Gravatar

#3381 filmz-jonasgr 14 år siden

Jeg er så lidt mere negativ anlagt mht. "Into the Wild".
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3382 Bony 14 år siden

Jeg er helt enig i de positive meninger om "Into the wild". Første gang jeg så den var jeg fuldstændig solgt. Jeg tror i grunden jeg vil se den i dag sammen med min kæreste, som endnu ikke har set den. Det bliver spændende at høre hvad hun synes om den.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#3383 El vez 14 år siden

Vedder er gud! ...eller Løvring!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3384 MMB 14 år siden

Scent of a Woman

6/10
Gravatar

#3385 Skeloboy 14 år siden

#3384...AHH...8/10 da..:)
Gravatar

#3386 MMB 14 år siden

Skeloboy (3385) skrev:
#3384...AHH...8/10 da..:)

Nope, desværre ikke. :)
Selvom filmen har for mange kvaliteter, så irriterer slutningen mig utroligt meget med sådan en klichéefyldt tale fra Al Pacino. Selvom han spiller godt, så synes jeg også, at han til tider overspiller, og det bliver for meget for mig.
Gravatar

#3387 BN 14 år siden

Foeller (3386) skrev:
Selvom filmen har for mange kvaliteter, så irriterer slutningen mig utroligt meget med sådan en klichéefyldt tale fra Al Pacino.

Jeg synes til gengæld, at det er en enormt god tale: Ingen sentimentalitet, kun oprigtig harme. (Og ingen strygere undervejs!) Ikke noget med at prøve at fremstille Chris O'Donnell som uskyldig - næh, han viser hvorfor denne er nødt til at tie stille med sin viden. Hæmningsløs ærlighed og så en fed humor, da han kalder på to af de andre meddelagtige elever og siger "Fuck you, too!" til dem. Og så elsker jeg dér hvor han bliver vred på skoleinspektøren og hamrer sin blindestok ned i bordet og ytrer sin lyst til at brænde stedet af med en flammekaster. ;-)

Talen er filmens dramatiske finale, og Al Pacino's måde at levere den på, sidder lige i skabet. Det er en ren fryd at overvære denne scene.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3388 MMB 14 år siden

Jeg kan sagtens se, hvorfor folk synes talen er fed, men for mig virkede det bare alt for påklistret.

Jeg kunne godt fornemme, at det var meningen, at der skulle dukke et hav af følelser op i mig under den tale, men det gjorde der nu engang ikke.
Gravatar

#3389 Kruse 14 år siden

The Box

Jeg er en stor fan af Donnie Darko, som jeg synes er en fremragende film med en kompleks drømmelignende historie, som fungerer ved hjælp af en utrolig god stemning og en glimrende Jake Gyllenhaal. Jeg har med vilje sprunget uden om Southland Tales endnu, da stort set alt hvad jeg har set og hørt fra filmen, ligner et stort kompliceret rod af en film. The Box er desværre ikke nogen ny Donnie Darko fra Richard Kelly. Den har en kompliceret handling, der desværre hele tiden gør det svært at fastholde interessen i plottet. Skuespillet er heller ikke noget at skrive hjem om. Hverken Cameron Diaz eller James Marsden gør det specielt overbevisende, hvilket derfor gør det svært at være interesseret i karakterernes videre skæbne. Og så irriterer det mig at musikken så tydeligt dikterer hvad man skal føle i hver scene. Denne scene skal være spændende. Denne scene skal være opløftende osv., og det bliver et irritationsmoment når man netop ikke føler det man skal i disse scener, men altså kan høre hvad det er meningen at man skal føle.

Alt i alt en skuffende oplevelse, og jeg tvivler mere og mere på at vi nogensinde ser en film på niveau med Donnie Darko igen fra Richard Kelly.

2/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#3390 BN 14 år siden

Foeller (3388) skrev:
Jeg kunne godt fornemme, at det var meningen, at der skulle dukke et hav af følelser op i mig under den tale, men det gjorde der nu engang ikke.

Nå? Sådan opfatter jeg slet ikke talen. Jeg opfatter den sådan, at det var meningen at man skulle fryde sig over, at skoleinspektøren og de Chris O'Donnell's klassekammerater blev sat på grundigt på plads. Og ikke spor andet. Det er ikke en rørende tale - det er en stærk og berettiget skideballe til en skoleledelse der spiller eleverne ud mod hinanden og gør den ene elev bedre end den anden.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: