Gravatar

#3711 davenport 14 år siden

Det er rigtigt at det måske ville have krævet noget mere forklaringsarbejde i filmen, og mange ville blive tabt på det. Men som fan, er det imo synd at de har skåret hele delen om rejsen til Bree væk, og smidt Merry og Pippin ind sådan helt tilfældigt.
Bombadil ville måske gøre det hele for syret, men Barrow Downs kunne ha givet et godt gys.
(Og så er der heller ikke 9 ryttere i Herredet!)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#3712 BN 14 år siden

gi-jones (3708) skrev:
Jeg synes faktisk det giver god mening i bogen, men kan også fint se hvorfor det ikke ville holde i filmen.

Du har nok ret. Det er jo forklaret i bogen, så dér virker det på sin vis. Det er bare mig der synes, det er ufatteligt lang tid der skal gå, før truslen fra Ringen og Sauron får nogen dramatiske konsekvenser for Frodo og livet i Herredet.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3713 davenport 14 år siden

Det har noget at gøre med, at Sauron først skal materialisere sig og opbygge sin hær i Mordor, der jo ligger ufatteligt langt væk.
Vi har tendens til at glemme afstandene i Middle Earth. I filmen kan de jo se fra det ene tårn til det andet...
Gravatar

#3714 BN 14 år siden

davenport (3713) skrev:
Det har noget at gøre med, at Sauron først skal materialisere sig og opbygge sin hær i Mordor, der jo ligger ufatteligt langt væk.

Jeg kan huske landkortet fra bogen, og hvis jeg udelukkende skal tage efter dét, så synes jeg da ikke, at afstandene er SÅ "ufatteligt" store. ... Men det er muligt, jeg bare trænger til at få det genopfrisket. (Har ikke bidt så meget mærke i det før.) I filmene virker det som om det tager nogle dage eller uger på hesteryg at rejse fra Rohan til Gondor.
Gravatar

#3715 gi-jones 14 år siden

Har endelig fået set ...Jesse James etc. Har haft den liggende i meget lang tid - en af de der film, hvor jeg opgav at komme igennem den første gang, fordi jeg var lidt for træt, og så aldrig rigtigt fandt lysten til at se den igen. Jeg må dog sige at den er en film, som virkelig belønner tålmodighed. Man skal give den en chance, men slutningen er også det værd. Jeg ender sgu nok med at se den igen en dag :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3716 filmz-Narniabæver2010 14 år siden

Echoes of Home

Denne dokumentarfilm om jodlen og undertone musik fra Schweitz blev vist under Berlin festivalen, og det ville have været bedre at se filmen i biografen.

10/10
Gravatar

#3717 davenport 14 år siden

BN - rejsen til Mordor tager omkring 2 år, så der er lidt rejseaktivitet i det ;)
Gravatar

#3718 BN 14 år siden

davenport (3717) skrev:
BN - rejsen til Mordor tager omkring 2 år, så der er lidt rejseaktivitet i det ;)

Okay. Interessant. I filmen tager den samme rejse 6 måneder, altså et halvt år. Det nævner Frodo i en voice-over sidst i 'The Return of the King'.

Men nu var Frodo og Sam's rejse til Mordor jo også en rejse med både forsinkelser og forhindringer - både i bøgerne og filmene. Så dette siger jo ikke i selv noget nøjagtigt om hvor lang en sådan rejse ville tage.

Jeg får næsten lyst til enten at læse bøgerne eller at se filmene. :-)
Gravatar

#3719 filmz-Bruce 14 år siden

Fifty Dead Man Walking

Den 22 årige Marty McGartland hustler sig frem i 80'ernes Nordirland. Han er hverken særlig troende, særlig IRA sympatiserende eller særlig modstander heraf. Men briterne formår alligevel at indrullere ham i deres stikkernet og han bliver med tiden en særdeles vigtig brik i englændernes oprullen af IRA's aktiviteter. Men med kone og børn begynder nettet pludselig at snøres om Martins hals.

Baseret på den sande historie om Marty McGartland,
som stadig i dag er på fri fod og flugt fra IRA

Seværdig lille krimi med gode præstationer af Ben Kingsley og Jim Sturgess. 86% på Rottentomatoes,

Film: 7/10
Video: 7/10
Audio: 7/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3720 gi-jones 14 år siden

#3718: Man bør altid læse bøgerne igen :) Husk at snuppe dem på originalsproget.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: