Gravatar

#2431 filmz-Narniabæver 14 år siden

Stuart Little:

Ti år er gået siden den første Stuart Little film udkom, og Shyalman var med til at lave filmen som en overraskelse.

En mus bliver adopteret af nogen familie, og det kommer der en masse sjove og spændene situationer ud af.

Filmen viser sin alder, men der er dog nogen flotte scener.

7/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#2432 Skeloboy 14 år siden

Lucia, 1968

Endnu en fil fra 50 Years of the Cuban Revolution(se anmeldese af Memories of Underdevelopment her)

Lucia, tre forskellige af slagsen, har hovedrollen: under den cubanske uafhængighedskrig i 1895 følger vi Lucia, som er fra overklassen. Derefter går historien hen til middelklassepigen Lucia i 1932, hvor cubanerne gør oprør mod en diktator, og til sidst følger vi arbejderklassens Lucia lige efter Fidel Castro kom til magten i 1959. Det kommer i rækkefølge, så der er ingen forvirrende og pludselige skift.

Alle historier er utrolig stærke og yderst socialrealistiske. Men man skal kunne acceptere melodrama, det det til tider får Douglas Sirk til at virke fesen. Det bliver dog aldrig plat.

Alt i alt er Lucia en fascinerende film og et rigtig godt håndværk. Den er lidt langtrukken(og 160 min), men man kan jo passende lige holde pause efter hver. Tredje del er desværre den svageste, men indtil da, så er det helt fantastisk.

5/6
Gravatar

#2433 jessup 14 år siden

#2410 House of games er en udmærket film men æstetiker er noget tør og tv-agtig.
This is just until June
Gravatar

#2434 wimmie 14 år siden

Hehe...blev i dag beskyldt for nærmest egenrådigt at ødelægge filmindustrien ved ulovligt at downloade film før de har haft premiere...Det var da jeg fortalte at jeg havde set "The Imaginarium of Dr. Parnassus"

Så for god ordens skyld (tillæg til min anmeldelse af filmen):

Nej, jeg har ikke downloadet filmen eller anskaffet mig den på ulovlig vis; jeg så den i en biograf i London i torsdags - derovre har den haft premiere i noget tid

Så skulle det vist være på plads.
Ps. Kollega blev lidt rød om ørene da jeg fortalte at jeg skam havde betalt for at se den...på ganske lovlig vis (og så endda overpris; det er sgu dyrt at gå i biografen i London)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2435 Highland Park 14 år siden

#2434: Så skal hun gi' kvajebajer. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#2436 wimmie 14 år siden

Ja HAN skal ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2437 Highland Park 14 år siden

#2436: Ups. :P
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#2438 Takfornu 14 år siden

Over There

Over There er en action-drama krigsserie i 13 afsnit der omhandler krigen i Irak. Vi får indsigt i heden og de frysende nætter i ørkenen, mens vi følger en sergent og hans mænd under deres udstationering i Irak, og hvorledes det påvirker deres efterladte, respektive familier derhjemme. Et fiktionelt orienteret drama om de daglige hændelser i Irak.

Der er lavet flere film (bl.a. Kathryn Bigelows fremragende The Hurt Locker) og serier (bl.a. den IMO kedelige Generation Kill fra HBO) om krigen Iraq. Denne var den første TV-serie, som valgte at se krigen både ude og hjemme, og ikke mindst meget kritisk når man tænker på at det er FOX der står bag den.

Serien kan på flere måder minde om Band of Brothers i sin brug af stort set ukendte skuespillere i de fleste af rollerne og sit forsøg på at skildre både krigshandlingerne og konfrontationerne både med dem derhjemme, og fjenderne som ikke kun bærer tørklæde, men ligeså meget en krig der handler om mere end blot nu skal vi ned og slagte terrorister, der bombede os 911.

Ligesom i Band of Brothers ligger spændingen i at du på forhånd ikke har nogen ide om, hvem som vil komme levende fra dette "eventyr", selvom der er flere klicher man godt kunne have sparet væk, da man allerede i første afsnit skader den ene af hovedpersoner, på en meget ubehagelig måde. Man bliver derfor hurtig klar over, at dette ikke er en serie, hvor der bliver sparet hverken på effekterne, lagt fingre imellem, eller censur på sproget, og det er på tros af, at den er lavet på et meget lille budget.

Billedesiden er noget der er kælet for. Specielt i pilot afsnittet, både i valget af farver, komposition og klipning. Andre steder er skiftevis Shaky Cam og almindeligt ganske effektivt udnyttet bl.a. i de mange ret hektiske action sekvenser, hvor flere af dem kommer temmelig uventet.

Bag serien står bl.a. Steven Bochco som mange nok kender fra NYPD Blue, L.A. Law og Hill Street Blues, og man mærker tydeligt, at der var lagt op til en storserie, men som pga. manglende opbakning fra seere eller de rette bagmænd i branchen aldrig rigtig kom i gang.

Det er dog på ingen måde en middelmådig serie, for tros sine huller i handlingen og lidt for let købte kliche løsninger flere steder, er der tale en rigtig god serie og ikke mindst en rigtig god dvd-udgivelse.

Udover hele serien præsenteres i et flot 16:9 transfer og med et solidt Dolby Digital 5.1 lyd, får man en hele 140 minutters lang "Making of ..." der giver de fleste TV-serie udgivelsers ekstra material baghjul i sin beskivelse af seriens tilblivelse. Læg dertil et par ok kommentar spor på udvalgte afsnit, så dår man faktisk en rigtig god udgivelse til lidt over hvad en normal spillefilm koster.

Film: 7/10
Video: 7/10
Audio: 7/10

A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#2439 filmz-Bruce 14 år siden

#2438 Spændende!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2440 jessup 14 år siden

Sæson 2 af Dexter - niveauet ligger meget højt i hvert eneste afsnit - denne kvalitet var helt uhørt i seriedrama afdelingen for 10-15 år siden(så house of cards for et par år siden igen - den er til gengæld sublim). Det er selvfølgeligt old news - but still.

4-5/6
This is just until June

Skriv ny kommentar: