Gravatar

#331 Skeloboy 15 år siden

I Am A Fugitive From The Chain Gang, 1932
Der er nu et eller andet fedt over film fra 30'erne, og især dem før 1934(før Hollywood Production Code blev håndhævet). Denne film er absolut også et kig værd. Mervyn LeRoy(Little Caesar, Gold Diggers of 1933, Quo Vadis) står bag denne film, og han må siges at være en af de mere betydningsfulde instruktører fra perioden.
Ligeså er Paul Muni en af de store 30'er skuespillere. Han er James Allen, en WW1 veteran, der ikke kan få et ordentligt job efter krigen er færdig, og flakker derfor omkring for at finde et godt levebrød. Men han bliver ufrivillig deltager i et røveri på en restaurant. Dommen lyder på 10 års arbejde. De berygtede chain gangs kender folk fra Cool Hand Luke og O Brother Where Art Thou, men her er de endnu hårdere.

I starten er filmen meget typisk 30'er skuespil, på denne overdrevne, irriterende og meget teatralske måde, men det går heldigvis hurtigt over. Paul Muni gør det skidegodt. Har kun set en film udover denne, Life of Emile Zola, og det er hvertfald ikke den sidste Paul Muni-film, jeg skal se. Resten af castet er meget blandet.

Filmen starter svagt, og kommer så op på en typisk 4'er, hvor man føler sig fint underholdt, uden dog at være begejstret. Men den sidste halve time skubber den op på en 5/6, og især den sidste scene er hårrejsende fed. En af de bedste slutninger, jeg har set længe...

5/6
Gravatar

#332 DarkLight 15 år siden

Dead Set 1x01 - [url=
Vi følger livet på en tv-produktion, som arbejder med den britiske udgave af Big Brother. Der er stor panik på, da det er 'udstemmelses-dag'. Imens dette sker, stopper en bil i udkantet af byen, da de opdager en anden bil er kørt i grøften...
Begivenhederne tager således fart, og infektionen nærmer sig for hvert offer storbyen, og de intet-anende Big Brother deltagere.

Denne mini-serie kommer sådan set ud af det blå for mig, og er en stor overraskelse. Den følger samme stil som 28 Weeks/Days Later, og er ganske godt lavet. For de af os som ikke kan få nok af zombier, så kan det bestemt anbefales.

7 / 10
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#333 jessup 15 år siden

#331 Jeg er pjattet med Take the money and run (og selvfølgelig Allen generelt)og tog mig selv grine på et par upassende steder i I am.... Derudover er det en dejlig film fra den gang man ikke var bange for at prøve at opdrage publikum.
This is just until June
Gravatar

#334 filmz-Narniabæver 15 år siden

Dawn of the Dead:

Folk bliver forvandlet til zombier, imens at nogen søger tilflugt i et nedlagt indkøbscenter.

Flot lavet, på trods af at den er lidt latterlig.

8/10

Klokkeblomst:

Endelig kom Klokkeblomst filmen, og endnu et godt forsøg på en bedre Disney direct to video.

8/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#335 filmz-Bruce 15 år siden

Just hjemkommet fra Quantum of Solace. Hmmmm!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#336 wimmie 15 år siden

Skal se den i morgen i Kolding til forpremiere...vandt billetter :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#337 BN 15 år siden

#335:

Tak for anmeldelsen, bruce.

Det er da underligt, at en instruktør som Marc Forster, der har lavet rolige film som 'Finding Neverland' og 'Monster's Ball', tyer til en larmende omgang 'all out action'.

...Nå, lad os se.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#338 filmz-Bruce 15 år siden

#337 Velbekomme. Ja det var nu ikke lige det jeg havde forestillet mig. ud fra hverken trailer eller instruktørens resumé.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#339 elwood 15 år siden

#338 Kendis sladre kom med det hehe.

skete der noget specielt, ved forstillingen ?

blev Mary f.eks. Ekskorteret på plads af en flok Stromtroopers 8-)

Btw. God anmeldelse, jeg ser nu stadigvæk frem til den i aften.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#340 filmz-Bruce 15 år siden

Nej det var pøbel gallaen efter den rigtige galla.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: