Gravatar

#4011 filmz-Narniabæver2010 14 år siden

Space Jam

Ren 90er nostalgi med Michael Jordan, Snurre Snup og Busta Rhymes med mere.

Ærgelig at jeg ikke så filmen i biografen.

9/10
Gravatar

#4012 MMB 14 år siden

Stadig fremragende, selvom den lige mister en enkelt stjerne.

9/10
Gravatar

#4013 Kruse 14 år siden

The Battle of Algiers

Dette blev den første af mine nyligt erhvervede Criterion Collection film som jeg valgte at se, og det er som forventet en fremragende udgivelse. Billedet er flot og detaljerigt, og så er boksen også fyldt med adskillige dokumentarer og andet ekstra materiale, som jeg endnu ikke har taget hul på. Man kan i hvert fald ikke påstå at Criterion ikke er grundige :)

Selve filmen var også en glimrende oplevelse. Visuelt er den meget flot med stemningsfulde sort/hvide billeder, og det bliver glimrende akkompagneret af en fremragende lydside fra Ennio Morricone og Gillo Pontecorvo. Filmen var lidt svær rigtig at komme ind i, da der som sådan ikke er nogen rigtige hovedpersoner, og at filmen springer igennem en del år igennem tiden, da den skildrer mange års optøjer og konflikter. Men netop skildringen af konflikten og diverse aktioner fra både modstandsgruppen og den franske militærgruppe, er også filmens største styrke. Man kommer helt tæt på FLN's terror aktioner i deres kamp om frihed, og man kommer også helt tæt på den franske militære magt, og deres forsøg på at eliminere FLN via større aktioner og endda tortur. Filmen føles nærmest dokumentarisk og skildrer endda begivenhederne meget lige, uden egentligt at tage nogens parti.

Alt i alt en glimrende og interessant film, hvis emner der kan trækkes paralleller til utallige eksempler igennem historien og endda også til vores tid.

5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4014 Skeloboy 14 år siden

#4013 - det er et rigtig godt eksempel på film optaget i cinema verité-stilen...og helt enig med karakteren. Har et par Criterion Collection selv(Carl Th. Dreyer Boks, Teshigahara-boks, Bergman-boks, Passion of Joan of Arc), og det er oså suveræne udgivelser.
Gravatar

#4015 filmz-Bruce 14 år siden

The Shawshank Redemption - BD

Det blev tid til en opdragelses stund og lillepigen syntes det var en rigtig god film!

Film: 8.5/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4016 Skeloboy 14 år siden

Marketa Lazarova, 1967

Den bedste film om middelalderen, jeg har set. Fyldt med fantastiske sort/hvide billeder og et helt fantastisk soundtrack. Fra start er man helt og aldeles opslugt. Se blot de første 10 minutter på [url=

Om hævn, forbudt kærlighed, religion og magt.

9/10

IMDB
Second Run DVD
Amazon
Gravatar

#4017 jessup 14 år siden

#4013 - en af mine favorit film 10/10.
This is just until June
Gravatar

#4018 davenport 14 år siden

Allan, du ser satme nogle sjældne film!!!!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#4019 Highland Park 14 år siden

Den var kun sjælden, indtil Second Run udgav den. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4020 elwood 14 år siden

Edge of Darkness

Nøjj hvor jeg egentlig kede mig, nu havde jeg sat næsen op efter en god selvtægts film, de var det her hvertfald ikke.

Jeg sætter mine forhåbninger til Hr. Gibson, og håndbæveren 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: