Transamerica - Faktisk en rigtig god film! Så den i fjerneren igår, og blev hurtigt fanget af den! Felicity Huffman spiller rollen som "mand" rigtig godt :)
Gomorra, 2008 En af disse utroligt troværdige film, som starter midt i en handling og ikke helt følger den konventionelle drama-kurve. Det er en indsigt i mafiaverden med mord, stoffer og unge rebeller. Den følger ikke kun toppen af mafiaen, men også de unge teenagere.
Filmen er i stil med City of God, men ikke helt på niveau. Den holder ikke et konstant spændingsniveau, og det er ærgeligt. Et lidt strammere historie, og filmen kunne have været tæt på topkarakter. Midterstykket er lidt for kedelig.
Men filmen er også i en stil, som jeg er helt vildt: brugen af håndholdt kamera, der går tæt på personerne. Brugen af amatørskuespillere, og nogen endda fra mafiamiljøet(har læst, at tre fra filmen er anholdt for mafia-aktivitet), en realistisk tilgang til emnet osv.
Klassiker!, de første gange jeg så filmen syndes jeg jokeren var kedelig men var kun 12 dengang men efter 3 år fattede jeg hans syge humor og michael er meget god som batman, he can kick some ass.
Vis du ikke har set den skal du sku se den for michael og jack er sku en fornøjelse som helt og skurk i denne here fantastiske film 9/10 den er på højde med the dark knight syndes jeg (-:
Batman returns
Så er batman tilbage, og for søren Michelle er da en lækker Kat rrr miav Walken og De vito er gode og troværdige kolde skurke! Michael keaton og michael gough er altid lige så gode som altid (:
den er måske lidt for voldig til en batman film især der ved
Hvor The Pinquin skulle lige gnave i næsen var højst udnødvendigt!
god historie og skuespillet er godt gjort 8/10 den er god og mangler intet som batman mangler (:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Har lige set The Notorious Bettie Page som ikke var noget mesterværk men ok - ud over 3:10 til yuma og Rounders hvad er så godt medGretchen Mol i en større rolle?
Ellers synes jeg faktisk at "The Shape of things" er en ganske god og anderledes film - men hun har ikke en hovedrolle i den; Paul Rudd og Rachael Weisz har de egl. hovedroller, men jeg mener da hun har en ret stor rolle.
Ellers måske "The thirteenth floor" - har dog ikke selv set den.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Jeg er vild med et godt og veludført retssalsdrama, da de for det meste byder på en fascinerende og spændende dialog. Det er nærmest noget af en nødvendighed, da retssalsdramaer for det meste er begrænset af at en stor del af handlingen skal foregå inde i et retssalslokale. Og dialogen er virkelig også fantastisk i "Anatomy of a Murder". Og ligeså er leveringen fra især James Stewart, men også af George C. Scott og resten af castet, som giver flot modspil til Stewart. En anden af filmens absolutte styrker, ligger i Otto Preminger's instruktion og visuelle look til filmen. Den er virkelig flot filmet i sort/hvid med et flydende og bevægeligt kamera, og hvor billedets komposition er nøje planlagt med hensyn til fokus i forgrunden og baggrunden. Vi starter f.eks. i flere scener ud med fokus i forgrunden med et nærbillede af anklageren, hvorefter James Stewart afbryder ham i baggrunden og fokus flyttes til ham. Det er hele håndteret fremragende, og giver et flydende og skarpt tempo, der passer til den skarpe dialog.
Alt i alt er det en fantastisk film, som klart hører til i toppen af retssalsdramaer.
6/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Som sagt igår, så fik jeg set Avatar (som den sidste på jorden) Det var en flot film, og interessant at man hen ad vejen accepterede hele setup-et, og ikke sad og tænkte "computergrafik" hele tiden. Det gjorde jeg så lidt alligevel, men det var mest den analytiske side der lige skulle gøre opmærksom på at den stadig eksisterede nede i dybet. Jeg synes historien var ganske udemærket. Jeg havde forventet en meget tyndere handling, men synes den passede godt til forløbet, og hverken spillede over eller under præmisserne. Grafikmæssigt var det Sigourneys avatar der forbløffede mig mest, da det ligner så godt uden at være. Lyden var über fed og der var knald på hele vejen rundt. Nu har jeg ikke det nyeste format, så det var i DTS, men nok noget af det bedste SR opbygning jeg har hørt på mit anlæg.
Jeg har dog stadig en eller anden form for tilbageholdenhed, som jeg ikke rigtig kan sætte ord på. Det hele var perfekt skruet sammen, men det var ikke en film jeg havde lyst til at se umiddelbart efter en gang til, som fx Zombieland gjorde ved mig.
BDen skuffede fælt ved intet ekstramateriale. Det var for dårligt.
Men dem der ville dø for at bo på Pandora, så fatter jeg det ikke helt. Der vrimler jo med kryb og monstre.
Men den var sku flot på alle områder. Dog bliver det nok mest en film, der bliver brugt i referencehenseende når den grå skal imponeres.
...Kan ikke sætte fingeren på det jeg mangler....
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#4101 Batsy 14 år siden
#4102 frankdrebin 14 år siden
#4103 Skeloboy 14 år siden
En af disse utroligt troværdige film, som starter midt i en handling og ikke helt følger den konventionelle drama-kurve. Det er en indsigt i mafiaverden med mord, stoffer og unge rebeller. Den følger ikke kun toppen af mafiaen, men også de unge teenagere.
Filmen er i stil med City of God, men ikke helt på niveau. Den holder ikke et konstant spændingsniveau, og det er ærgeligt. Et lidt strammere historie, og filmen kunne have været tæt på topkarakter. Midterstykket er lidt for kedelig.
Men filmen er også i en stil, som jeg er helt vildt: brugen af håndholdt kamera, der går tæt på personerne. Brugen af amatørskuespillere, og nogen endda fra mafiamiljøet(har læst, at tre fra filmen er anholdt for mafia-aktivitet), en realistisk tilgang til emnet osv.
7/10
#4104 Benway 14 år siden
#4105 Sweetiebellefan 14 år siden
Freddy vender endelig tilbage i denne opdaterede version, hvor han plager unge folk i deres drømme igen.
Det er ikke årets storfilm, men væred at kigge på.
7/10
#4106 Batsy 14 år siden
Batman 89
Klassiker!, de første gange jeg så filmen syndes jeg jokeren var kedelig men var kun 12 dengang men efter 3 år fattede jeg hans syge humor og michael er meget god som batman, he can kick some ass.
Vis du ikke har set den skal du sku se den for michael og jack er sku en fornøjelse som helt og skurk i denne here fantastiske film
9/10 den er på højde med the dark knight syndes jeg (-:
Batman returns
Så er batman tilbage, og for søren Michelle er da en lækker Kat rrr miav
Walken og De vito er gode og troværdige kolde skurke!
Michael keaton og michael gough er altid lige så gode som altid (:
den er måske lidt for voldig til en batman film især der ved
god historie og skuespillet er godt gjort
8/10 den er god og mangler intet som batman mangler (:
#4107 jessup 14 år siden
#4108 wimmie 14 år siden
Godzilla? :D
Ellers synes jeg faktisk at "The Shape of things" er en ganske god og anderledes film - men hun har ikke en hovedrolle i den; Paul Rudd og Rachael Weisz har de egl. hovedroller, men jeg mener da hun har en ret stor rolle.
Ellers måske "The thirteenth floor" - har dog ikke selv set den.
#4109 Kruse 14 år siden
Jeg er vild med et godt og veludført retssalsdrama, da de for det meste byder på en fascinerende og spændende dialog. Det er nærmest noget af en nødvendighed, da retssalsdramaer for det meste er begrænset af at en stor del af handlingen skal foregå inde i et retssalslokale. Og dialogen er virkelig også fantastisk i "Anatomy of a Murder". Og ligeså er leveringen fra især James Stewart, men også af George C. Scott og resten af castet, som giver flot modspil til Stewart. En anden af filmens absolutte styrker, ligger i Otto Preminger's instruktion og visuelle look til filmen. Den er virkelig flot filmet i sort/hvid med et flydende og bevægeligt kamera, og hvor billedets komposition er nøje planlagt med hensyn til fokus i forgrunden og baggrunden. Vi starter f.eks. i flere scener ud med fokus i forgrunden med et nærbillede af anklageren, hvorefter James Stewart afbryder ham i baggrunden og fokus flyttes til ham. Det er hele håndteret fremragende, og giver et flydende og skarpt tempo, der passer til den skarpe dialog.
Alt i alt er det en fantastisk film, som klart hører til i toppen af retssalsdramaer.
6/6
#4110 davenport 14 år siden
Det var en flot film, og interessant at man hen ad vejen accepterede hele setup-et, og ikke sad og tænkte "computergrafik" hele tiden. Det gjorde jeg så lidt alligevel, men det var mest den analytiske side der lige skulle gøre opmærksom på at den stadig eksisterede nede i dybet.
Jeg synes historien var ganske udemærket. Jeg havde forventet en meget tyndere handling, men synes den passede godt til forløbet, og hverken spillede over eller under præmisserne.
Grafikmæssigt var det Sigourneys avatar der forbløffede mig mest, da det ligner så godt uden at være.
Lyden var über fed og der var knald på hele vejen rundt. Nu har jeg ikke det nyeste format, så det var i DTS, men nok noget af det bedste SR opbygning jeg har hørt på mit anlæg.
Jeg har dog stadig en eller anden form for tilbageholdenhed, som jeg ikke rigtig kan sætte ord på. Det hele var perfekt skruet sammen, men det var ikke en film jeg havde lyst til at se umiddelbart efter en gang til, som fx Zombieland gjorde ved mig.
BDen skuffede fælt ved intet ekstramateriale. Det var for dårligt.
Men dem der ville dø for at bo på Pandora, så fatter jeg det ikke helt. Der vrimler jo med kryb og monstre.
Men den var sku flot på alle områder. Dog bliver det nok mest en film, der bliver brugt i referencehenseende når den grå skal imponeres.
...Kan ikke sætte fingeren på det jeg mangler....