En fantastisk dokumentar, om en mand, der på magisk vis går på line mellem de to WTC. En gribende historie, der fanger en fra første øjeblik. Dog bliver dokumentaren en anelse langtrukken, og der mangler lige det aller sidste. Når alt kommer til alt, er den dog fremragende.
Igen igen en film som nok ikke lige behøver den store intro. Jeg har først fået mig taget sammen til at se den nu, også selvom den lige har været vist på TV2. Jeg kan godt forstå at det er en film som er meget udskældt, men jeg morede mig nu ellers meget godt undervejs. Filmen indeholder dog små punkter som ikke er helt dårligt. Men under selve højdepunktet hvor de skal angribe de onde, vader Nick bare rundt i en gul skinjakke, han kunne ligeså godt have haft et skilt hvor der stod: SHOOT ME, men sjovt var det nu alligevel at se på. Ekstra materialet var en ren omgang klap hinanden på ryggen, en stor del gik til Cage, som alle bare syntes var fantastisk, af en eller anden årsag? Lyd og billede var ellers meget i orden.
Nu skal I høre noget underligt, det her er nok en af de bedste film jeg har set i længe, men jeg har ingen planer om at se den igen - og hvis den skal sættes i maskinen igen, sker det nok først om et par år. Det er sådan en film der står rigtig stærk som enkelt oplevelse og jeg tror ikke jeg vil få den samme følelse af at se den igen.
Hele filmen er vitterligt en dannelsesrejse for både seeren og hovedpersonen. De mange finurlige personer vi møde undervejs gør sit til at rejsen bliver det mere interessant. Det eneste lille irritations moment for mig er faktisk "danskerne" - jeg synes de virkede rimelig uvæsentlige i forhold til mange af de andre vi møder.
Emile Hirsch levere sit livs præstation og man føler virkelig med hans karakter lige til det sidste. - Jeg ved der er mange skuespillere som underkaster sig en diæt for at spille en rolle, men hver gang jeg ser det i sådan en grad som det fx er tilfældet med Into The Wild synes jeg det er på grænsen til vanvid, men alligevel giver det bare det sidste til rollen.
Billedesiden i filmen er fantastisk og jeg sad faktisk og blev helt trist over at det ikke var på blu-ray jeg så filmen. Og musikken, hold da op jeg tror der kunne skrives en hel stil om Eddie Vedders sange - super! Sådan skal filmmusik skrues sammen.
Sean Penn har gjort et mindre mesterværk med Into The Wild.
#3375: Helt enig i at det er en fantastisk film. Jeg ville endda formentlig give den 6/6, da jeg virkelig elsker den film. Men derfor kan den nu sagtens ses igen og stadig være en fremragende oplevelse, men det er nok en god idé at lade den lægge i et godt stykke tid.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Jeg er helt enig med Kruse, den er meget tæt på 6/6. Jeg genså filmen for nyligt, og det synes jeg ikke, at den mistede noget ved. Super super super film.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#3371 filmz-Narniabæver2010 14 år siden
Indbyggerne i en idyllisk lille amerikansk landsby mister forstanden, da en forurening rammer dem, og der kommer der en spøgelsesby ud af.
The Crazies er et udmærket sted at starte det nye år, men man kan også nøjes med at se traileren.
7/10
#3372 MMB 14 år siden
En fantastisk dokumentar, om en mand, der på magisk vis går på line mellem de to WTC. En gribende historie, der fanger en fra første øjeblik. Dog bliver dokumentaren en anelse langtrukken, og der mangler lige det aller sidste.
Når alt kommer til alt, er den dog fremragende.
8/10
#3373 Kiksmann 14 år siden
Igen igen en film som nok ikke lige behøver den store intro. Jeg har først fået mig taget sammen til at se den nu, også selvom den lige har været vist på TV2.
Jeg kan godt forstå at det er en film som er meget udskældt, men jeg morede mig nu ellers meget godt undervejs. Filmen indeholder dog små punkter som ikke er helt dårligt. Men under selve højdepunktet hvor de skal angribe de onde, vader Nick bare rundt i en gul skinjakke, han kunne ligeså godt have haft et skilt hvor der stod: SHOOT ME, men sjovt var det nu alligevel at se på.
Ekstra materialet var en ren omgang klap hinanden på ryggen, en stor del gik til Cage, som alle bare syntes var fantastisk, af en eller anden årsag?
Lyd og billede var ellers meget i orden.
2/6
#3374 filmz-Narniabæver2010 14 år siden
Imens vi venter på remake versionen, så er der et gensyn fra dengang man kunne leje videomaskine og et par videoer i den lokale kiosk.
Miaygi og Daniel må rejse til Okinawa, da Miyagi's far er ved at gå bort, og derefter må de tage kampen op mod landsbyens bøller.
Filmen viser sin alder, men musikken og scenerne er vidunderlige.
8/10
#3375 tiany 14 år siden
Nu skal I høre noget underligt, det her er nok en af de bedste film jeg har set i længe, men jeg har ingen planer om at se den igen - og hvis den skal sættes i maskinen igen, sker det nok først om et par år.
Det er sådan en film der står rigtig stærk som enkelt oplevelse og jeg tror ikke jeg vil få den samme følelse af at se den igen.
Hele filmen er vitterligt en dannelsesrejse for både seeren og hovedpersonen. De mange finurlige personer vi møde undervejs gør sit til at rejsen bliver det mere interessant. Det eneste lille irritations moment for mig er faktisk "danskerne" - jeg synes de virkede rimelig uvæsentlige i forhold til mange af de andre vi møder.
Emile Hirsch levere sit livs præstation og man føler virkelig med hans karakter lige til det sidste. - Jeg ved der er mange skuespillere som underkaster sig en diæt for at spille en rolle, men hver gang jeg ser det i sådan en grad som det fx er tilfældet med Into The Wild synes jeg det er på grænsen til vanvid, men alligevel giver det bare det sidste til rollen.
Billedesiden i filmen er fantastisk og jeg sad faktisk og blev helt trist over at det ikke var på blu-ray jeg så filmen.
Og musikken, hold da op jeg tror der kunne skrives en hel stil om Eddie Vedders sange - super! Sådan skal filmmusik skrues sammen.
Sean Penn har gjort et mindre mesterværk med Into The Wild.
5½/6
#3376 Kruse 14 år siden
#3377 dyg 14 år siden
#3378 davenport 14 år siden
#3379 wiseguy 14 år siden
#3380 Skeloboy 14 år siden