En indimellem underholdende lille britisk film, om piratradioer i Nordsøen i 60'erne. Danmark havde Radio Mercur og i denne film har England Radio Rock, som historiemæssigt er ren fiktion. Englænderne formår at lave komedier, som til stor del lever godt af skuespillernes indlevelse. Man har undervejs lyst til at springe på vognen og følge entusiastisk med i den gode atmosfære, men ærlig talt er der ikke særligt meget mere end suveræn musik i 10-20 sekunders klip, god vilje og glimt i øjet hos de medvirkende. Det kan dog være nok til, at man har et smil om munden, når slutningen kommer. Jeg nød musikken og Bill Nighy, men resten var kamoufleret metervare.
Film: 6/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#3792 Jeg tror det nok er den dårligste film jeg indtil videre har set fra 2009. Musikken er fin, men alt andet er for mig intetsigende. Ja sjov er den ikke engang og så varer den næsten 2 timer.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#3792 Ja jeg havner også på 5/10, her dagen derpå. Jeg synes selv jeg er rimelig til at undgå de dårligt ratede film i løbet af et år, bl.a. ved at undersøge anmeldelser på forhånd, men alligevel må jeg konstatere, at jeg har set 10 virkeligt dårlige film i løbet af året, hvor der var forhåbninger, men de så skuffede fælt:
Gamer, Red Cliff, Public Enemies, Terminator Salvation, Edge of Darkness, The Soloist, The Taking of Pelham 1 2 3, Crank 2, Law Abiding Citizen, Inglourious Basterds.
Det er sgu over 0,25% spildtid af et år :(
Gamer, Terminator Salvation, The Soloist, The Taking of Pelham 123, Crank 2, Law Abiding Citizen er da nogle film, som slet ikke skal overvejes at se. :D
#3797 Gamer var med 4 arbejdskollegaer, udvælgelse på demokratisk vis :( Blev fanget af traileren til Soloist. 1 af 3 Tony Scott film plejer at være gode, men det var ikke denne. Og de andre ... ja ... du har helt ret :(
Dragonball En film som jeg ladrig troede jeg skulle se, men jeg blev lidt lokket. Jeg har aldrig nogensinde set Dragonball tegnefilmene/serie eller læst, Jeg har en fornemmelse af den ikke er tro mod originalerne, men det var faktisk en film jeg blev positivt overrasket over, hvis man skal vurdere eventyret i det, skurken ser man ikke det helt store til hvilket er lidt en skam, og samtidigt, får helten bare flere nye venner, en ok film, hvis der kommer en 2er skal den da ses. 4/6
Vølvens forbandelse Jeg havde lidt storefiventninger til denne film, udfra traileren, filmen prøver på at være realistisk, men det virker ikke alt for godt, den er også lidt rodet lavet, en dreng blvier narret til at finde et kors i fortiden og han og hans søster møder en masse konger som bærer korset men vil ikke afleveret det og de får problemer bla bla bla bla..... man har set det før. Jeg tror helt sikkert at det er en god film for børn, fordi den er meget let at forstå, og det action/eventyr der er i filmen er også lige til en 6-10 årig pige/dreng. 2/6
Trick`r treat Den er blevet omtalt som en moderne Creepshow film, og det gir jeg kun anmelderne ret i, den starter utroligt mærkeligt, men jo mere man ser jo mere giver hele filmen mening, humoren og gysene bliver også bedre og bedre jo mere man ser, og filmen overrasker osse, selvom man tror at man har regnet det hele ud fra starten, ligesom med Creepshow filmene er der sorthumor i den. Hvis man er til Creepshow/ tales from the darkside så er det en film man ikke må gå glip af. 5/6
Brüno Efter at have set Borat, var der ingen tvivl om at jeg skulle se denne her, og jeg er lykkelig over at have set den, den var tæt på at være ligeså sjov som Borat, men brüno er bedre pga. de ting han gør er langt mere udfordrende, og han møder utrolig mange kendte, inden jeg så den havde jeg regnet ud der ville være en del bøsse jokes/parodier, men ikke at de skulle være så kreative med det :), ekstramaterialet er helt klart også et kig værd, især mødet med hans manager, hvis man griner af ham i filmen, så vil man helt sikkert også gøre det i interviewet, jeg håber at Sacha laver endnu en film som Borat og Brüno, men så helelr ikke lfere, for selvom de er pissehamrende sjove, så tro jeg at han skal stoppe mens legen den er god. 6/6
My bloody valentine Jeg købte den pga af 3D, og omtalen, Jeg blev både skuffet og positivt overrasket. Den er spændende, men twistet tilsidst ødelagde lidt filmen for mig, jeg har ikke set dne i 3D endnu, men jeg vil helt klart anbefale den i 3D hvis man skal se den første gang, for der var en del scener hvor jeg kunne se at man nok skulle have set den i 3D i stedet, og det ødelægger lidt overrsakelserne i filmen, hvis man ser den i 2D inden, så det fortrød jeg lidt, slutningen ligger vel op til en 2er, om der kommer en ved ejg ikke men det kunne være fedt, da jeg tror at det kunne blive en fantastisk horror serie ligesom Halloween, Friday the 13th, Hellraiser, Saw og a nightmare on elm. street.
4/6
Race to witch mountain Disneys live action film, plejer at være gode familiefilm, men denne her blev lidt for meget action. Den starter godt, men så allerede 10 min inde i filmen er der action, så en lille samtale om hvorfor der er action, så er der action igen, så en smatale om hvorfor der var det action, så action igen, så en samtale over hvad skal vi nu, så action, action og action, og happy endning, Dwayne (the rock) er utrolig kedelig i denne film, en taxachaffør der har en slags kriminel baggrund, og skylder sin tidligere chef en tjeneste, man får helelr ikke nogen konkret begrundelse for hvorfor han hjælper børnene( rumvæsnerne), nok den ringeste disney film jeg nogensinde har set. 1/6
Where the #S&% is santa Efter at have set Viva la Bam og Bams unholy union serierne færdigt, har jeg ventet længe på hvad hans næste projekt blev, det blev så en slags Viva la bam film, hvor han vædder om hvor julemanden bor, og om at han kan skaffe ham til familiens/vennernes store julefest, han opsøger de fleste han kender for at få hjælp, under rejsen bliver der selvfølgelig også lavet en del løjer/stunts mod hans venner, hvis man er til Viva la bam/Jackass/the dudeson eller bare at se bræk, eller andre gøre skader hos andre, så er den helt sikkert et kig værd. 4½/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Maxwell Smart er en analytiker i den hemmelige organisation Control. Hans største drøm er at blive en hemmelig agent. Da dagen kommer skal han op mod den mægtige fjende KAOS. Men da Smart er en novice, sættes han sammen med den skrappe agent 99 (som undervejs bliver en hårdt prøvet agent), for at klare ærterne.
Get Smart er en herlig sjov og parodi agent film, meget skyldes Steve Carell i rollen som Smart, men Dwayne Johnson som spiller agent 23 er simpelthen genial som parodist på sig selv. Og jeg må ikke glemme Anne Hathaway som spiller den nogen gange hårdt prøvede partner til Smart. Generelt er det genialt den måde som skuespillene er sat sammen på, mange af dem som var med i serien er at finde i små cameo roller. Ekstra materialet indeholder mange gode fraklip og gags, samt en lille film og henvisninger til den originale serie, og det er ellers ikke så lidt.
#3791 davenport 14 år siden
#3792 filmz-Bruce 14 år siden
En indimellem underholdende lille britisk film, om piratradioer i Nordsøen i 60'erne. Danmark havde Radio Mercur og i denne film har England Radio Rock, som historiemæssigt er ren fiktion. Englænderne formår at lave komedier, som til stor del lever godt af skuespillernes indlevelse. Man har undervejs lyst til at springe på vognen og følge entusiastisk med i den gode atmosfære, men ærlig talt er der ikke særligt meget mere end suveræn musik i 10-20 sekunders klip, god vilje og glimt i øjet hos de medvirkende. Det kan dog være nok til, at man har et smil om munden, når slutningen kommer. Jeg nød musikken og Bill Nighy, men resten var kamoufleret metervare.
Film: 6/10
#3793 DarkLight 14 år siden
http://motionographer.com/2010/04/08/pixels-by-pat...
#3794 filmz-jonasgr 14 år siden
'Cause I'm evil"
#3795 filmz-Bruce 14 år siden
Gamer, Red Cliff, Public Enemies, Terminator Salvation, Edge of Darkness, The Soloist, The Taking of Pelham 1 2 3, Crank 2, Law Abiding Citizen, Inglourious Basterds.
Det er sgu over 0,25% spildtid af et år :(
#3796 filmz-jonasgr 14 år siden
'Cause I'm evil"
#3797 MMB 14 år siden
Gamer, Terminator Salvation, The Soloist, The Taking of Pelham 123, Crank 2, Law Abiding Citizen er da nogle film, som slet ikke skal overvejes at se. :D
#3798 filmz-Bruce 14 år siden
#3799 MOVIE1000 14 år siden
Dragonball
En film som jeg ladrig troede jeg skulle se, men jeg blev lidt lokket. Jeg har aldrig nogensinde set Dragonball tegnefilmene/serie eller læst, Jeg har en fornemmelse af den ikke er tro mod originalerne, men det var faktisk en film jeg blev positivt overrasket over, hvis man skal vurdere eventyret i det, skurken ser man ikke det helt store til hvilket er lidt en skam, og samtidigt, får helten bare flere nye venner, en ok film, hvis der kommer en 2er skal den da ses.
4/6
Vølvens forbandelse
Jeg havde lidt storefiventninger til denne film, udfra traileren, filmen prøver på at være realistisk, men det virker ikke alt for godt, den er også lidt rodet lavet, en dreng blvier narret til at finde et kors i fortiden og han og hans søster møder en masse konger som bærer korset men vil ikke afleveret det og de får problemer bla bla bla bla..... man har set det før. Jeg tror helt sikkert at det er en god film for børn, fordi den er meget let at forstå, og det action/eventyr der er i filmen er også lige til en 6-10 årig pige/dreng.
2/6
Trick`r treat
Den er blevet omtalt som en moderne Creepshow film, og det gir jeg kun anmelderne ret i, den starter utroligt mærkeligt, men jo mere man ser jo mere giver hele filmen mening, humoren og gysene bliver også bedre og bedre jo mere man ser, og filmen overrasker osse, selvom man tror at man har regnet det hele ud fra starten, ligesom med Creepshow filmene er der sorthumor i den. Hvis man er til Creepshow/ tales from the darkside så er det en film man ikke må gå glip af.
5/6
Brüno
Efter at have set Borat, var der ingen tvivl om at jeg skulle se denne her, og jeg er lykkelig over at have set den, den var tæt på at være ligeså sjov som Borat, men brüno er bedre pga. de ting han gør er langt mere udfordrende, og han møder utrolig mange kendte, inden jeg så den havde jeg regnet ud der ville være en del bøsse jokes/parodier, men ikke at de skulle være så kreative med det :), ekstramaterialet er helt klart også et kig værd, især mødet med hans manager, hvis man griner af ham i filmen, så vil man helt sikkert også gøre det i interviewet, jeg håber at Sacha laver endnu en film som Borat og Brüno, men så helelr ikke lfere, for selvom de er pissehamrende sjove, så tro jeg at han skal stoppe mens legen den er god.
6/6
My bloody valentine
Jeg købte den pga af 3D, og omtalen, Jeg blev både skuffet og positivt overrasket. Den er spændende, men twistet tilsidst ødelagde lidt filmen for mig, jeg har ikke set dne i 3D endnu, men jeg vil helt klart anbefale den i 3D hvis man skal se den første gang, for der var en del scener hvor jeg kunne se at man nok skulle have set den i 3D i stedet, og det ødelægger lidt overrsakelserne i filmen, hvis man ser den i 2D inden, så det fortrød jeg lidt, slutningen ligger vel op til en 2er, om der kommer en ved ejg ikke men det kunne være fedt, da jeg tror at det kunne blive en fantastisk horror serie ligesom Halloween, Friday the 13th, Hellraiser, Saw og a nightmare on elm. street.
4/6
Race to witch mountain
Disneys live action film, plejer at være gode familiefilm, men denne her blev lidt for meget action. Den starter godt, men så allerede 10 min inde i filmen er der action, så en lille samtale om hvorfor der er action, så er der action igen, så en smatale om hvorfor der var det action, så action igen, så en samtale over hvad skal vi nu, så action, action og action, og happy endning, Dwayne (the rock) er utrolig kedelig i denne film, en taxachaffør der har en slags kriminel baggrund, og skylder sin tidligere chef en tjeneste, man får helelr ikke nogen konkret begrundelse for hvorfor han hjælper børnene( rumvæsnerne), nok den ringeste disney film jeg nogensinde har set.
1/6
Where the #S&% is santa
Efter at have set Viva la Bam og Bams unholy union serierne færdigt, har jeg ventet længe på hvad hans næste projekt blev, det blev så en slags Viva la bam film, hvor han vædder om hvor julemanden bor, og om at han kan skaffe ham til familiens/vennernes store julefest, han opsøger de fleste han kender for at få hjælp, under rejsen bliver der selvfølgelig også lavet en del løjer/stunts mod hans venner, hvis man er til Viva la bam/Jackass/the dudeson eller bare at se bræk, eller andre gøre skader hos andre, så er den helt sikkert et kig værd.
4½/6
#3800 Kiksmann 14 år siden
Maxwell Smart er en analytiker i den hemmelige organisation Control. Hans største drøm er at blive en hemmelig agent. Da dagen kommer skal han op mod den mægtige fjende KAOS. Men da Smart er en novice, sættes han sammen med den skrappe agent 99 (som undervejs bliver en hårdt prøvet agent), for at klare ærterne.
Get Smart er en herlig sjov og parodi agent film, meget skyldes Steve Carell i rollen som Smart, men Dwayne Johnson som spiller agent 23 er simpelthen genial som parodist på sig selv. Og jeg må ikke glemme Anne Hathaway som spiller den nogen gange hårdt prøvede partner til Smart. Generelt er det genialt den måde som skuespillene er sat sammen på, mange af dem som var med i serien er at finde i små cameo roller.
Ekstra materialet indeholder mange gode fraklip og gags, samt en lille film og henvisninger til den originale serie, og det er ellers ikke så lidt.
Film: 8/10
Video: 9/10
Audio: 9/10
Ekstra: 7/10