Gravatar

#3291 filmz-Bruce 14 år siden

#3290 Bare send en 4 x 38 og en Jameson whisky :)

Omvendt kunne du jo en dag komme forbi og se en film!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3292 Lord Beef Jerky 14 år siden

Hahaha, epic!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3293 Lord Beef Jerky 14 år siden

Er 7.1 automatisk det man kan HD-lyd egentlig? Bare for at fortsætte denne off-topic diskussion.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3294 filmz-Bruce 14 år siden

#3293 7.1 er indtil videre begrænsningen i de native formater, man kan få i HD. Nogle, 3:10 To Yuma, har 7.1 spor, andre 5.1, hvor det så stadig er muligt at drive surround ud til de bagerste højttalere også via receiverens muligheder.

Dolby har så lavet Pro Logic IIz, hvor det bliver muligt at tilføre to ekstra front højttalere, blot højere oppe. Det skulle give mere dybde bl.a. men jeg har ikke hørt det. Det fik dog en pris som Top 100 innovations i 2009.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3295 filmz-Narniabæver 14 år siden

Jeg ville hellere se The Secret of Kells vinde #3279

The World is Big and Salvation Lurks Around the Corner

Efter et biluheld ligger en dreng på hospitalet, og senere hen tager et familiemedlem ham med på en lang cykeltur, imens der vises flashbacks.

En skam at denne film ikke klarede det til Oscars.

10/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#3296 DarkLight 14 år siden

Dawn of the Dead
Jeg måtte atter engang se mig lettere imporneret over hvor godt disse film holder. Ikke just samme stil som etteren, men det betyder ikke nødvendigvis at den er dårligere. En rigtig god start på Z-dag 2.

Sugar Hill

Kun 5 minutter inde i filmen tropper skurken op i et mågestels-jakkesæt, og jeg er solgt på stedet. Filmen kunne have slutter der, og jeg havde været tilfreds. Til alles held fortsætte de brede slips, de fede jakkesæt og de spindevævsbefængte zombier(ligemeget HVAD de lavede) i rum tid endnu.


Zombieland
Et glædeligt gensyn! For mit vedkommende tredje gang, men den holder stadig.

Hard Rock Zombies
Unfortunately we cant tell you what Hard Rock Zombies are. You have to take the zombie-dwarf be the hand and see for yourself!

Dead Snow
Lækkert! Røg straks på my to-buy liste.

Deadgirl
Foruroligende. Men endelig kom der boobage på bordet. Det var også på tide. Ruben var åbenbart under strenge censurkrav denne gang, og vi skulle langt hen på dagen før den første nipple, så dagens lys. Selvom han lovede vidt og bredt før hver film. Eller noget...

Zombie Strippers
Jammerligt skuespil men ret gode zombiekills reddede filmen for at falde ved stripperstangen.

Return of the Living Dead pt. II
Personligt synes jeg det er en nedrunding fra alt i 1'eren. Derudover er det også et utaknemmeligt job at være sidste film.

Alt i alt synes jeg Z-Day 2 levede fuldt op til den første. Ruben og jeg blev enig om at det var en ægte sequel. Mindre budget, ikke så stjernespækket cast(Dårlig ryg? Come on! :)), og samtlige former for hjernebudding og zombiecakes fejlede. Alligevel var stemningen intakt. personligt ser jeg frem til Del 3, og de lovede spin-offs!
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3297 filmz-jonasgr 14 år siden

Inglourious Basterds

De første tyve minutter lover virkelig godt for ”Inglourious Basterds” (vil man overhovedet kunne stave rigtigt til det igen). Det første kapitel starter ud hos en fransk bondefamilie i Nazi-okkuperede Frankrig (det og introsekvensen, skriger Sergio Leone). Nazisten Hans Landa er på jagt efter jøder og er ekspert i at opstøve dem. Hvad følger er en 20 minutter lang samtale i mellem Landa, som bliver spillet af Christoph Waltz, og den franske bonde. Landa sidder med et smøret smil, taler høfligt, ja beder endda om lov til at få et glas mælk. Når vi har med Tarantino at gøre, ved vi godt at det på ene eller anden måde ender ud i et eller andet spektakulært, dvs. voldeligt. Men måden scenen bliver spillet på gør at man bare læner sig tilbage og nyder dialogen og hele stemningsopbygningen. For er der noget som Tarantino er god til, er det at skrive en så skarp dialog og opbygge spændningen. Scenen ender med at Shosana, spillet af Melanie Laurent, flygter. Hvad der dog virker mærkeligt er, at Hans Landa ikke skyder hende. Han er nazist og har lige prallet med hvor god han er til at finde jøder og dræbe dem og så står han misandten og råber ”Adieu”. Det giver ingen mening. Desværre er det også startskuddet på en noget ujævn forestilling.

Filmen er en hyldest til alle de film som Tarantino elsker. Hvilket bliver trættende i længden. Det er da meget flot at han hylder mange af de ældre tyske filmskabere. At han godt kan lide Leone og Morricone og hvem han nu ellers hylder. Men kors hvor bliver det trættende. At der her er tale om en 2. verdenskrig set ud fra Tarantinos perspektiv er sådan fint nok, så længe det ikke bliver påstuleret at der er tale om bare nogenlunde oprigtige begivenheder. Tarantino ønsker at underholde og det er det. Men nogle gange kan dette også gøre en god film.

Scenerne med Melanie Laurent er rigtig gode. Her er en ung kvinde som har været vidne til at hendes familie er blevet dræbt og som nu har startet sin egen biograf i Paris. Hun har naturligvis intet tilovers for tyskere og ønsker mest af alt hævn. Det hele bliver kompliceret for hende da en nazist ved navn Fredrick Zoller bliver imponeret over hendes arbejde. Han er blevet berygtet for at have overlevet alene overfor en masse allierede hvoraf han har dræbt flere hundrede og er derved særdeles kendt. Soshanna har intet tilovers for ham og prøver allermest at undgå ham. Disse scener er eminente ikke mindst pga. den godt kemi imellem de to skuespillere, hvor især den unge Melanie Laurent brillerer. Det er også disse scener som tilnærmelsesvis rører en mest, da man i et vist omfang kan relatere til hendes lidelser.

Men så er der de scener hvor drengerøven Tarantino dukker op. Disse er eksemplificeret ved den enhed som bliver kaldt ”Basterds”, hvis formål er at dræbe så mange jøder som overhovedet muligt. Så her får Tarantino lov til at dræbe så mange nazister som han har lyst til, men det er måske det der skal til for at han kan vise sin følelsesladede side. Lettere komisk bliver det da Aldo Rain, spillet af Brad Pitt, og hans kumpaner skal forsøge sig på italiensk. Her går den næsten over i screwball humor. Hvilket leder til et andet problem. Hvad er det for en slags film Tarantino prøver at fortælle. Er det drama, action, komedie. Det hele er så mudret. En scene i en bar, som i øvrigt er alt for lang, lægger det op til at der skal være det store drama, og trods en rigtig god først halvdel ender det hele ud i det store komiske ingenting.

Et stort plus er de fantastiske scener hvor hyldesten for en gangs skyld ikke tager overhånd og vises respektfuld. Gaderne i Paris, biografen etc.

Så vi har her en rodet omgang, men som trods alt var underholdning over middel. Man ærgrer sig dog over, at Tarantino ikke prøver at overraske os bare en lille smule og i det mindste lukker drengerøven inde et sted hvor han ikke kan komme ud. Der er nemlig et meget større potentiale i denne filmk, end hvad resultatet viser.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3298 gi-jones 14 år siden

Elwood har lovet på sin mors grav at ham og jeg skal med til den næste Z-dag.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3299 wimmie 14 år siden

#3296

Helt enig omkring det hele.
- især anmeldelsen af "Hard Rock Zombies" - den var spot on! ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3300 elwood 14 år siden

#3298

Ahh det mindes jeg nu ikke lige, men jeg vil da bestræbe mig på vi kommer afsted 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: