Gravatar

#2321 Ericmase 14 år siden

Der er også den her: ;)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2322 MOVIE1000 14 år siden

#2320 man kan også lade være ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#2323 elwood 14 år siden

Så var jeg inde og se Ben-hur med gi-jones, satme noget af en film skal jeg være lidt kritisk, så var hele "sidehistorien" med Jesus hen mod slutningen lige lovlig lang.

Stridsvpognsscenen er for vild dog, især "crashet" nu kan jeg endelig få set min dvd Ben-hur i håbe om godt xtra matriale, fordi damm hele den scene er for vild!

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2324 wimmie 14 år siden

Lille et par anmeldelser fra de seneste:

Fanboys

Faktisk ret sjov - især når man er Star Wars-fan (ok, SW-nørd er jeg måske ikk helt, men jeg kender da en del til universet). Mange gode jokes - især Star Wars vs. Star Trek jokes'ene og alle de små cameos :)
Og rart at se en komedie der godt kan være lidt fjollet uden at forfalde helt til toilet-humoren.

4/6

Rædslernes Grønne Ø /Zombi /Zombi 2

Da jeg fandt denne italiensk-amerikanske zombiefilm vidste jeg ikke engang at der var tale om Lucio Fulcis klassiker fra 1979. Jeg havde hørt en del om den (og set klip på youtube), men jeg kendte ikke den danske titel.
Der er blod der sprøjter, et øje der bliver spiddet og tarme der bliver ædt og en undervandsscene med en haj og en zombie - med andre ord masser af zombie-underholdning. Filmen er især effektiv da den formår at være creepy ved højlys dag - og derudover er zombie-makeuppen ret fantastisk klam.
Eneste irritation var at alle kvinderne i filmen var ganske håbløse - de kunne ikke meget andet end at skrige og vente på at blive ædt ;)

4½/6

The Surrogates

En ok film som ikke er så dårlig som mange synes - men som heller ikke er særlig mindeværdig. Minder lidt om en mellemting mellem I, Robot og Minority Report - efter min mening bedre end den første men slet ikke nær den anden :)
Men Bruce Willis er da altid god for lidt popcorn-underholdning.

3/6

Freaks

Nu havde jeg hørt så meget om den og var blevet nysgerrig. Det er svært at forestille sig i dag at den blev forbudt i flere lande, da den kom ud - og at den blev afskyet i sådan en grad at det nærmest ødelagde instruktørens karriere.
Det er vist noget helt andet i dag...på den anden side ville man nok ikke have brugt rigtige "freaks" men masser af CGI.
Men det er en lille filmperle af en klassiker der endelig har fået den kult-status den fortjener.

5/6

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2325 evermind 14 år siden

wimmie (2324) skrev:
Eneste irritation var at alle kvinderne i filmen var ganske håbløse - de kunne ikke meget andet end at skrige og vente på at blive ædt ;)

Det fedeste og mest creepy ved filmen er realismen!

Spøg til side: Tjek 1990-udgaven af Night of the Living Dead, hvor den kvindelige hovedrolle er blevet opdateret - det vil utvivlsomt falde i din smag! ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#2326 wimmie 14 år siden

:p

Jeg siger ikke at kvinderne nødvendigvis behøver at være Milla Jovovich i Resident Evil...de må bare gerne kunne andet end at stivne og vente på at dø ;)

Jeg synes at Sarah Polley gjorde det godt i Dawn of the Dead.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2327 Skeloboy 14 år siden

#2324 - Ja, Freaks er herlig grotesk...

og apropos dværge, så kan jeg anbefale Herzogs "Auch Zwerge haben klein angefangen"...den er ligeså grotesk, dog ikke helt så fed som Freaks
Gravatar

#2328 filmz-Utyske 14 år siden

Hvordan lavede de dværge før CGI? Hmmm..
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#2329 evermind 14 år siden

#2328 Med en sav?
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#2330 dyg 14 år siden

#2324 -

Wimmie skrev:
[...] de kunne ikke meget andet end at skrige og vente på at blive ædt ;)

Er vi tilbage ved dine drømme om det lesbiske forhold til Zooey?

#2325 - Den burde jeg også snart se.
#2329 - Haha!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: