Gravatar

#701 Highland Park 15 år siden

#700: Hehe... :)

Hendes segment, "God, Construction and Destruction", i "11'09''01 - September 11" kan også varmt anbefales. Det er en fin lille sag. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#702 jessup 15 år siden

Jeg har set to film(blackboards,æblet) af Samira og de imponerede ikke synderligt.

Da Iransk film var "the shit" så jeg en del, men flere af dem er gået i glemmebogen og mange ikke set og Skeloboys oplevelser er meget velkomne. For et par år siden var flybiletterne meget billige til Iran og det ægre mig stadig at jeg ikke fik taget mig sammen til at tage afsted(finde en rejsekammerat)

Circlen er en solid film som ikke er synderlig "anderledes" - filmen er konkret systemkritisk og var ikke tilladt af den ellers forholdsvise loose sensur.

Salaam Cinema (1995)leger med xfactor mm. genren og filmisk med dokumentaren og undergenre. Makmelbaf er en brutalt intruktør (self?) der holder en audition hvor tusindvis af Iranere nærmest tramper hinanden ihjel for at møde op. Jeg så den før "talent" reality virklig eksplodrede og den virker måske en anelse altmodisch nu. At iranerene er som resten af verden vender man sig hurtig til men berømmelsen for dens skyld er vist skarpt,ironisk og humorsitisk. Makmelbaf er en hård nyser og Cowell, Blackman kunne passende se deres "fader". Lidt kedeligt sælger jeg den som en pomoleg med dokumentaren og måske er den ikke mere end det.Jeg skrev lidt om den i "en god film om dagen" tråden som jeg oprettede for et par år siden måske jeg skulle gå tilbage for at se om det er "all there is":)
This is just until June
Gravatar

#703 Skeloboy 15 år siden

#702 - jaja, men kan du finde den på DVD til mig?...:)

Blackboards er også en halvtam affære, men At Five in the Afternoon af Samira har meget mere på sig. Skal i gang med Hamoun og The Cow snart af Dariush Mehrjui(hhv. 1990 og 1969).

Men det irriterer mig grusomt, at jeg ikke kan få fat i Abbas Kiarostamis Koker-trilogi eller Mohsen Makhmalbafs A Moment of Innocence...har fundet dem på iranianmovies.com, men efter hvad jeg har fundet ud af, så er det dårlige transfers fra VHS til DVD, og de er lidt nogle slyngler. Men udover det, så er jeg ved at være færdig med iranske film...tror mit nye trip skal være latinamerikanske film...eller måske bare cubanske og brasilianske:)...var ellers begyndt på afrikanske(Syd for Sahara), men de er simpelthen for svære at få fat på.

Ser meget film i bølger, for så kan man rigtig danne sig et indtryk af en genre/land/instruktør/skuespiller/periode osv.
Gravatar

#704 jessup 15 år siden

Nej den findes ikke på DVD så vidt jeg ved. For år tilbage lånte jeg den på biblioteket men den var uden (eller forståelige) undertekster - jeg fik langt om længe set den hele i cinemateket for et par år siden. I Richard Tappers "The New Iranian Cinema" er filmen dårligt nævnt - den havde præmiere Cannes og tre Parisiske biografer samtidigt. Jeg stødte dog på den igen da jeg læste om mockumentary.

Jeg kan ikke lige se hvor du bor henne og hvor du har gået på UNI - men hvis du stadig har et studiekort til KBH uni så er det ikke umuligt du kan se filmene på amager.
This is just until June
Gravatar

#705 DarkLight 15 år siden

Trust me 1x01 - TVrage / [url=

Mason (Eric McCormack - Will & Grace) og Conner (Tom Cavanagh - Scrubs/Ed) arbejde i et reklame-bureau. På trods af de er meget forskellige fungerer de godt som et kreativt par. Venskabet kommer dog på prøve, da Mason bliver forfremmet til Conner's chef...

Det var primært de 2 hovedroller i denne serier, som fik mig til at give den en chance, og det fortrød jeg ikke. Specielt er Tom Cavanagh rigtig god i rollen som Conner, som egentlig minder meget om hans karakter i Scrubs.

7 / 10

United States Of Tara 1x01 - Tvrage / [url=
Toni Collette spiller en hus-mor med personlighedsspaltning. Det er lidt kringlet at forklare setup'et, så jeg anbefaler kraftigt(!) at man checker traileren ud. Der er en række prominente navne tilknyttet.

Serien står og falder med Toni's skuespil, og i det første afsnit hiver hun den næsten hjem. Noget virker lidt overspillet, mens noget er spot on. Under alle omstændigheder glæder jeg mig til at se et par afsnit mere, for at se om det udvikler sig.

7 / 10
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#706 Skeloboy 15 år siden

#704 - bor i Odense, og er færdig på uni:)
Gravatar

#707 rockysds 15 år siden

Birds of Prey

Batman's Little Girl Is All Grown Up

Batman fik en datter med Catwoman. Et opgør med Jokeren (med stemme af Mark Hamill for those keeping score) ledte til, at Jokeren skød Barbara Gordon og Catwoman, hvilket førte til at Batman opgav ævred og forlod Gotham, som det nu tilfalder ”The Birds of Prey” a.k.a. datter Huntress og Barbara som The Oracle, samt den nyankomne Dinah, en teenager med stærke psykiske kræfter og ar på sjælen.

Ashley Scott, som også har spillet med i "Jericho", fungerer rigtig godt i hovedrollen som Huntress, og hun bærer fint mikset mellem at være sjov og en ass-kicking babe på samme tid. Hun løfter klart serien.

Dina Meyers Oracle er dog desværre knap så interessant ... og hele kærlighedssubplottet med hende og en kollega (spillet af Shawn Christian) fra det lokale high school er dræbende kedeligt og enormt klichéfyldt.

Mest irriterende er dog Rachel Skarsten som Dinah, halvdelen af hendes tid på klærmen går med, at hun whiner over ikke at blive inkluderet nok i helteforetagende, og at de ikke viser hende nok tillid i kampens hede.

Shemar Moore har den ekstremt utaknemmelige og ikke videre spændende eller opfindsomme rolle som Detective Jesse Reese, der er det lokale politis Mulder-type, og som bliver Huntress' samarbejdspartner (med romantisk tension and what not), der for det meste bare ser forbavset ud hver gang Huntress dukker op / forsvinder.

Der, hvor "Birds of Prey" skinner, er i de to gamle karakterer, Alfred Pennyworth og Dr. Harleen Quinzell, der har mange herlige replikker og bliver spillet morsomt og skarpt af Ian Abercrombie og Mia Sara, der virkelig trækker Harley over the top på en herlig måde. Andre gamle kendinger dukker også op fra tid til anden med
Clayface og Black Canary
som de primære.

Historierne er generelt på det jævne til ganske fornuftige, og løfter ikke rigtig serien, men min problem var i langt højere grad med omkring halvdelen af persongalleriet end historierne og plottet, der primært omhandler Harleys hævn over byen.

Små, men stadig ganske åbenlyse referencer til forskellige tegneseriehistorier og -skabere dukker op undervejs: Klubben, der hedder No Man's Land, "Meet me at the corner of Miller and Varley", et byskilt med O'Neil og Adams og en high-school lærer, der hedder Loeb etc. Det er alt sammen fint nok og sjovt at spotte, men mindede mig grundlæggende om, hvor meget bedre Batman-universet kan skrives.

Bedre end Schumacher naturligvis, og egentlig underholdt serien mig det meste af tiden, men vildt spændende eller god er den ikke.

---

I dvd-pakken følger også de tre sæsoner af dem meget groft animerede Gotham Girls, som navnet antyder, handler om Harley, Poison Ivy, Catwoman, Batwoman og Zatanna. Et par sjove episoder imellem, selv om det er ikke er TAS-niveau by any stretch of the imagination.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#708 elwood 15 år siden

Youtub-ede det lige.

damm det er sparsom animation.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#709 elwood 15 år siden

The Librarian: The Curse of the Judas Chalice

Noah Wyle er tilbage i rollen som The Librarian Flynn Carsen, der efter og være droppet af kæresten tager til New Orleans for at glemme det hele lidt... men Biblioteket giver ikke sådan slip på ham og snart er han på mission igen, hvor han skal stoppe en mægtig vampyr, finde sig selv, og få pigen til slut, intet nyt her.

Flynn starter ud med og være på endnu en mission, for at redde de vise sten fra en skurk til en auktion for sjældne ting, her får han lige lov til og give den som en James Bond wannabe, med Tuxedo og Sværdkamp. Jeg mistænker lidt Noah Wyle for at producere og lave de her film, for blot at få lov og prøve noget andet end hans andre roller, hvor vi primært kender ham som læge fra E.R Men jeg tror sku han har moret sig under de her film, fordi tingene er lavet med en bevist form for ironi, og humor.

Hvor Dr. Jones kommenter noget fra fortiden med hans viden en eller to gange, gør Flynn Carsen det HVER gang, til stor irratation for hans modstanderen og andrer bekendtskabe.

Der males også tykt på med, hvor boglig og historie fikseret han er, den entusiastiske New Orleans Taxi driver er klar til og tage ham på klub, ud og hører noget godt musik yee mand.

Hvortil Flynn blot svare "I thought we could check out some museums"

Intet i de her film skal tages seriøs, dette er ingen Indiana Jones (selv om titel sekvensen godt ku give de tanker en smule) men mere en lighthearted adventure film serie, lavet direkte til TV, og det ses da også på produktionen og effekterne.

Men de her film er sku gået hen og blevet en lille guilty pleasure for mig, og til og koble hjernen fra og bare sidde og se noget fuldstændig fjollet er den her og de andrer film perfekte.

Man skal bare ikke tage dem for mere end de er, og det er fis og ballade.

Dog mener jeg at jeg morede mig mere med den her film, end med The Mummy 3, som er en stor hollywood produktion.

Har man set nogen af de andrer i serien, ved man hvad man kan forvente.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#710 Bony 15 år siden

#709 - Hehe, lyder meget sjovt. Hvor mange film er der i serien? Tre?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: