Gravatar

#4001 filmz-Bruce 14 år siden

#4000 Ja det kniber med tiden med alle de film og serier :) Jeg har også Mad Men sæson 3 halvdelen tilbage og så følger jeg med i Justified og Pacific, når der er venne aftener, så der er nok at tage af.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4002 duuk74 14 år siden

Jeg havde også lidt svært ved at komme igang med The Wire. Men efter noget tid var jeg hooked!
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#4003 lyspunkt 14 år siden

Kröd Mändoon & The Flaming Sword Of Fire Imdb

Jeg faldt ved et tilfælde over denne titel hos Play og tog chancen.

Kröd er blevet udvalgt som "The Golden One" til at redde det lille rige fra Chancellor Dongalor(Matt Lukas fra Little Britain), der har erhvervet sig et skrækkeligt våben. Med sig har han en mand/gris, der kun rammer vores helt med sin armbrøst, en negertroldmand uden evner, en lille standard-bøsse og en underskøn krigerpige, som mener at kødets lyster er en vigtig del af hendes religion.

Serien er på 6 afsnit a´ 20 minutter og er til tider ganske underholdende med humoren svingende i området under bæltestedet.

3/6
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#4004 BN 14 år siden

Skeloboy (3992) skrev:
Så fik jeg set de to sidste westerns i denne James Stewart Western Collection til ca. 110 kr

Bend of the River, 1952
En ganske fornuftig western, der ikke handler om sherif og banditter. Glyn McLyntock og Emerson Cole støder tilfældigvis på hinanden. Glyn hjælper et par nybyggere mde at transportere mad, og Cole slutter sig til. De har begge en blakket fortid, men Glyns er ikke kendt af nybyggerne. Cole forelsker sig i en pige, som er med nybyggerne, men faren tror ikke på, at folk kan forandre sig.

Der går lidt for lang tid med ingenting, og der er ofte for lidt udvikling. Den lidt svage start opvejes dog til fulde senere. Men på kun 1½ time skal den være lidt mere skarp.

7/10

The Far Country
En noget mere dyster film end de andre, som heldigvis ikke rummer så meget dårligt skuespil. Den er også fri for den irriterende humor, der kan være tit. James Stewart spiller en meget mere nuanceret figur her, og det er meget rart. Der er dog lige en lettere irriterende pige i en birolle, men det er ikke så slemt igen.

En rigtig god western, der dog aldrig bliver rigtig farlig.

7/10

Tak for din lille anmeldelse af disse to film. :-)

Hvis du engang anskaffer dig den, er jeg spændt på også at høre din bedømmelse af 'The Naked Spur', som efter min mening er den bedste western med James Stewart, omend jeg mangler at se 'The Man From Laramie'.

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4005 Skeloboy 14 år siden

#4004 - jeg får helt sikkert The Naked Spur på et tidspunkt, men der går lige lidt tid
Gravatar

#4006 Skeloboy 14 år siden

Innocent Voices, 2004

Første billede: en flok drenge går i silende regn med hænderne over hovedet, bagved er der soldater. "Why do they want to kill us, if we haven't done anything?". Lidt senere: moren er ude, mens den 11-årige Chava passer hans to yngre søskende. Udenfor er der kamphandlinger, kuglerne ryger igennem huset, børnene græder.

Chava på 11 har kun et år tilbage før han bliver tvunget til at kæmpe for regeringens hær i El Salvador. Hans sidste år går med en blanding af leg og dyb alvor, når ligene ligger i de jordfyldte gader ved hans hjem af blik.

Det er en af de mest brutale film, jeg har set. Ikke grafisk, for der går lang tid før man ser soldaternes kamp. Men man hører det fra gemmestederne. Hver gang der er et øjeblik af den barnlige uskyld, bliver det afbrudt: 10-årige, der bliver skudt; piger, der bliver kidnappet osv.

Intet af det er sovset et i overdreven brug af håndholdt kamera med soundtrack af John Williams. Det er langt mere ærligt. Sjældent har jeg set en film, hvor man er påvirket fra start til slut. Jeg kan kun belønne Innocent Voices med topkarakter.

10/10
Gravatar

#4007 filmz-Bruce 14 år siden

#4006 Spændende. Tak for info!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4008 Skeloboy 14 år siden

#4007 - den er rigtig fed. Men man skal lige kunne lade sig rive med rent følelsmæssigt.
Gravatar

#4009 filmz-Narniabæver2010 14 år siden

Poltergeist III

Afslutningen på denne uheldige trilogi foregår i et højhus, hvor Carol Anne bliver jagtet igen af onde magter.

En ikke helt perfekt afslutning, men det er ikke den værste trilogi.

7/10
Gravatar

#4010 elwood 14 år siden

Toy Story 3D Original tale

Damm jeg følte mig som et hel lille barn igen, den film holder stadigvæk, så mange mindeværdige scener.

Scenen hvor Woody og "The Lost toys" Hævner sig på Sid, simplthen fantastisk der går rent gyser i den.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: