Gravatar

#2901 Skeloboy 14 år siden

Stegte, Grønne Tomater

Et gensyn, som måske er 5. gang eller mere.

Men historien om Evelyn Couch, der møder den 83-årige Ninny er ganske hyggelig og fantastisk dejlig. Ninny fortæller om Idgie og Ruth i 1930'ernes Alabama. Veninderne er vidt forskellige: Ruth er den pæne pige, mens Idgie er den rebelske og frie. Man følger fortællingen helt fra Idgie barn og mange år frem, og det er en af styrkerne ved filmen. Ligeledes er persongalleriet tilpas stort til, at de to timer aldrig bliver kedelige. I nutiden blvier Evelyn styrket af historien, og det er ganske morsomt at overvære, hvordan hun bliver mere og mere selvstændig i stedet for bare at være kone til hendes sportsglade mand.

Der er ikke de store dikkedarer, men tilgengæld er der heller ikke de store fejl. Det er en rigtig god hyggefilm, hvor man kan leve sig ind i personernes verden.

5/6
Gravatar

#2902 Lord Beef Jerky 14 år siden

Saw VI (2/6) - Stemningsløs og fattig på idéer... temmelig meget i samme dur, som de sidste par kapitler i serien. Den er dog bedre end 4'eren og 5'eren, det skal sgu heller ikke meget til. Flash-editing, flashbacks, plothuller i tidligere kapitler der redegøres for osv. udgør en rystende dårlig film, der netop er underholdende udelukkende pga. dette. Til dem der savnede blod i det sidste kapitel, er der dog masser af det i denne omgang, og det lommefilosofiske sludder fortsætter ligeledes.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#2903 MOVIE1000 14 år siden

#2902 nu er jeg sikker på at det er en film lige for mig ;) hvordan/hvornår så du den?

1. Du hader den
2. jeg elsker saw film
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#2904 wimmie 14 år siden

Punkt 2 burde vel være nok i sig selv ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2905 MOVIE1000 14 år siden

#2904 ja men Lord Beef jerky plejer ikke at kunne lide de film som jeg ser som geniale ;) men alligevel har han givet den 2/6 så jeg tror den bliver go, men IV er den bedste indtil videre ;)
Gravatar

#2906 Lord Beef Jerky 14 år siden

#2903 Amerikansk DVD. Det skal så siges, at den eneste af Saw filmene jeg kunne finde på at give 1/6 er 5'eren, selvom jeg anser 4'eren som klart den værste. De er dog alle vildt underholdende fiaskoer. 6'eren minder rigtig meget om 3'eren, og jeg tror ikke du vil blive skuffet.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#2907 jessup 14 år siden

À l'intérieur

En gravid kvinde er i et biluheld ogoverlever, men det gør manden ikke. Alene i sin graviditet opsøger en anden kvinde hende og vil have hendes ufødte barn - for enhver pris.

Fransk gyser bestemt ikke uden gode takter. Bygger på en udemærket ide, men det resultere ikke altid i en god film.

Jeg finder det interrant at hovedpersonen nærmest er i en pre-fødsel psykose og ikke vil have barnet og Dalle (også psykotisk) vil have hendes barn. Hovedpresonen ligger mest vægt på på den skade i ansigtet hun har og ikke "skaden på maven". Hovedpersonen er for Dalle et hyslter og hun selv er mest interreseret i hylstret - til at starte med.

3/6
This is just until June
Gravatar

#2908 Kruse 14 år siden

#2906: Så du giver højere karakter til den værste i serien end den næst-værste?

Ellers er jeg helt enig med dig i at 4'eren er den absolut værste. Det kan godt være at du fandt den så dårlig at den var en smule underholdende, men jeg fandt tilgengæld ingen underholdning i den overhovedet. Mage til rodet og elendig film skal man lede længe efter.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#2909 MOVIE1000 14 år siden

#2906 nu bliver jeg rigtig nysgerrig du bryder dig ikek om de andre saw film og giver dem 1-2 stjerner, men alligevel køber du Saw VI på BD, når der går under et år før den koster 40 kr i landets stereo studios butikker?
#2908 for mig er Saw IV den bedste saw film fordi den hænger mest sammen og har de bedste tvist i saw sagaen, og den samler også op på alle saw filmene som man slet ikke havde regnet med, det gjorde 5eren også men man blev ikke klogere på selve historien fordi man nu kendte jigsaws hjælper.
Gravatar

#2910 MMB 14 år siden

Synes også du har en pointe der. Jeg tror også, Lord Beef Jerky er Saw skabsfan.

Skriv ny kommentar: