#2850: Prøv at læse denne artikel på wikipedia, som meget interessant forklarer hvad gys og gyserfilm kan dække over. Og det er altså ikke kun teenage-slasher-film:
Nok om det, for jeg fik også set mig en film i aften:
Milk
Kender i det når man har meget høje forventninger til en film, og det så det så ender med at filmen indfrier det fuldstændigt! Siden jeg så traileren til denne film første gang vidste jeg at det var en film jeg ville se. For Gus van Sant er en af mine absolutte yndlingsinstruktører, der kan levere smukke film der rammer dybt hos mig. Elephant hører klart til på min top 3 over favoritfilm, og jeg har faktisk endnu ikke set en Gus van Sant film som jeg ikke brød mig om. Og denne er ikke en undtagelse. Utroligt godt instrueret, med en visuel side og en stemning som jeg kan fortabe mig i. Så byder den også på fremragende præstationer på skuespilsfronten. Sean Penn nærmest transformerer sig til Harvey Milk, som ikke ligner noget man tidligere har set fra Sean Penn. Og resten af castet er også ligeledes glimrende, selvom det dog ikke er alle der får lige meget plads til at udfolde sig på. I min anmeldelse af Slumdog Millionaire skrev jeg at intet havde imod at den vandt for bedste film, da det er en fremragende film. Og det mener skam også stadig. Men jeg havde bestemt heller ikke haft noget imod at Milk havde vundet for bedste film. I sidste ende vil det være Milk som jeg foretrækker og som jeg mener er den bedre film.
Alt i alt en fremragende film med en fantastisk præstation fra Sean Penn.
5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Jeg gider ikke komme med en synopsis, da jeg gør udfra de fleste kender historien men vil blot fremføre en lille bid af de fantalastiske ord som kan siges om filmen.
Fremragende technicolor og så er filmen fra 1939. Fremragende præstationer lige fra Judy Garland til birollerne. Nogle af de bedste musicalnumre, intet under at "Over the Rainbow" blev så ikonisk og så overvejede de at skrotte hele nummeret, heldigvis gjorde de det ikke. Skal man engang introducere sine børn for filmens forunderlige verden vil "The Wizard of Oz" være et perfekt sted at starte med sine finurlige figurer, let genkendelige sange som er ren poesi og som man ikke kan lade være med at nynne med på, ja for mit vedkommende ligefrem synge (omend min indre Judy Garland nok lyder en anelse mere brummende og ujævn). Og så er den tilpas uhyggelig til at man godt kan blive skræmt, i hvert fald de yngste sjæle. Så alt i alt en fremragende eventyrfilm eller hvad er det man kalder det nu om dage, fantasyfilm.
10/10
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Far Cry: Meh næst efter Alone in The dark er det nok Uwe's dårligste film
My Bloody Valentine: Jævn slasher, ikke noget nyt på tapetet, man ku tydlig se hvor 3d effekterne sku være henne, eneste rigtige plus var Skurken, ide'en med en minearbejde som morder fungerede nu ok.
Nåja og så den ene af Winchester Brøderne var med i den, foretrækker ham dog stadigvæk i Super Natural.
Last of the Living: Low Budget film, om 3 fyre der lever i en verden med zombier, som dagligdagen, er vel det jeg kalder en stener film, men der gemte sig dog et par gode grin aligevel i filmen.
Crna macka, beli macor aka. Sort Kat Hvid kat: Nok den mest intressante film vi så, den er langt ude crazy, med så skøre personligheder, man ikke andet kan end og holde af dem, og så er der dyr i hobevis! i den, jeg var personligt flad af grin over den i hvertfald, selv om den sku ses med undertekster.
Især Dadan som er den her mafiaboss type, der bare fester hele tiden, var så overgearet at man ikke ku andet end og grine af ham.
Og den ene af bedstefædrenesforkærlighed for Casablanca, som han rewinder slutningen på gang på gang, men det er alle de mest randomme ting der sker i filmen der er guldet, et overvågnings kamerar ser man, og lige pludselig kommer en mand riddene på en gris forbi hehe.
Og så har jeg slet ikke nævnt musikken endnu...
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Altså det er lav budget, og til en 50'er kan det vidst ikke skade, noget mesterværk er den ikke, men det er tydligt folkene bag har haft det sjovt, jeg kommer til og tænke på et eller andet projekt jeg har været med til for et stk. tid siden hmmm...
Men som sagt det er meget stener, og det er ikke for lyssætningen den skal ses, da den er hel hen i vejret.
Men sort kat hvid kat, vil jeg godt anbefale, hvis man vil se noget udenlandsk crazy comic 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Jeg synes godt, jeg kunne se på traileren, at lyssætningen var lidt sløj ... Det har også været med til at holde mig tilbage, selv om indholdet selvfølgelig er det afgørende i sidste ende. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#2851 Kruse 14 år siden
http://da.wikipedia.org/wiki/Gys
Nok om det, for jeg fik også set mig en film i aften:
Milk
Kender i det når man har meget høje forventninger til en film, og det så det så ender med at filmen indfrier det fuldstændigt! Siden jeg så traileren til denne film første gang vidste jeg at det var en film jeg ville se. For Gus van Sant er en af mine absolutte yndlingsinstruktører, der kan levere smukke film der rammer dybt hos mig. Elephant hører klart til på min top 3 over favoritfilm, og jeg har faktisk endnu ikke set en Gus van Sant film som jeg ikke brød mig om. Og denne er ikke en undtagelse. Utroligt godt instrueret, med en visuel side og en stemning som jeg kan fortabe mig i. Så byder den også på fremragende præstationer på skuespilsfronten. Sean Penn nærmest transformerer sig til Harvey Milk, som ikke ligner noget man tidligere har set fra Sean Penn. Og resten af castet er også ligeledes glimrende, selvom det dog ikke er alle der får lige meget plads til at udfolde sig på. I min anmeldelse af Slumdog Millionaire skrev jeg at intet havde imod at den vandt for bedste film, da det er en fremragende film. Og det mener skam også stadig. Men jeg havde bestemt heller ikke haft noget imod at Milk havde vundet for bedste film. I sidste ende vil det være Milk som jeg foretrækker og som jeg mener er den bedre film.
Alt i alt en fremragende film med en fantastisk præstation fra Sean Penn.
5/6
#2852 NightHawk 14 år siden
Helt enig. Penn er fantastisk og filmen ligeså.
Hvis du ikke har set den, kan jeg anbefale dig at tjekke "My Own Private Idaho" ud. Den er efter min mening Gus Van Sants næstbedste film. :)
Men hold dig til gengæld langt væk fra "Even Cowgirls Get The Blues". Den er ganske rædselsfuld.
#2853 Kruse 14 år siden
Og ja, jeg havde heller ikke tænkt mig at se "Even Cowgirls Get The Blues". Den er jeg allerede blevet skræmt væk fra :)
#2854 filmz-jonasgr 14 år siden
Jeg gider ikke komme med en synopsis, da jeg gør udfra de fleste kender historien men vil blot fremføre en lille bid af de fantalastiske ord som kan siges om filmen.
Fremragende technicolor og så er filmen fra 1939. Fremragende præstationer lige fra Judy Garland til birollerne. Nogle af de bedste musicalnumre, intet under at "Over the Rainbow" blev så ikonisk og så overvejede de at skrotte hele nummeret, heldigvis gjorde de det ikke. Skal man engang introducere sine børn for filmens forunderlige verden vil "The Wizard of Oz" være et perfekt sted at starte med sine finurlige figurer, let genkendelige sange som er ren poesi og som man ikke kan lade være med at nynne med på, ja for mit vedkommende ligefrem synge (omend min indre Judy Garland nok lyder en anelse mere brummende og ujævn).
Og så er den tilpas uhyggelig til at man godt kan blive skræmt, i hvert fald de yngste sjæle. Så alt i alt en fremragende eventyrfilm eller hvad er det man kalder det nu om dage, fantasyfilm.
10/10
'Cause I'm evil"
#2855 filmz-Narniabæver 14 år siden
I 1994 udkom fortsættelsen til Landet For Længe Siden, og denne gang må Lillefod og hans venner tage sig af lille skarptand.
Larmende og typisk 1990'er tegnefilm, der dog er nostalgiske gensyn værd.
8/10
#2856 elwood 14 år siden
Far Cry: Meh næst efter Alone in The dark er det nok Uwe's dårligste film
My Bloody Valentine:
Jævn slasher, ikke noget nyt på tapetet, man ku tydlig se hvor 3d effekterne sku være henne, eneste rigtige plus var Skurken, ide'en med en minearbejde som morder fungerede nu ok.
Nåja og så den ene af Winchester Brøderne var med i den, foretrækker ham dog stadigvæk i Super Natural.
Last of the Living:
Low Budget film, om 3 fyre der lever i en verden med zombier, som dagligdagen, er vel det jeg kalder en stener film, men der gemte sig dog et par gode grin aligevel i filmen.
Crna macka, beli macor aka. Sort Kat Hvid kat:
Nok den mest intressante film vi så, den er langt ude crazy, med så skøre personligheder, man ikke andet kan end og holde af dem, og så er der dyr i hobevis! i den, jeg var personligt flad af grin over den i hvertfald, selv om den sku ses med undertekster.
Især Dadan som er den her mafiaboss type, der bare fester hele tiden, var så overgearet at man ikke ku andet end og grine af ham.
Og den ene af bedstefædrenesforkærlighed for Casablanca, som han rewinder slutningen på gang på gang, men det er alle de mest randomme ting der sker i filmen der er guldet, et overvågnings kamerar ser man, og lige pludselig kommer en mand riddene på en gris forbi hehe.
Og så har jeg slet ikke nævnt musikken endnu...
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#2857 evermind 14 år siden
Last of the Living var jeg på et tidspunkt ved at snuppe med fra Blockbusters brugte, men turde alligevel ikke. Er den en 50'er værd? :)
#2858 elwood 14 år siden
Men som sagt det er meget stener, og det er ikke for lyssætningen den skal ses, da den er hel hen i vejret.
Men sort kat hvid kat, vil jeg godt anbefale, hvis man vil se noget udenlandsk crazy comic 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#2859 evermind 14 år siden
Jeg synes godt, jeg kunne se på traileren, at lyssætningen var lidt sløj ... Det har også været med til at holde mig tilbage, selv om indholdet selvfølgelig er det afgørende i sidste ende. :)
#2860 duuk74 14 år siden
Fin lille film, der dog føles lidt som venstrehåndsarbejde (efter Pixar standarder)
Op til flere scener hvor jeg skraldgrinede :D
7.5/10