Instrueret af Ed Harris og med skuespillere som Ed Harris, Jeremy Irons og Viggo Mortensen, må jeg indrømme at forventningerne var skyhøje. Og det lover også rigtig godt... Netop som makkerparet Virgil Cole og Everett Hitch ankommer til Appaloosa, godt fulgt på vejen af voiceover af Hitch(Viggo), sætter et ganske fremragende score ind, og jeg er meget tæt på at fælde en tåre over at blive mindet om, hvorfor westerns er noget helt specielt.
Duo'en har gjort det til en levevej at genoprette lov og orden i byer, hvor dette synes umuligt. Umiddelbart virker Appaloosa som et 'shoe-in', men som Hitch tørt konkluderer: "Life has a way of making the foreseeable that which never happens... and the unforeseeable that which your life becomes."
Jeg ville så gerne være helt oppe at ringe over denne film. Jeg er det bare ikke. Hen mod midten er der bare en masse der føles som ujævnt trav. De væsentlige skuespillere før ikke tid og lejlighed til at gå dybt i deres roller. Historien laver en række krumspring som ikke klær den. Noget føles bare...forkert.
Retfærdigvis skal siges at jeg havde et par afbrydelser overvejs, så jeg giver helt sikkert filmen en ny chance uden forstyrrelser.
7 / 10
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
#434, nu var det ikke sådan jeg gik under stole dele af filmen. Men det er nu engang bedst at se en film i streg uden forstyrrelser, som koncentrationen er det rigtige sted.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
# 426, 428, 429, 430 .... vidste du ikke det .... det lærte jeg dengang jeg producerede Åndernes Verden for TV2 ! I skal bare vide hvad der er i vente for jer i 2009 :o)
Anywho ... # 427 Ja, desværre er det ofte meget svært at få de smalle titler fra Cannes, Berlin osv. hvilket er en af åresagerne til jeg ofte har taget til festivaller, da man tit her kan opleve disse.
Jeg var lidt kritisk omkring denne da Ratatouille, hvor sød og flot den end var, skuffede en del - havde haft alt for høje forventninger og fik en film der slet ikke nåede de bedre Pixarfilm som Monsters Inc. og Finding Nemo. Pixars historie om den lille robot Wall-E er helt klart deres bedste indtil videre. Historien er sød, animationen er fantastisk, musikken er dejlig og humoren er præcis som den skal være i en Pixarfilm - endog med en vis samfundskritisk satire med hints til den måde vi behandler vores planet, vores kroppe og hinanden på.
Er glad for at vi har den på Blu-ray for billedsiden er knivskarp - har intet at udsætte på hverken billede eller film.
5½/6
Traitor
Actionspændingsdrama med Don Cheadle og Guy Pearce - om terrorisme, forræderi og religiøse fanatiskere - meget releavant og slet ikke så ensidig som frygtet. Dog heller ikke helt så uforudsigelig som håbet men stadig rigtig spændende med et par fede drejninger undervejs. Skuespillet er i top det samme er underholdningsværdien. Klart et gensyn værd.
5/6
The Strangers
Havde glædet mig meget til The Strangers med Liv Tyler og Scott Speedman, da jeg elsker gysere og denne havde fået ret hæderlige anmeldelser. Må dog sige at jeg blev en anelse skuffet - mest fordi den virkede så hurtigt overstået og jeg havde nok håbet på at den ville være mere grum ;) Dog har den mange plusser; Skuespillerne er troværdige og ligeledes er deres reaktioner, stemningen bliver bygget godt op og der er da et par fede chok-scener.
På minussiden: Lidt for opgivende hovedpersoner. De tre der terroriserer dem er IKKE overmennesker eller overnaturlige hvilket får én til at spekulere over hvorfor de har så stort et overtag over parret (især når man tænker på at parret har en shotgun). Jeg ved godt det er almindelig mennesker der bliver smidt i en skræmmende situation men de kunne godt have slået en anelse mere fra sig imho.
3½/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#431 filmz-Bruce 15 år siden
#432 DarkLight 15 år siden
Instrueret af Ed Harris og med skuespillere som Ed Harris, Jeremy Irons og Viggo Mortensen, må jeg indrømme at forventningerne var skyhøje. Og det lover også rigtig godt... Netop som makkerparet Virgil Cole og Everett Hitch ankommer til Appaloosa, godt fulgt på vejen af voiceover af Hitch(Viggo), sætter et ganske fremragende score ind, og jeg er meget tæt på at fælde en tåre over at blive mindet om, hvorfor westerns er noget helt specielt.
Duo'en har gjort det til en levevej at genoprette lov og orden i byer, hvor dette synes umuligt. Umiddelbart virker Appaloosa som et 'shoe-in', men som Hitch tørt konkluderer: "Life has a way of making the foreseeable that which never happens... and the unforeseeable that which your life becomes."
Jeg ville så gerne være helt oppe at ringe over denne film. Jeg er det bare ikke. Hen mod midten er der bare en masse der føles som ujævnt trav. De væsentlige skuespillere før ikke tid og lejlighed til at gå dybt i deres roller. Historien laver en række krumspring som ikke klær den. Noget føles bare...forkert.
Retfærdigvis skal siges at jeg havde et par afbrydelser overvejs, så jeg giver helt sikkert filmen en ny chance uden forstyrrelser.
7 / 10
#433 filmz-Bruce 15 år siden
#434 BN 15 år siden
Det kunne jo forklare krumspringene i historien. :-)
Gad vide om der nogensinde er nogen der første gang de så 'Psycho', så den på TV og så lige var på toilet, mens
#435 DarkLight 15 år siden
#436 Highland Park 15 år siden
#432: Hvordan pokker kunne det gå min næse forbi, at Ed Harris har instrueret den?! :(
#437 DarkLight 15 år siden
#438 BN 15 år siden
Nå, okay. :-)
Og ja, det ER bedst at se en film i ét hug.
#439 Takfornu 15 år siden
Anywho ... # 427 Ja, desværre er det ofte meget svært at få de smalle titler fra Cannes, Berlin osv. hvilket er en af åresagerne til jeg ofte har taget til festivaller, da man tit her kan opleve disse.
#440 wimmie 15 år siden
Wall-E
Jeg var lidt kritisk omkring denne da Ratatouille, hvor sød og flot den end var, skuffede en del - havde haft alt for høje forventninger og fik en film der slet ikke nåede de bedre Pixarfilm som Monsters Inc. og Finding Nemo.
Pixars historie om den lille robot Wall-E er helt klart deres bedste indtil videre. Historien er sød, animationen er fantastisk, musikken er dejlig og humoren er præcis som den skal være i en Pixarfilm - endog med en vis samfundskritisk satire med hints til den måde vi behandler vores planet, vores kroppe og hinanden på.
Er glad for at vi har den på Blu-ray for billedsiden er knivskarp - har intet at udsætte på hverken billede eller film.
5½/6
Traitor
Actionspændingsdrama med Don Cheadle og Guy Pearce - om terrorisme, forræderi og religiøse fanatiskere - meget releavant og slet ikke så ensidig som frygtet.
Dog heller ikke helt så uforudsigelig som håbet men stadig rigtig spændende med et par fede drejninger undervejs.
Skuespillet er i top det samme er underholdningsværdien. Klart et gensyn værd.
5/6
The Strangers
Havde glædet mig meget til The Strangers med Liv Tyler og Scott Speedman, da jeg elsker gysere og denne havde fået ret hæderlige anmeldelser.
Må dog sige at jeg blev en anelse skuffet - mest fordi den virkede så hurtigt overstået og jeg havde nok håbet på at den ville være mere grum ;)
Dog har den mange plusser; Skuespillerne er troværdige og ligeledes er deres reaktioner, stemningen bliver bygget godt op og der er da et par fede chok-scener.
På minussiden: Lidt for opgivende hovedpersoner. De tre der terroriserer dem er IKKE overmennesker eller overnaturlige hvilket får én til at spekulere over hvorfor de har så stort et overtag over parret (især når man tænker på at parret har en shotgun). Jeg ved godt det er almindelig mennesker der bliver smidt i en skræmmende situation men de kunne godt have slået en anelse mere fra sig imho.
3½/6