Men er danse/sang-sekvensen ikke også den med politimændene? Det var i hvert fald den jeg mente; der hvor hovedet af en meget Monty Python'sk politimand kommer op fra jorden...
Ja, lidt synd at det virker som om der mangler noget - jeg håber det er noget der "bare" er klippet fra og kommer med en dvd/bluray-versionen, hehe ;)
Men ja, det kan da godt være at han, når han træder gennem spejlet, bare har den viden men jeg ville nu alligevel gerne have set ham få forklaringen og sammenhængen.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Det kan da godt være det er den scene, troede du mente den i starten, hvor politimændene farer forvirret rundt imens de flygter.
Og ja, vi må se tiden an med en evt. director's cut, eller blot en forklaring på kommentarsporet. Dog ser jeg gerne igennem fingrene med denne detalje, for filmen er sgu fremragende!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Så fik jeg endelig set dendér, som folk kalder QT's nyeste mesterværk og sikkert andre rosende ord. Efter "Death Proof" og "Kill Bill" håbede jeg på at "Inglourious Basterds" ville være QT's tilbagevenden til tidligere tiders form.
Men ak, sådan skulle det ikke være. Jo, der er da glimt af tidligere tiders storhed og en del af skuespillerne gør deres arbejde godt, men desværre er der alt for mange døde perioder og en del af de scener der burde være sjove, er faktisk ikke helt så sjove igen.
Samtidig synes jeg at filmen er en smule for velproduceret. Ok, den behøver ikke at se ud som "Death Proof", men i lyset af den genre den kopierer, ville det alligevel have klædt filmen, hvis QT havde valgt åbenlyse halvdårlige effekter og måske et lidt "billigere" look til filmen.
Alt i alt, må jeg erkende at jeg bedre kan lide den oprindelige "The Inglorious Bastards", selvom de to film har meget lidt med hinanden at gøre og desværre viser QT endnu en gang, at han brændte hele sin kreative energi af på sine første tre film og det er gået stødt ned af bakke siden da.
3/6
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
#2453 Hmm, det er jo alt det jeg ville forvente af en Tarantino film. Det er en egentlig kun alt den gode hype der har været om filmen, som gjorde mig en smule interesseret. Den er nu faldet igen. Tror jeg venter med at se den.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Jeg må sige, at jeg synes Inglourious Basterds er ret formidabel. Jeg vil endda gå så langt som at sige, at det er Tarantinos bedste siden Pulp Fiction (selvom der er dog IMO stadig ret langt op til den og Reservoir Dogs). Nogle af sekvenserne er så forbandet vellavet, at jeg bare sidder målløs tilbage over hans evner til at opbygge scener. Det er en lidt fjollet og ikke særlig dybfyldt film, men han kan et eller andet som det er de færreste beskåret.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Hvis du ikke falder for humoren i Inglorious Basterds, så er der sateme ikke meget kød på historien... det vil jeg give dig ret i. Men humoren var sgu lige mig i denne omgang, og ja, jeg anser det bestemt også for hans bedste siden Pulp Fiction. Men han har jo heller ikke lavet det helt store siden da.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg brød mig heller ikke om "Inglourious Basterds". Der er kun to scener, der for alvor fungerede og sagde mig noget:
Shosannas nervepirrende cafémøde med Hans Landa samt den intense konfrontation i kælderbeværtningen (selv om Tarantino ikke kan dy sig for at tilsværte sidstnævnte med et kikset, malplaceret tilbageblik)
Ellers er den noget ujævnt rod med unødvendigt langtrukne scener, uinteressante monologer og overdrevne virkemidler
da Shosanna flygter fra hytten, er musikken alt for voldsom og melodramatisk i forhold til scenen. I det hele taget fejler Tarantino voldsomt, hvad musikvalget angår. Ikke fordi musikken er dårlig - jeg holder meget af Morricone - men fordi den ikke passer til scenerne. Jeg følte mig flere gange hensat til en dårlig filmskoleproduktion.
Jeg synes faktisk, at det er en af Tarantinos dårligste film. Utallige filmreferencer gør ikke en god film, og jeg savnede, at Tarantino tog sin historie mere alvorligt. Flere steder blev det simpelthen for plat. Og jeg køber slet ikke det med, at
der ikke er nogen soldater, der holder vagt i biograffoyeren. Der er Tarantino sgu sprunget over, hvor gærdet er lavest.
Jeg er godt klar over, at filmen ikke har meget med realisme at gøre, men jeg fandt det stadig dybt utroværdigt.
#2451 wimmie 14 år siden
Men ja, det kan da godt være at han, når han træder gennem spejlet, bare har den viden men jeg ville nu alligevel gerne have set ham få forklaringen og sammenhængen.
#2452 Lord Beef Jerky 14 år siden
Og ja, vi må se tiden an med en evt. director's cut, eller blot en forklaring på kommentarsporet. Dog ser jeg gerne igennem fingrene med denne detalje, for filmen er sgu fremragende!
#2453 filmz-Utyske 14 år siden
Så fik jeg endelig set dendér, som folk kalder QT's nyeste mesterværk og sikkert andre rosende ord. Efter "Death Proof" og "Kill Bill" håbede jeg på at "Inglourious Basterds" ville være QT's tilbagevenden til tidligere tiders form.
Men ak, sådan skulle det ikke være. Jo, der er da glimt af tidligere tiders storhed og en del af skuespillerne gør deres arbejde godt, men desværre er der alt for mange døde perioder og en del af de scener der burde være sjove, er faktisk ikke helt så sjove igen.
Samtidig synes jeg at filmen er en smule for velproduceret. Ok, den behøver ikke at se ud som "Death Proof", men i lyset af den genre den kopierer, ville det alligevel have klædt filmen, hvis QT havde valgt åbenlyse halvdårlige effekter og måske et lidt "billigere" look til filmen.
Alt i alt, må jeg erkende at jeg bedre kan lide den oprindelige "The Inglorious Bastards", selvom de to film har meget lidt med hinanden at gøre og desværre viser QT endnu en gang, at han brændte hele sin kreative energi af på sine første tre film og det er gået stødt ned af bakke siden da.
3/6
#2454 filmz-Bruce 14 år siden
#2455 filmz-Utyske 14 år siden
Ja, det er noget skidt. Jeg er glad for at jeg lånte den og ikke købte den. :)
#2456 filmz-Bruce 14 år siden
#2457 filmz-jonasgr 14 år siden
'Cause I'm evil"
#2458 Benway 14 år siden
#2459 Lord Beef Jerky 14 år siden
#2460 Highland Park 14 år siden
Ellers er den noget ujævnt rod med unødvendigt langtrukne scener, uinteressante monologer og overdrevne virkemidler
Jeg synes faktisk, at det er en af Tarantinos dårligste film. Utallige filmreferencer gør ikke en god film, og jeg savnede, at Tarantino tog sin historie mere alvorligt. Flere steder blev det simpelthen for plat.
Og jeg køber slet ikke det med, at
Jeg er godt klar over, at filmen ikke har meget med realisme at gøre, men jeg fandt det stadig dybt utroværdigt.