Bedste scene i filmen er [url= hvor O'Toole brillerer. Det bringer minder tilbage om hans storhedstid, hvilket igen lyder helt åndssvagt, som om hans storhedstid nogensinde er falmet.
At forestille sig en film med ham og Ian McKellen som to af de store græske filosofer, blot sidde og diskutere i deres toga'er en dag på Akropolis. Men det er der nok ikke penge i :(
Scenen er dog ikke så god i [url= udgave[/url].
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#3773 Han burde have været begravet i Oscars for den rolle. Superliga!
Og lad os lige tage [url= med[/url] :)
Queen: “I gave you my youth and your children!”
Henry II: “I don’t LIKE my children! And as for your youth, that withered flower, pressed between the pages of a hymnal since you were 12 years old, with its watery blood and stale, insipid scent, you can bid farewell without a tear.”
#3776 Jeg havde den i tankerne og du har absolut ret. Det er to meget forskellige versioner, eftersom filmens udtryk er helt anderledes og den fortjener at blive nævnt. KoH theatrical klipningen er dog så fatal, at hele filmens pace er ændret. Smadret for at sige det mildt. Det store politiske spil er blot krusninger i theatrical cut, men detaljeret i D.C og sidst, men ikke mindst er der hele det udklippede plotelement om
den kongelige arving
, som giver ny mening til scener, der allerede var i theatrical cut.
Fra den ene yderlighed til den anden. På to forskellige måder fortæller filmen historien om IRA-fangerne, livet i H-blokket og Bobby Sands. Sult, fæces på væggene, tæsk, mord osv.
Det er modigt, originalt og virkelig godt lavet. Især Michael Fassbender som Bobby Sands er en oplevelse. I en imponerende lang scene, som jeg har det lidt ambivalent med, er der en samtale med en kameraindstilling i 17 minutter. Den er rigtig vigtig i forhold til forståelsen af filmen, men den kunne godt have været lidt skarpere.
Der bliver ikke sagt meget(lige med få undtagelser), men det gør ikke noget. Skuespillernes udtryk og handlinger taler for sig selv.
8/10
EDIT: jeg har det med at skrive en anmeldelse meget hurtig efter, jeg har set en film...så jeg har en ændring: det 17 min lange klip er faktisk essentielt, og på mange måder genialt...derfor..
#3771 filmz-Bruce 14 år siden
Bedste scene i filmen er [url= hvor O'Toole brillerer. Det bringer minder tilbage om hans storhedstid, hvilket igen lyder helt åndssvagt, som om hans storhedstid nogensinde er falmet.
At forestille sig en film med ham og Ian McKellen som to af de store græske filosofer, blot sidde og diskutere i deres toga'er en dag på Akropolis. Men det er der nok ikke penge i :(
Scenen er dog ikke så god i [url= udgave[/url].
#3772 filmz-jonasgr 14 år siden
Desværre får han ikke tilbudt så mange roller mere. Men han er jo også af den klassiske skole og dem er der, igen, desværre ikke så meget brug for.
'Cause I'm evil"
#3773 Benway 14 år siden
#3774 filmz-Bruce 14 år siden
Og lad os lige tage [url= med[/url] :)
Queen: “I gave you my youth and your children!”
Henry II: “I don’t LIKE my children! And as for your youth, that withered flower, pressed between the pages of a hymnal since you were 12 years old, with its watery blood and stale, insipid scent, you can bid farewell without a tear.”
#3775 BN 14 år siden
Den sætning skulle lige gentages. Sådan.
#3776 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#3777 filmz-Bruce 14 år siden
#3778 Benway 14 år siden
#3779 filmz-Bruce 14 år siden
#3780 Skeloboy 14 år siden
Fra den ene yderlighed til den anden. På to forskellige måder fortæller filmen historien om IRA-fangerne, livet i H-blokket og Bobby Sands. Sult, fæces på væggene, tæsk, mord osv.
Det er modigt, originalt og virkelig godt lavet. Især Michael Fassbender som Bobby Sands er en oplevelse. I en imponerende lang scene, som jeg har det lidt ambivalent med, er der en samtale med en kameraindstilling i 17 minutter. Den er rigtig vigtig i forhold til forståelsen af filmen, men den kunne godt have været lidt skarpere.
Der bliver ikke sagt meget(lige med få undtagelser), men det gør ikke noget. Skuespillernes udtryk og handlinger taler for sig selv.
8/10
EDIT: jeg har det med at skrive en anmeldelse meget hurtig efter, jeg har set en film...så jeg har en ændring: det 17 min lange klip er faktisk essentielt, og på mange måder genialt...derfor..
9/10 - men ikke en top250 placering :)