#3251 - ja, helt sikkert. Tror jeg vil hylde Matt Dillon og sætte The Big Town på...der er nu alligevel noget med Dillon og 80'erne, der er lidt fedt... :)
#3246 Nej tak - jeg kan ikke fordrage David Caruso. Og jeg kan slet ikke tage det seriøst efter den her:
hehe men hvor ved Jim Carrey så det fra? Har Caruso en fan i ham LOL
CSI Miami er nu stadig en fed serie.
Martychris (3248) skrev:
#3247 Min kæreste syntes nu det er okay, men det er vel nok for at have fjernsynet for sig selv! Men har set linket før og det siger mere om hvor god en skuespiller Jim Carrey er, end David Caruso! Men han var da meget sej i Jade! Var han ikke??
Han var ok i Jade syntes jeg, til trods for at det var en middel film.
I en fjern fremtid (200 år forude) er jordens befolkning ved at uddø. De sender en gruppe elite soldater tilbage til fortiden for at rette op på den fejl der skete, men det er ikke alle der er klar til at opgive den fortjeneste der ligger forude.
Retrograde er en klar B-film, med et meget stort B. De animationer som der er at finde i filmen, ligner noget fra et gammelt computer spil. Men filmen overrasker faktisk med en meget god historie, det eneste som virkelig banker det hele ned er den store svensker Dolph Lundgren som levere nok sin værste skuespiller indsats længe. Han virker en smule træt hele vejen igennem. Men resten af holdet levere en tållig indsats. Filmen kunne sagtens have været blevet til noget stort med andre kræfter.
For en B-film af denne kaliber fortjener den faktisk et stort 2 tal.
Louis Malles temmelig ukarakteristiske film fra 1975 er uden tvivl en af de mest syrede film jeg nogensinde har set – hvis det da ikke blot er den mest syrede. Den stort set ikke-eksisterende handling er eftersigende i høj grad improviseret hen af vejen af Malle, der tilsyneladende blot vidste, at han ville lave en film ved sit hus, med en ung pige, en talende enhjørning, nogle nøgne børn, samt en svækket gammel dame, der taler i radio og diskuterer med en rotte, mens en kat spiller klaver.
På trods af den besynderlige fremtoning er filmen dog også sært fascinerende, og Sven Nykvists kamera skaber nogle særdeles flotte billeder, der bliver siddende i bevidstheden bagefter. Nær afslutningen begynder løjerne at blive mere sammenhængende, men det er faktisk ikke en fordel. Filmen er så absolut bedst i de passager, hvor vi ingen anelse har om, hvad der foregår.
[url= fra filmen[/url] der giver en fornemmelse af den sære stil.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
De unge år købt i kvickly 30 kr. jeg har lidt svært ved at se om det er en historie der er sand? ifølge eksramaterialet og rulle teksterne så findes ham der Erik. Men filmen synes jeg selv fanger utrolig godt hvordan det danske filmmiljø var/er. Jeg glæder mig til at komme ind i brancen for selv at blive en skør filmkunstner ligesom dem ifilmen :D. Det er nok en af de bedste danske film jeg har set, men jeg synes der manglede nogle flere filmoptagelser til Eriks afgangsfilm. Men jeg er især overrasket over skuespillernes præsentation i forhold til hvad traileren viser, især Søren Malling og Søren Pilmark. Man er vandt til at se Søren Malling som den der er utilfreds med tingene i andre film, men her er han en lidt genert mand med selvtilliden helt i bund. En film som jeg helt klart kan anbefale for dem som vil se et eksempel på hvordan den danske filmskole kunne være i 1979-1984 omrking, men det er stort set ikke udviklet sig særligt meget.
5/6
Gran Torino købt i Fona 50 kr. Jeg har ikke set mange Clint Eastwood film, 5-6 stks. Dette er den anden bedste jeg har set, måske skulle jeg tage mig mere sammen og se nogle flere fordi denne her er da helt vild god, jeg ved ikke rigtig hvad det er der gør den så god, måske er det den barskhed der er blandet sammen med humor. Men det er en der kan anbefales hvis man er til racisiske film eller hvis man bare er en Clint eastwwod fan. Jeg synes den kunne minde om en alternativ mulighed for Op hvis Hr. fredriksen ikke rejste og mødte en spedjer dreng. men den er ihverfald 50 kr værd.
5/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#3251 Kruse 14 år siden
#3252 Skeloboy 14 år siden
#3253 Kiksmann 14 år siden
#3254 Kiksmann 14 år siden
I en fjern fremtid (200 år forude) er jordens befolkning ved at uddø. De sender en gruppe elite soldater tilbage til fortiden for at rette op på den fejl der skete, men det er ikke alle der er klar til at opgive den fortjeneste der ligger forude.
Retrograde er en klar B-film, med et meget stort B. De animationer som der er at finde i filmen, ligner noget fra et gammelt computer spil.
Men filmen overrasker faktisk med en meget god historie, det eneste som virkelig banker det hele ned er den store svensker Dolph Lundgren som levere nok sin værste skuespiller indsats længe. Han virker en smule træt hele vejen igennem. Men resten af holdet levere en tållig indsats. Filmen kunne sagtens have været blevet til noget stort med andre kræfter.
For en B-film af denne kaliber fortjener den faktisk et stort 2 tal.
2/6
#3255 Benway 14 år siden
Louis Malles temmelig ukarakteristiske film fra 1975 er uden tvivl en af de mest syrede film jeg nogensinde har set – hvis det da ikke blot er den mest syrede. Den stort set ikke-eksisterende handling er eftersigende i høj grad improviseret hen af vejen af Malle, der tilsyneladende blot vidste, at han ville lave en film ved sit hus, med en ung pige, en talende enhjørning, nogle nøgne børn, samt en svækket gammel dame, der taler i radio og diskuterer med en rotte, mens en kat spiller klaver.
På trods af den besynderlige fremtoning er filmen dog også sært fascinerende, og Sven Nykvists kamera skaber nogle særdeles flotte billeder, der bliver siddende i bevidstheden bagefter. Nær afslutningen begynder løjerne at blive mere sammenhængende, men det er faktisk ikke en fordel. Filmen er så absolut bedst i de passager, hvor vi ingen anelse har om, hvad der foregår.
[url= fra filmen[/url] der giver en fornemmelse af den sære stil.
#3256 Highland Park 14 år siden
Sort måne, sort humor og særdeles fine smaskelyde! Fascinerende...
#3257 Skeloboy 14 år siden
Kan nemlig ikke finde den andre steder
#3258 Benway 14 år siden
#3257 Nej, jeg har lånt den af en god ven og anmelderkollega, som har en stor samling af udsædvanlige film. Det er denne tyske udgave.
#3259 Skeloboy 14 år siden
#3260 MOVIE1000 14 år siden
købt i kvickly 30 kr.
jeg har lidt svært ved at se om det er en historie der er sand? ifølge eksramaterialet og rulle teksterne så findes ham der Erik. Men filmen synes jeg selv fanger utrolig godt hvordan det danske filmmiljø var/er. Jeg glæder mig til at komme ind i brancen for selv at blive en skør filmkunstner ligesom dem ifilmen :D. Det er nok en af de bedste danske film jeg har set, men jeg synes der manglede nogle flere filmoptagelser til Eriks afgangsfilm. Men jeg er især overrasket over skuespillernes præsentation i forhold til hvad traileren viser, især Søren Malling og Søren Pilmark. Man er vandt til at se Søren Malling som den der er utilfreds med tingene i andre film, men her er han en lidt genert mand med selvtilliden helt i bund. En film som jeg helt klart kan anbefale for dem som vil se et eksempel på hvordan den danske filmskole kunne være i 1979-1984 omrking, men det er stort set ikke udviklet sig særligt meget.
5/6
Gran Torino
købt i Fona 50 kr.
Jeg har ikke set mange Clint Eastwood film, 5-6 stks. Dette er den anden bedste jeg har set, måske skulle jeg tage mig mere sammen og se nogle flere fordi denne her er da helt vild god, jeg ved ikke rigtig hvad det er der gør den så god, måske er det den barskhed der er blandet sammen med humor. Men det er en der kan anbefales hvis man er til racisiske film eller hvis man bare er en Clint eastwwod fan. Jeg synes den kunne minde om en alternativ mulighed for Op hvis Hr. fredriksen ikke rejste og mødte en spedjer dreng. men den er ihverfald 50 kr værd.
5/6