Gravatar

#3841 NightHawk 14 år siden

# 3840 -

Den kan kun fås på R1, men det er så også i den 10 min. længere Uncut version.

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#3842 Herrguth 14 år siden

#3840 Jeg bestilte den som ny på Amazon.co.uk's Marketplace til ca. 40 kr. på R1.
Gravatar

#3843 Benway 14 år siden

M (1931)

Fritz Langs "M" er en af den slags film, som man næsten kan glemme, hvor fremragende egentlig er, når man ikke har set den et stykke tid. Den er også en af de film, som næsten tvinger en til at overveje, hvad en god film i bund og grund består af. Teknisk er der selvfølgelig sket meget siden, og man kan til tider næsten mærke, hvor meget der kæmpes bag kameraet for at få det klodsede udstyr til at makke ret, men filmens vision og Langs evne til at skabe situationer, der er fuldstændig uforglemmelige, er helt overvældende.

Filmen handler som de fleste nok ved om jagten på en berygtet børnemorder spillet sublimt af Peter Lorre, men begreberne bliver vendt på hovedet, og i stedet for de uskyldiges jagt på den rene ondskab, bliver dens egentlige emne selve byen og dens reaktion. Lang krydsklipper mellem myndighederne, gadelivet, morderen, og de forbrydere der – bekymret for deres levevej – beslutter selv at finde ham. I starten følger vi denne jagt i håbet om, at de finder ham, men tingene bliver tiltagende komplicerede, og metoderne og det moralske hykleriske hysteri tiltagende værre, og til sidst har Lang modvilligt fået en til at identificere sig med morderen. Slutsekvensen er rent filmisk dynamit.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3844 filmz-Bruce 14 år siden

#3843 Robert Harris' ord om den nye BD er manna fra himlen. Han har lige leveret konklusionen.

Og så er der godt nyt. ABC har vist en HD udgave af Ben Hur. Der er noget at glæde sig til.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3845 elwood 14 år siden

Castle: Sæson 1

Yep det var serien Castle jeg havde bestilt som eneste film relaterede ting i lang tid, og hvorfor det så, to ord Nathan Fillion 8-)

Nathan Fillion spiller Rick Castle en ekstrem succesrig Krimi forfatter/playboy, bare tænk hans rolle som Mal i Firefly.

Under en drabs efterforskning finder politiet offret myrdet på en måde der minder ret så meget om et af mordene i Castle's bøger, og han blir kontaktet for at udspørge om evt. forbindelser, der kan hjælpe med opklaringen.

Rick Castle kan self. ikke nære sig og tilbyder at hjælpe med efterforskningen, dette kan lade sig gøre fordi den her mand er venner med alt og alle stor set, tænk Bruce Wayne, men blot hvor han virkelig lever playboy milliardær livet hver dag.

Rick kommer på sagen og får hjulpet politiet, og især den kvindelige betjent som er en af de andre vigtige karakter, men efter den her sag, får Rick den geniale ide, at han vil være med på drabs afdelingens team, for at ku få inspiration til hans nye bog.

Og eftersom han kender Borgmestren og alle andre vigtige personer, er det netop det som sker.

Så nu har vi en Krimiforfatter der hjælper politiet, og ikke alle er hel vilde med ide'en self. 8-)

Serien følger den klassiske formular med en ny sag hver gang, men selve sagerne variere dog en hel del og flere af dem er ret godt fundet på, og så er der de små plot for de individuelle karakter som vi følger, et af dem blir meget markant senere hen, men det fortæller jeg ikke om.

Datteren
Castle lever som sagt det store playboy liv, med sin kønne søde datter, vi følger ikke så meget hendes teenage problemer, som man måske kunne tro, heldigvis for mig, men hun kommer af og til med små bemærkninger, der endten hjælper sin far i en sag, eller også får de et lille tender moment.

Moren
Nåja og så lever han sammen med sin Mor en fallerende skuespillerinde, der lever højt på at ja "blærer" sig med sin Søns Succes, og udnytter det på grovest vis, ikke ondskab, mere sådan ahh nej det har hun bare ikke gjort, ganske uskyldigt. Hun er der også straks bogsalget måske ikke går så godt, for at minde sin søn om det.

Politikvinden
Kate Beckett hun er den klassiske crime figther, kvik, og rap i replikken, og elsket af kollegaerne, det er hende som ikke er hel i hopla med og ha Rick Castle som hjælper.

Rick Castle
Rick blir aldrig nogen Mal, men han har flere af de samme træk, det går hurtigt op for en at han forstår og more sig, er endnu rappere i replikken, hans Intro i serien, fortæller alt om ham som person med perfektionisme 8-)

Men ja han er Den Succesfulde forfatter der lever det søde liv, og han hænger stadig ud med sin ekskone, ja eller hænger ud er forkert udtryk... de knepper stadigvæk okay.

Skal man beskriver Rick Castle er han en blanding af den altvidene Benjamin Gates, uden og sku gentage alt for sig selv flere gange, den ekstrem nærgående Columbo, nå ja og så er han Mal der ikke altid tænker sig om før han taler, han er personen der midt i en drabsefterforskning kan finde på og nedgrifle ide'er til hans nye bog, fordi han står og finder på en hel vild teori.

Han er manden der entusiastisk banker og råber bag det det såkaldte one way mirror i et afhøringsrum, så vidnerne kan høre ham.

Nåja og så har han forbindelser til alt og alle, og går ikke altid kommando vejen.

Serien har også indtil flere sjove indfald, Rick har sin egen Bulletproof vest trykt WRITER, hans pauseskærm til den bærbar skriver You should be writing, nåja og så er der lidt detaljen med han jo er krimi forfatter så nogen gange kommer han ind på typiske plottwist i krimier, og her blir det lidt en reflektion direkte på serien, da den netop benytter sig af mange de ting han nævner.

Første sæson har været ret uskyldig som serie, det ikke det store drama som The Wire, Mad Men, Deadwood eller ligende, den er mere lettilgængelig, lidt ligesom Life, men den tager dog fat hen mod slutningen, og sidste afsnit ender i en typisk cliffhanger.

Har man savnet Nathan Fillion siden hans dage i Firefly, vil jeg godt anbefale serien, han er sku en stor charmør, og er klart hovedkarakteren, men de andre gør det skam også ganske fint.

Jeg vil hvertfald sige at kan man li Nathan Fillion (og hvem fanden kan ikke det!?) så bør man tjekke serien ud, TV2 er begyndte på den, de er vidst ved afsnit 5 eller 6, men det klart best og se fra start af, fordi her blir Rick Castle rigtig introduceret.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3846 McPeter 14 år siden

#3844 - det link du henviser til som Ben Hur er vist til Ten Commandments?
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#3847 lagoni 14 år siden

#..45 - viser TV2 den?? Øv, det burde jeg ha' opdaget. Hvornår? Hvor købte du den?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#3848 elwood 14 år siden

Det berygtede cdwow, ved ikke lige om der er andre steder 8-)

Ja jeg opdagede det ved en tilfældighed, da jeg zappede forbi, om søndagen fra omkring klokken 01:00
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3849 filmz-Bruce 14 år siden

#3846 Sorry jeg blander de to. De kommer begge i år.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3850 McPeter 14 år siden

#3849 - det er jo selvfølgelig også ok at begge kommer. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: