Så fik jeg set Romeros Dawn of the Dead, og selvom jeg ikke plejer at skrive i denne tråd, synes jeg lige den skulle have et ord med på vejen. Jeg må indrømme, at jeg er lidt skuffet. Filmen er fin nok. Den er ikke kedelig, og den holdt mig fastholdt hele vejen igennem. Derudover er den underholdende, ikke mindt pga. zombierne. Men hovedpersonerne i filmen fandt jeg ret uinteressante og ret irriterende. Dog kunne jeg godt lide det satiriske og samfundskritiske i filmen om hele forbrugssamfundet. Men filmen blev dog aldrig rigtig uhyggelig, hvilket jeg nok havde forventet, til gengæld var der mere humor i filmen end forventet. Ikke en dårlig film, men heller ikke fantastisk (som Night of the Living Dead fra 1968).
2471# - jeg er enig med din bedømmelse af filmen, men synes faktisk at den omtalte scene er filmens absolutte lavpunkt - i hvert fald troværdighedesmæssigt. Jeg mener, en fordrukken voldspsykopat i Kim Bodnias skikkelse på den anden side af døren må da kunne få enhver til at tænke sig om en ekstra gang.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
#2475 Helt enig. Den første halve time er en fin indledning, der tager sig god tid... men når resten går i gang, bliver det mere og mere tåbeligt. Mest af alt har jeg svært ved at tilgive Bay for, at samtlige actionscener bliver filmet så tæt på robotterne, at man i mange tilfælde blot ser en arm eller en fod på skærmen... ikke ligefrem skide spændende at glo på.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Robotterne bruger åbenbart krav maga, som skal filmes tæt på 8-)
Det der ødelagde det mest for mig, bare for og tage et fuldstændigt absurt eksemple, er pigen der smulede en Memmory stick ud fra et Top Secret sted, med kontrol. Hun burde ha fået frataget sin taske ved indgangen.
Nåja, og hvis noget er Top Secret, så er det vel Top Secret, ordet This is classified above Top Secret forekommer mig muntert.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Nåja, og hvis noget er Top Secret, så er det vel Top Secret, ordet This is classified above Top Secret forekommer mig muntert.
Det er jo ligesom når folk siger "Du må have det rigtig rigtig godt" .. Mener de så virkelig at man skal have det bedre end når folk siger "du må have det godt" ? Og hvad er "forkert forkert godt" ?
Det er ligesom de pesticider der bare ikke vil forstå at sten, saks og papir fungerer upåklageligt og som det skal! Der er ikke sol, ild, vand, vind, smølfe-skede-sekret og vingummibamser med ! Sten slår saks, saks slår papir og papir slår sten! Det er den tre-enighed verden burde være bygget op om.. Uanset hvor god du er, er der altid en der kan slå dig.. Omvendt er der også altid en du selv kan slå!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
#2477: Ja, det med memory sticket var sgu' slemt. Og det værste var næsten scenen bagefter. Hun tager den hen til sin hacker-ven med denne mystiske skrift på et sprog som man aldrig før har set eller kendt mage til på jorden. Han smækker det så ind i hans program og vupti så er det oversat til engelsk! Han kunne ligeså godt have smidt det ind i word og så ændret skrifttypen til Times New Roman. Det havde været ligeså troværdigt!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#2471 wimmie 14 år siden
Hvor var de sjove øjeblikke?
Jeg elsker Cohen-film og sort humor generelt men jeg fandt bare filmen umådelig utroværdig.
Jeg hvade bare forventet at den sorte humor ville være...mere til stede...
#2472 Wangsgaard 14 år siden
øhmm nu er det et år siden jeg har set den, så kan ikke lige huske disse øjeblikke, men mine forældre har lige købt den, så skal nok vende tilbage :)
Synes at der i filmen igennem er en underspillet humor som også er i cohenbrøderne, men kan godt se at alle måske ikke synes det er lige sjovt.
#2473 Herrguth 14 år siden
Så fik jeg set Romeros Dawn of the Dead, og selvom jeg ikke plejer at skrive i denne tråd, synes jeg lige den skulle have et ord med på vejen.
Jeg må indrømme, at jeg er lidt skuffet.
Filmen er fin nok. Den er ikke kedelig, og den holdt mig fastholdt hele vejen igennem. Derudover er den underholdende, ikke mindt pga. zombierne. Men hovedpersonerne i filmen fandt jeg ret uinteressante og ret irriterende.
Dog kunne jeg godt lide det satiriske og samfundskritiske i filmen om hele forbrugssamfundet.
Men filmen blev dog aldrig rigtig uhyggelig, hvilket jeg nok havde forventet, til gengæld var der mere humor i filmen end forventet.
Ikke en dårlig film, men heller ikke fantastisk (som Night of the Living Dead fra 1968).
6/ 10
Nu vil jeg kaste mig over Day of the Dead.
#2474 RasmusFL 14 år siden
#2475 Skeloboy 14 år siden
Tjo...sådan lidt bleh...starter meget godt, men formår at blive dårligere og dårligere...2½/6
#2476 Lord Beef Jerky 14 år siden
#2477 elwood 14 år siden
Det der ødelagde det mest for mig, bare for og tage et fuldstændigt absurt eksemple, er pigen der smulede en Memmory stick ud fra et Top Secret sted, med kontrol. Hun burde ha fået frataget sin taske ved indgangen.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#2478 HonoDelLoce 14 år siden
Det er jo ligesom når folk siger "Du må have det rigtig rigtig godt" .. Mener de så virkelig at man skal have det bedre end når folk siger "du må have det godt" ? Og hvad er "forkert forkert godt" ?
Det er ligesom de pesticider der bare ikke vil forstå at sten, saks og papir fungerer upåklageligt og som det skal! Der er ikke sol, ild, vand, vind, smølfe-skede-sekret og vingummibamser med ! Sten slår saks, saks slår papir og papir slår sten! Det er den tre-enighed verden burde være bygget op om.. Uanset hvor god du er, er der altid en der kan slå dig.. Omvendt er der også altid en du selv kan slå!
#2479 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#2480 Kruse 14 år siden