Gravatar

#311 rockysds 15 år siden

"Pal Joey"

Frank Sinatra fanget mellem Kim Novak og Rita Hayworth, og vi andre kan kun se misundeligt på. :)

En lille hyggelig film om natklubsangeren Joey Evans, der kan charmere de fleste kvinder ("Some guys got a system with horses, and I got a system with dames." på ingen tid, men nu står han med en lidt større udfordring på hånden, da korpigen Linda English (Novak) og den rige Vera Simpson (Hayworth) hver især træder ind på scenen.

Historien byder ikke på de store overraskelser (hvis nogen), men fungerer alligevel ganske godt på grund den gode kemi mellem Sinatra og de to kvinder - en 24-årig Novak (i rollen lige inden "Vertigo") og Hayworth, der altid er [url= Lady is a Tramp[/url], en forfærdelig sød hund og et par skarpe replikker.

Aldrig kedelig, selvom den ikke er helt oppe at ringe.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#312 elwood 15 år siden

#311 Den er lige føjet til min liste, virker som noget lige for mig 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#313 NightHawk 15 år siden

Hmm, jeg fik da skrevet noget værre vrøvl sidst, da jeg noterede at "Vacancy" kun var udkommet på DVD. Det er så gået min næse forbi, for filmen har jo gået i de danske biografer tilbage i 2007. Endda med ganske solide anmeldelser til følge :

http://www.bt.dk/article/20070706/underholdning01/...

Skal nok sørge for at tjekke bedre efter fremover. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#314 Bony 15 år siden

#313 - Hmm, du er tilgivet denne gang. Men lad det IKKE gentage sig!





;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#315 Skeloboy 15 år siden

#308 - Vampyr lyder dog en del anderledes end de andre. Skal nok have set dem igen. Mit problem med Ordet er lidt, at den reelt er pissefed, men bliver bare irriteret over den utrolig langsomlige måde, de taler på...så den skal vel nok have en 4'er også:), og Gertrud nok en 3'er...kan se i mit eget lille excel-ark(sic!), har jeg givet Ordet, Gertrud og Vredens Dag 4...:)

Anyway, synes hvertfald Vampyr lyder temmelig interesant
Gravatar

#316 Bates 15 år siden

#315 - Er det en karakter liste der ligger online?? :)

Det kunne være man skulle smide en Teshigahara og/eller en Dreyer film på i aften!
Gravatar

#317 Highland Park 15 år siden

Benway (310) skrev:
Mht. Vampyr så er det for øvrigt lidt tricky hvilken udgivelse, der er den bedste. Criterions indpakning er kolossalt lækker med medfølgende screenplay og novellen, som filmen er baseret på. Herimod har Master of Cinema et kommentarspor af Guillermo del Toro, som er en stor fan af filmen. Jeg har selv Criterion-udgivelsen, men jeg gad godt høre del Toros kommentarspor. :).


Jeg har også selv været lidt i tvivl om, hvilken af de to udgivelser, jeg skal anskaffe mig, men jeg er ret sikker på, at det bliver MoC's.
Henry Kedgers udtalelser vedr. sfumato-udseendet og det urestaurerede soundtrack lyder meget fornuftige og stemmer fint overens med min egen holdning og præference.
Dog ærgrer det mig, at hr. Tooze stadig ikke har bidraget med sine egne betragtninger, og at der stadig ikke er angivet nogen bitrate for MoC's udgave. Men det kommer vel.

Skeloboy: "Vampyr" er et sublimt mesterværk, som du roligt kan anskaffe dig uanset, hvad du ellers synes om Dreyers film. Det er en skræmmende uhyggelig og hypnotisk lille satan af en film.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#318 Benway 15 år siden

#308 Det er rigtig nok at Vampyr er meget anderledes end resten af hans film. Hvis det primært er tempoet på hans talefilm, du har problemer med, så er det i hvert fald ikke et problem i forhold til Vampyr eftersom den er ret hastigt fortalt. Den er reelt en stumfilm med et par enkelte ord hist og her.

#317
"Vampyr" er et sublimt mesterværk, som du roligt kan anskaffe dig uanset, hvad du ellers synes om Dreyers film. Det er en skræmmende uhyggelig og hypnotisk lille satan af en film.


Fuldstændig enig. :) Den er ikke spooky på den typiske måde - jeg sidder ikke og gemmer øjnene eller noget - men der er et eller andet vedvarende foruroligende over den, som ikke tager af, selvom jeg nu har set den flere gange.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#319 Benway 15 år siden

Begge udgaver har for øvrigt Tony Rayns fuldstændig fremragende kommentarspor. Det er en virkelig god nøgle til at forstå filmens struktur og Dreyers metoder.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#320 Highland Park 15 år siden

#318: Ja, den er netop dybt foruroligende... og at filmen den dag i dag stadig formår at skræmme og efterlade så markant et indtryk på seeren vidner i allerhøjeste grad om, hvor genial Dreyer var... det er mig fuldstændigt ubegribeligt, at man kan lave så stærk (og smuk) en film...
Og jeg glæder mig skam også meget til at høre Rayns' kommentarspor. :)
Men hvor har det dog taget mange år, før vi endelig fik et par fyldestgørende udgaver på markedet...
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: