøg af blandt andet Director Fury, samt andre små gæster.

Så ja jeg ser frem til sæson 2, der starter med første afsnit her i September så vidt jeg kan se.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#20300 knipsknips 10 år siden

Breaking Bad - Sæson 4

6/6

Skriv ny kommentar: