Gravatar

#3551 filmz-Narniabæver2010 14 år siden

Hvad mener du #3550?
Gravatar

#3552 filmz-Bruce 14 år siden

Forfalskerne i betydning af et navneord, findes ikke. Man kan forfalske og falsificere, men en person, som fremstiller falske penge, er en falskmøntner ikke en forfalsker.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3553 filmz-jonasgr 14 år siden

I'm Here

Den nyeste kortfilm fra Spike Jonze er en robotkærlighedsfilm. Det er dog ikke en animeret film. Det er dog en ganske hyggelig og sød film, med den sædvanlige kant fra Jonze. Dette krydret med dejlig musik som på et tidspunkt faktisk giver en klaustrofobisk fornemmelse mens man står på dansegulvet med vores to robotkærester. Og så en ret dramatisk slutscene, som jeg egentlig synes var ret godt lavet.
Jeg synes faktisk også robotterne var ret godt lavet og det kunne egentlig være interessant at se hvorledes de er blevet til.
Ligeledes tror jeg på, at Andrew Garfield går en stor fremtid i møde. Han har efterhånden vist noget af sit potentiale og det bliver spændende at se ham i "The Social Network" senere på året.
Filmen kan i øvrigt ses gratis på dens hjemmeside.

9/10
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3554 BN 14 år siden

#3550:

Brug hellere 'The Holy Handgrenade'!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3555 MMB 14 år siden

Per qualche dollaro in più - For a Few Dollars More (Hævn for Dollars)

Selvom den ikke når op på niveau med TGTBATU, så er det alligevel rigtig god underholdning fra start til slut! Alting er dog lige en anelse dårligere end TGTBATU.

8/10
Gravatar

#3556 filmz-jonasgr 14 år siden

Where the Wild Things Are

Filmatiseret efter den berømte børnebog af samme skulle man jo tro at denne film var dømt til succes fra starten – altså økonomiske succes. Jeg har ikke selv læst bogen, men har læst mig frem til at den ikke består af mere end 338 ord eller 9 sætninger. Dette er jo ikke meget i forhold at man skal lave en film over bogen. Derfor fremkommer det mig også at filmselskabet har valgt rigtigt ved at hyre Spike Jonze. Har man set nogle af hans tidligere film og set nogle af hans musikvideoer, vil man vide at han langtfra er en traditionel filmmager. Han gør nærmest en dyd ud af at være anerledes og skæv (ikke den type skæv) instruktør. ”Wild Things” er dog heller ikke en konventionel børnefilm og gudske tak og lov for det. Ganske vidst blev filmen udsat et år i det filmselskabet følte at den var blevet for mørk og dyster. Alligevel er det lykkedes at lave en film for børn og dem som har et barnligt sind i sig. Filmen er set udfra Max's synspunkt, dette er hans drømmeverden. Dermed bliver filmen også i størstedelen af historien filmet i hans øjenhøjde, sådan som han ser og oplever verden. Det er ikke fordi historien er så indviklet, men alligevel er det rart med en film, hvor instruktøren ikke føler at han skal udpege for børnene (målgruppen) hvad der sker. Børn er intelligente nok til at forstå og børn kan også godt forstå smerte og følelser. Nogle gange kan de faktisk mere end hvad de bliver krediteret for. De fleste børn vil også kunne forstå hvorfor Max ønsker at stikke af hjemmefra. Han bor alene med sin mor, som ikke rigtig lytter til ham og en søster som er mere optaget af sine venner. Max er derfor alene og isoleret. Mange børn kender nok den følelse eller har oplevet det før. Jeg har i hvert fald dengang jeg var barn. ”Wild Things” bliver hans drømmeverden hvor han kan flygte til med hvad dertil hører af mærkelige skabninger. Kendere af Jim Henson vil nikke genkendende til dukkerne. De ser fantastiske ud og til tider tror man nærmest at det er skuespillere som bare har fået en dragt på. De er mere levenden end hvad jeg har kunnet tro og det skaber den perfekte illusion. Da dette er Max drøm, så er han naturligvis kongen. Her er dem der lytter til ham og gør som han siger og leger når han ønsker det. Dette udelukker dog ikke at der sker problemer. Men at fortælle om dem ville være at røbe for meget, det skal man selv opleve.
Soundtracket er også fortrinligt. Et nærmest eskapistisk soundtrack med den altid formidabble Karen O.
Det er meget akustisk og passer godt til den lette tone, som filmen befinder sig i. Man får næsten helt lyst til at hoppe og danse til den lettere fjantede musik.

Dette sagt, så var der perioder hvor jeg kedede mig. Jeg kunne sagtens sætte mig ind i Max tanker, men jeg tror simpelthen ikke at jeg lige var målgruppen for filmen, for nogle af de småproblemer de kom ind i var lidt for lette til min smag. Ligeledes synes jeg heller ikke der var så meget fremdrift i filmen, men for et barn er jeg sikker på at det er lykken. Og for det barnlige sind jeg besidder var der også meget at smile af og derved tror jeg Spike Jonze har begået en film som jeg ikke kunne forestille mig kunne være bedre i forhold til forlaget den er baseret.

7/10
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3557 filmz-Narniabæver2010 14 år siden

Farlig Midsommer (2009)

Sidste sommer udkom der endelig en ny spillefilm med Mumitroldene, og de er genskabt som i de gode gamle dage i 1979.

En vulkan går i udbrud, og Mumi familien ender op i et sejlende teater.

Stig Hoffmeyer er en alletiders fortæller, men jeg foretrækker den engelske med Richard Murdock.

8/10
Gravatar

#3558 Kiksmann 14 år siden

Batman (BD) 1989

Filmen behøver ingen intro.

Michael Keatons første portræt af den kappeklædte hævner, er ganske godt fortalt og filmet.
Men filmen holder ikke helt på samme måde længere. Nu kan jeg ikke andet end trække på smilebåndet når Harvey Dent præsenteres og Billy Dee Williams rejser, for vi ved jo alle at Harvey ikke er en farvet mand, men det er trods alt en anderledes indgangsvinkel til det i den første film. Men efter at Batman Begins og The Dark Knight er kommet, sender det denne udgave en smule tilbage, selv om det eventyrlige ved filmen er det som drager mest.
Nå man har sagt det, er der vel kun at tilføje at skuespillerene ser ud til at have haft en sjov oplevelse undervejs.
Jeg kan huske at op til filmen, var det som man gik mest op i, var at Jack Nicholson skulle spille skurk i en Batman film, og at Kim Basinger var "baben", der var ikke megen omtale til Keaton. Filmen så jeg i øvrigt til snig premiere i Næstved Bio, og dengang var det bare en rigtig fed film.

På BD vil jeg bedømme filmen således:

Film: 4/6
Video: 5/6
Audio: 5/6
Ekstra materiale: 5/6

Er man Batfan skal man da se denne film, men der er andre gode alternativer til lige netop denne, anden film af Burton om den flyvende rotte vil være et meget bedre alternativ.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#3559 Skeloboy 14 år siden

Drengen I Den Stribede Pyjamas, 2008

Den 8-årige Bruno flytter med hans far, mor og 12-årig søster ud på landet. Faren er kommandant over en kz-lejr. Sandheden om jødernes skæbne er skjult for Bruno. Da han en dag går på opdagelse kommer han til kz-lejren, hvor han møder den jævnaldrende Schmuel, der sidder bag hegnet. Moren er ikke tilfreds med hendes mands rolle, eller at hendes datter synes at tage de nazistiske tanker til sig.

Den er lige vel pædagogisk til tider og lettere naiv, især i møderne mellem de to børn. Men det er heldigvis utrolig sjældent, det sker. Ellers er tilgangen til emnet modigt. Den er blevet kritiseret for at tage alt for let på emnet, men det er stortset alle film, der omhandler kz-lejrene, selv Schindlers Liste. Filmens unikke måde at behandle emnet på, fordrer at man selv skal tænke videre. Når Bruno og delvis Schmuel snakker om begivenhederne kan det virke utrolig naivt og næsten ligegyldigt. Men børnene ved ikke bedre, og derfor er den lette tone ganske logisk.

Stor ros skal gives til den blot 10-årige Jack Scanlon, der spiller drengen i den stribede pyjamas. Filmen er lidt ujævn, men den afviger meget sjældent.

8/10
Gravatar

#3560 Skeloboy 14 år siden

The Cook, The Thief, His Wife And Her Lover, 1990

Der er noget råddent på restauranten...og det er Albert, tyven.

Den gennemførte dekadente og voldelige Albert er tyven, der ejer en restaurant. Her kommer han hver dag til store gene for kunderne og kokken. Med sig har han sin kone, som finder sig en elsker i restauranten.

Scenariet er farverigt grænsende til det perverse. Vold og sex er udtalt, hævn er drivkraften, og det hele er korrupt, fordækt og dekadent(undtagen soundtracken, der er rigtig godt skruet sammen af Michael Nyman).

Filmen lider lidt under sin længde. Der går lidt for lang tid med ingenting, men ellers er det en film, man kan nyde på flere planer, og bagefter tænke over betydningen af.

Det var mit første møde med Greenaway, men absolut ikke det sidste.

7/10

Skriv ny kommentar: