Jeg vil også godt anbefale True Blood. Jeg synes det er en flot og underholdende serie - og på sin vis "troværdig", hvilket jo ellers er et mærkeligt ord at bruge om vampyr-film. :-) Nu har jeg aldrig selv set Buffy, men synes at True Blood umiddelbart virker mere henvendt til et lidt ældre seer-segment.
Jeg er ambivalent efter de to første afsnit af True Blood. JEg elsker stemningen i den, men nu er jeg også vild med det sydlige USA - især Louisiana; det er jo en perfect setting til True Blood. Jeg er også én af de der synes at sydstatsaccenten er fed ;)
Jeg ved ikke helt hvad det er der går mig på omkring serien... måske har det lidt med personerne eller skuespillerne at gøre. Jeg kan normalt rigtig godt lide Anna Paquin, men jeg er ikke 100% overbevist om hvorvidt hun gør det godt i denne... Jeg synes hun overspiller en del, og i den scene hvor hun får tæv mens hun ligger på jorden kom Hr. Husbond og jeg til at grine for selv dér virker det som om hun "overreagerer".
Men jeg har da tænkt mig at se mere, for selvom jeg også er blevet en anelse træt at vampyrer (og jeg har ikke engang set Twillight - eller Buffy for den sags skyld), så er vampyrer lidt fascinerende...når bare man holder emo-teens ude af genren.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#2112 - jeg er sådan set meget enig med dig - har aldrig brudt mig synderligt om Anna Paquin af samme grund, men selvom hun overspiller, så synes jeg serien har mange kvaliteter der opvejer dette. Jeg var bestemt også skeptisk i starten, men de fleste HBO serier sætter sig også først fast i mig efter 3-4 afsnit - så er jeg til gengæld også bidt på krogen. :-)
Så fik jeg set hele sæsonen til ende og den svarer på mange af de løse ender, således de kan runde det hele af i femte sæson. Den mørkeste sæson hidtil, hvor stort set alt går galt for alle og vi får en masse raserianfald at se og alle lægger i med alle (men det er sådan set ikke noget nyt). Fantastisk. Desværre er der kun en sæson tilbage nu.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Forresten, for dem som har set slutningen af sæson 4 af Six Feet Under
For vi på noget tidspunkt et egentlig svar på om ham Hoyt slog hende ihjel. Det virkede på mig som om han blot følte sig skyldig og så skød sig selv, men det kan godt være at det var mig der tog mig en blunder der.
Det er Lisas søsters (Barb) mand. De har angiveligt et løst forhold sammen og var sammen på den samme dag som Lisa døde. Og nej jeg er ikke sikker på at jeg vil have svar på det nu, medmindre serien vender tilbage til denne problemstilling. I så falde må I godt komme med fortolkninger. Jeg havde bare på fornemmelsen at der nu blev sat et punktum for denne historie (ligesom mange af de andre)
Fik lige set en hel del afsnit af Six Feet Under i dag og sidder nu med snottet næse og tårer i øjnene. Jeg har sjældent set noget mere deprimerende og egentlig er den i store dele af sæsonen ikke ligeså dyster end de andre sæsoner (specielt ikke sæson 3), men de dramatiske ting der sker er til gengæld også meget drastiske og jeg havde i hvert fald overhovedet ikke set den udvikling der skete komme. Manuskriptet er naturligvis rigtig godt, men det jeg sidder og bliver mere og mere imponeret over er skuespilspræstationerne. Der er ikke en finger at sætte på dem.
I øvrigt blev det jeg troede i #2115 også mere eller mindre bekræftet.
#2111 McPeter 15 år siden
Nu har jeg aldrig selv set Buffy, men synes at True Blood umiddelbart virker mere henvendt til et lidt ældre seer-segment.
#2112 wimmie 15 år siden
Jeg ved ikke helt hvad det er der går mig på omkring serien... måske har det lidt med personerne eller skuespillerne at gøre. Jeg kan normalt rigtig godt lide Anna Paquin, men jeg er ikke 100% overbevist om hvorvidt hun gør det godt i denne... Jeg synes hun overspiller en del, og i den scene hvor hun får tæv mens hun ligger på jorden kom Hr. Husbond og jeg til at grine for selv dér virker det som om hun "overreagerer".
Men jeg har da tænkt mig at se mere, for selvom jeg også er blevet en anelse træt at vampyrer (og jeg har ikke engang set Twillight - eller Buffy for den sags skyld), så er vampyrer lidt fascinerende...når bare man holder emo-teens ude af genren.
#2113 McPeter 15 år siden
#2114 filmz-jonasgr 15 år siden
Så fik jeg set hele sæsonen til ende og den svarer på mange af de løse ender, således de kan runde det hele af i femte sæson. Den mørkeste sæson hidtil, hvor stort set alt går galt for alle og vi får en masse raserianfald at se og alle lægger i med alle (men det er sådan set ikke noget nyt). Fantastisk. Desværre er der kun en sæson tilbage nu.
'Cause I'm evil"
#2115 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#2116 Lord Beef Jerky 15 år siden
#2117 Highland Park 15 år siden
Er du sikker på, at du vil have svar på det nu? ;)
#2118 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#2119 Highland Park 15 år siden
Nu er det desværre ret længe siden, jeg så serien, men jeg er nu sikker på, at...
#2120 filmz-jonasgr 15 år siden
I øvrigt blev det jeg troede i #2115 også mere eller mindre bekræftet.
'Cause I'm evil"