Gravatar

#3641 filmz-jonasgr 14 år siden

Jeg fik også set sæson 1 og lidt af sæson 2 da den startede. Jeg synes også det var rigtig godt, men jeg fik fornemmelsen af at det blev lidt rodet.

I øvrigt er introsekvensen fremragende.

Nå ja og så har den jo Mahershalalhashbaz Ali i en af rollerne :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3642 filmz-Bruce 14 år siden

Mad Men sæson 3 - afsnit 1-3 - BD

Blev en lang nat. Ville sætte et afsnit Mad Men på, men det blev selvfølgelig ikke ved det. Efter det 3. og klokken havde passeret 4.30, måtte jeg strække våben.

Den nye sæson er velkendt i sin stil og sine personer, men en foranderlighed hviler over produktionen. På overfladen gør det sig gældende ved, at al tongue-in-cheek humor og de bidske humoristiske kommentarer pludselig er drænet væk. Vi er i et vadested, hvor alvoren har taget over. Intet er som det plejer. Alle er påvirket af de ændrede spilleregler hos Sterling & Cooper, som nu er blevet til London Fog og det sætter en begrænsning i de agerendes vitalitet, ligesom det forandrer fokus hos de ansatte.

Ved første øjekast kan man føle, øv, hvor er den gamle Mad Men blevet af, men Matthew Weiner viser HVORFOR hans skaberkræfter er så unikke og hvad der skal til for at drive en serie forbi "midtvejskrisen" uden at blive gennemtæret af metaltræthed, forfalde til rutiner og derved opfylde den laveste fællesnævner, publikums hang til genkendelsens glæde.

Facaderne begynder at krakelere. Persongalleriets små hemmeligheder er begyndt at drive op mod overfladen. Salvatore Romanos latente homoseksualitet eksponeres. Proppen er ved at ryge af flasken for Dons eskapader. Arbejdsklimaet er ikke længere jovialt og kreativt, men presset af engelske konservative værdier.

Det er et ufattelig fascinerende vadested at befinde sig i. Kæmpe store omvæltninger MÅ være på vej og var jeg før denne sæson bange for, om seriens præmisser kunne retfærdiggøre en sæson mere, ser jeg nu så meget potentiale, at jeg tvivler på, om en 4. sæson er nok til at få afrundet serien tilfredsstillende.

Ih guder, hvor er det sublimt TV. Varierende og originalt ... en banebrydende pioneer for en ny slags serier, hvor TV kanalers satsninger er på den kunsteriske vision og succes'er ikke måles på Nielsens ugentlige ratingtal.

9 afsnit tilbage og godt på vej til at indtage tronen, som den bedste serie jeg har set. Højeste karats kvalitet afsnit efter afsnit.

Serie: 10/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3643 filmz-jonasgr 14 år siden

Jeg har faktisk lige fået sæson 1 som jeg regner med at gå i gang med snart. Derefter bliver det nok "Sons of Anarchy". Derefter bliver det nok "Weeds". Kan jo se at de normalt kører fra september til november/december og det passer jo fint med at jeg lige kan få set sæsoner inden de nye begynder.

Om de så kan vippe "Six Feet Under" af pinden må tiden vise.
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3644 filmz-Bruce 14 år siden

Mad Men og Sons, to vidt forskellige serier indholdsmæssigt, men med et dusintals stort stærkt ensemble. Du har noget at se frem til!
Gravatar

#3645 filmz-jonasgr 14 år siden

Mad Men er jeg sikker på jeg nok skal kunne lide, men Sons of Anarchy lyder bare ikke interessant. En historie om en motorcykelklub er ikke det mest appelerende, men omvendt er det ofte sådanne serier som overrasker. Desuden har den jo fået en masse god omtale.
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3646 McPeter 14 år siden

Fik endelig set min blu-ray med

Lad Den Rette Komme Ind

Anede ikke rigtigt hvad der ventede mig, men nøj en god oplevelse det viste sig at være.
Filmen starter meget langsomt og forbliver egentligt i et forholdsvist sløvt tempo det meste af tiden - noget man sjældent ser i den genre. ;-)

Filmen har en sjælden ikke-mytologisk, men mere praktisk tilgang til emnet og det kunne jeg faktisk godt lide. Den virkede jo - næsten - helt realistisk. ;-) Skuespillet er rigtigt godt fra de unge og filmen er fyldt med flotte billeder fra den svenske vinter. Den virker også rigtig godt instrueret og jeg er faktisk meget fristet til at lytte kommentarsporet igennem af samme grund.

Mens jeg nød filmen kunne jeg ikke lade være med at tænke på hvordan de mon ville runde den af, men da jeg nåede dertil blev jeg ikke skuffet og synes at det havde de klaret udemærket. Tænkte så lidt mere over filmen efterfølgende og pludselig gik det op for mig hvor genial og afrundende den slutning er for hele filmens plot og historie. Pludselig gik filmen fra at være ok god til at være rigtig god! :-)

Har lige lidt spoiler til de nysgerrige der har set filmen, men indeholder kommentarer om slutningen så lad være med at læs hvis du endnu ikke har set filmen:
Var meget forvirret over hendes ældre hjælper til at starte med - først tænke jeg ham lidt som hendes slave og synes der manglede lidt baggrund for hvordan han var endt sådan, men synes egentligt mere deres forhold havde karakter af et parforhold og da jeg så så slutningen gik det endeligt op for mig at det var et billede på hvordan Oscar ender om 40 år, hvor hun jo stadig ligner en 12-årig, men hvor de begge elsker hinanden i dette bizarre forhold mellem menneske og vampyr. Lige pludselig gav hele plottet mening for mig og jeg synes det er en enorm flot og diskret måde at fortælle en historie på.

Både billede og lyd var rigtig godt på blu-ray versionen. Var faktisk positivt overrasket over lyden på en så "stille" film, men den fungerede rigtigt godt - også til at fremstille den udemærkede filmmusik.

Alt i alt en rigtig god oplevelse, som jeg bestemt skal gense på et tidspunkt. Varmt anbefalelsesværdig.

6 / 6
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#3647 filmz-Bruce 14 år siden

#3645 Nej det er ikke just et tema man tror, vil kunne fange. Sopranos on bikes. Men hvis man giver sig tid til at komme ind i baggrunden, så ser man sig ikke tilbage fra omkring afsnit 8 i sæson 1.
Gravatar

#3648 jessup 14 år siden

Jeg tror ikke helt at den ældre mand er havnet med Elin på samme måde som filmen slutter. Der er selvfølgelig en mulighed for at Oscar ender lidt ynkeligt som den ældre mand. Hans drengede behov for kærlighed kan dækkes, men med årene vil det selvfølgelig blive et skaffe forhold og hun har akut brug for ham.

This is just until June
Gravatar

#3649 filmz-Narniabæver2010 14 år siden

An American Haunting

En hytte langt ude i en skov er hjemsøgt, og en pige er offeret, men faderen ser også ud til at have lavet noget uhyggelig.

Typisk men effektiv amerikansk gyser, dog indspillet i Rumænien.

7/10
Gravatar

#3650 Skeloboy 14 år siden

Ed Wood Shocker
En lille eftermiddag i selskab med Ed Wood. Plan 9 From Outer Space har jeg ikke set i dag, men tager den lige med for en god ordens skyld. Boksen kan købes for 70 kr.

Glen or Glenda?, 1953
Den starter bedre end man kunne forvente, og så holder den sig på under middel i et stykke tid. Lige pludselig knækker filmen dog for Ed Wood, og den bliver pisseringe. Den handler om Glen, der er transvestit og historien bliver fortalt gennem en doktor. Faktisk er det en stor fortaler for transvestisme. Problemet er, at efter 45 minutter, hvor man har set på en acceptabel historie, omend pivringe skuespil, så kammer den helt over i et eller andet underligt.

1/10

Jail Bait, 1954
En film noir, som er en anelse bedre end de andre film, fordi den faktisk undgår alle de fjollede ting. Men den er stadig rigtig ringe, og historien halter også en hel del. Gregor og Brady er gangstere, men politiet er efter dem. Det går selvfølgelig galt for dem, og historien er vildt dårlit, selvom der kommer en snert af reel spænding til sidst.

2/10

Bride of the Monster, 1955
Et superfjollet plot, hvor der i lang tid ikke sker noget som helst. Det er slemt, når 20 minutter føles som en time. En videnskabsmand, der kan hypnose af en eller anden art. Der er ikke meget, der giver mening.

0/10

Night og the Ghouls, 1959
Det starter med skuespil, der er ringere end i de tre foregående film. Det står også klart, at plottet er dybt, dybt fjollet og pivelendigt.

0/10

Plan 9 From Outer Space, 1959
Ed Woods mest kendte film. Og langt den dårligste. Nat og dag er rodet sammen, kulisserne er uhyrligt ringe osv.

0/10

In conclusion: Så har jeg vist set det Ed Wood, jeg skal se. Men hvorfor bruge en halv dag på at se skodfilm? Tjo, nu havde jeg dem lige, og ses skulle de jo. I stedet for at trække pinen i langdrag, kan man jo ligeså godt for det overstået :)

Nu når jeg har fået set de 5 "klassiske" Ed Wood, har jeg lige bestilt Ed Wood. Den har jeg kun hørt godt om.

Skriv ny kommentar: