Sayra er ved at flygte fra fra Honduras (republik i det nordlige mellemamerika) sammen med sin far og onkel, til fars familie i USA. El Casper flygter fra sin bande for han har indset hvad for nogle brutale og farlige mennesker det er. Han har selv, inden han flygtede derfra, rekruterede en 14 årig dreng og banden lader ikke El Casper gå fri. Sayra og El Casper mødes og de må gøre alt hvad de kan for at overleve.
Jeg så filmen i Café Biografen og den er simpelthen så god. Det er ligesom at se City of God, man ser bare ikke så mange nedslagtninger. Det helt sygt det der sker i filmen, hvordan man bliver optaget i banden, hvordan man bliver straffet for de små fejl man laver. Den er helt klart hver at se. Den kan godt blive småkedelig i deres dialoger, men det ikke langtrukkent. Så ser vi hvordan de har det. Der er også små grin undervejs. Den er på Mexikansk, men med danske undertekster. Sin Nombre betyder direkte oversat 'uden navn'.
# 2438 Bestemt - ved godt mit sprog ikke er for godt fortiden, men jeg ville bare smide hurtigt et par linier på om den. Blev lettere chokeret over visse scener, som var som taget fra nogle af de beretninger min svigersøn kom hjem med efter hans tur derover. Der er lange passager, hvor der ikke sker noget, men det øger bare spændingen endnu mere.
Ska' du have en kopi så har min kontakt hos FOX den til 100 kr. for hele serien. Ærger mig dog over at jeg måtte afbestille mine andre film vi snakkede om pga. uforudsete regninger :-/, så måske skulle jeg have gemt denne og ikke set den så hurtigt :)
The Imaginarium Of Dr. Panassus (5/6) - Så fik jeg sgu også set den, modderfokkers! Sateme en glimrende film der er spækket med fede idéer og den typiske sære og skæve Gilliam-tilgang til det hele. Visionelt sikkert mandens bedste film til dato. Anyway, den var langt mere "voksen" end jeg havde regnet med, men meget pejer på et return-to-form for Gilliam igennem filmen, da den i den grad vækker minder om hans tidligere dage... der er endda en scene der mindede mig om Monty Python tiden.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Scenen med politimændene? For den hvar i hvert fald meget Monty Python'sk ;)
Jeg har dog lige et par spørgsmål som hænger lidt hos mig, vil lige vide om der er noget jeg har glippet eller om det er mangelfuldt i filmen:
Ved Heath Ledgers Tony godt hvad der sker når man træder ind bag spejlet, for da han går derind sammen med hende den fine dame og bliver til Johnny Depp virker det først som om han ikke gør - Men samtidig virker det som om at han som Johnny Depps Tony godt ved at han skal have damen til at tage et valg og at hendes "sjæl" skal bruges. Jeg var lidt forvirret på det tidspunkt ang. hvor meget viden Tony egl. havde omkring hvad der foregik bag spejlet.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#2449 Egentlig også den, men det var mere hele sanse/sange sekvensen der nærmest var taget ud af Flying Circus.
Haha, ja jeg er sgu også godt forvirret flere steder. Tony har jo en diskussion med Anton, hvor han tydeligvis ikke ved, at fantasiverdenen findes. Når han så træder derind med fatty, så ved han der skal foretages valg, og senere hen ved han også at Dr. Parnassus skal i trance og hvordan det hele egentlig virker. Du er i hvert fald ikke gået glip af noget, vi må bare gå ud fra, at han får det hele af vide imellem nogle af scenerne. Jeg tror dog da han træder igennem spejlet, allerede ved det hele.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#2441 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#2442 Nicki52 14 år siden
Sayra er ved at flygte fra fra Honduras (republik i det nordlige mellemamerika) sammen med sin far og onkel, til fars familie i USA.
El Casper flygter fra sin bande for han har indset hvad for nogle brutale og farlige mennesker det er. Han har selv, inden han flygtede derfra, rekruterede en 14 årig dreng og banden lader ikke El Casper gå fri. Sayra og El Casper mødes og de må gøre alt hvad de kan for at overleve.
Jeg så filmen i Café Biografen og den er simpelthen så god. Det er ligesom at se City of God, man ser bare ikke så mange nedslagtninger. Det helt sygt det der sker i filmen, hvordan man bliver optaget i banden, hvordan man bliver straffet for de små fejl man laver. Den er helt klart hver at se. Den kan godt blive småkedelig i deres dialoger, men det ikke langtrukkent. Så ser vi hvordan de har det. Der er også små grin undervejs. Den er på Mexikansk, men med danske undertekster. Sin Nombre betyder direkte oversat 'uden navn'.
5/6
EB: Rå virkelighed i 'Sin Nombre' ****
#2443 Antlion 14 år siden
Jeg må sige, at du så sandelig får set nogle interessante film her i julen! :)
#2444 Skeloboy 14 år siden
#2445 Takfornu 14 år siden
Ska' du have en kopi så har min kontakt hos FOX den til 100 kr. for hele serien. Ærger mig dog over at jeg måtte afbestille mine andre film vi snakkede om pga. uforudsete regninger :-/, så måske skulle jeg have gemt denne og ikke set den så hurtigt :)
#2446 filmz-jonasgr 14 år siden
'Cause I'm evil"
#2447 Skeloboy 14 år siden
#2448 Lord Beef Jerky 14 år siden
#2449 wimmie 14 år siden
Scenen med politimændene? For den hvar i hvert fald meget Monty Python'sk ;)
Jeg har dog lige et par spørgsmål som hænger lidt hos mig, vil lige vide om der er noget jeg har glippet eller om det er mangelfuldt i filmen:
Jeg var lidt forvirret på det tidspunkt ang. hvor meget viden Tony egl. havde omkring hvad der foregik bag spejlet.
#2450 Lord Beef Jerky 14 år siden