Jeg må indrømme at jeg var godt underholdt...det er på ingen måde en god film og plottet er temmelig fjollet, men underholdningsværdien og opfindsomheden var der. Dét jeg synes var fedt ved filmen var at
"helten" bestemt ikke var en helt - hans gerninger (omend ret overdrevne) var jo helt ude i hampen og på ingen måder sympatiske eller retfærdige... nåja, man kan måske "tilgive" de 2 første mord... ;)
Ikke en film jeg behøver at se igen - tror Hr. Husbond var mere begejstret end jeg var ;)
4/10
Whip it!
Endelig en chick-flick som både jeg og husbonden var enige om var en fin lille perle. Historien er såmænd ikke noget nyt, den var ganske forudsigelig og ikke uden klicheer men alt dette tilgiver jeg gerne pga. filmens charme og humor - og generelle underholdningsniveau. Der er ingen tvivl om at skuespillerne har haft det skægt med at arbejde for Drew Barrymoore og det afspejles i resultatet ;) Den skal nok finde vej til min BD-samling snarest.
8/10
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Endnu en yderst habil film fra David Cronenberg. Spændende tematik omkring hvad reality i virkeligheden er og hvordan man kan vide hvorvidt man egentlig er en del af virkeligheden og ikke bare en del af en computerskabt virkelighed. Selvom dette tema er set mange gange før har eXistenZ alligevel en noget anderledes tilgang til tematikken og filmen adskiller sig klart fra andre "virtual-reality film".
Plottet er fint og spændingsfyldt hele vejen igennem om end slutningen er noget forudsigelig. Skuespillet er glimrende og specielt Jude Law gør det hæderligt i hovedrollen. Filmen hæver sig dog ikke over feltet af "almindeligt gode" film grundet en til tider rodet handling.
En ganske anonym cinematografi såvel som en intetsigende lydside gør også at filmen ikke får topkarakter. På begge felter kunne jeg personligt godt have tænkt mig lidt "klogere" påfund samt generelt større udnyttelse af både billed og lydside. Ikke at filmen er dårlig på disse områder. Det hele virker bare så ordinært og intetsigende på en eller anden måde.
På trods disse mangler dog stadig en aldeles udemærket sci-fi thriller.
7/10 4/6
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Lyder sgu godt ang. "Whip It!". Regner med at se den en gang i næste uge. :)
Jeg har også en anden ny Ellen Page film, "Peacock", med Cillian Murphy i hovedrollen, som jeg bestiller hjem næste gang jeg køber film. Ud fra traileren at dømme ligner det en thriller i bedtste Hitchcock stil, mest af alt "Psycho". Ser sgu ret god ud.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Kommentar sporet med Adam West og Burt Ward, hehe ren hygge, man kan virkelig høre hvor sjovt de har haft det på den her fil, og det var en sand fornøjelse og høre dem fortælle små historie, Burt Ward brokkede sig en del over hans outfit var ved og nærmest kvæle ham.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Med undtagelse af 'Spejlet' - som jeg fandt mesterlig - har jeg haft det svært med Tarkovskij. 'Ivans Barndom', 'Stalker' og 'Solyaris' (og til dels 'Offret', der dog var en glimrende film) havde alle kæmpe potentiale, men blev kvalt i en overforceret tone og underlige tempo-problemer. 'Andrey Rublyev' er navnet på Tarkovskijs bare anden spillefilm, og den er tæt på at være på højde med 'Spejlet'.
Hele middelalder-kulissen er opslugende og dragende, og passer perfekt til Tarkovskijs evigt flydende kamerakompositioner. Det er en stor fortælling, der spænder sig over mange år. 'Episk' er dårligt nok et passende ord her. Det hele er grundigt og meditativt eksekveret, med flere små, detaljerige scener man aldrig glemmer - og selvom filmen har sine mindre interessante momenter bliver den aldrig for alvor kedelig. Særligt filmens epilog med den unge klokkestøber er et mesterværk af symbolsk fortællekunst, og slår på mange måder fast, hvor stor en film det her er.
5/6
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Anden sæson tager fat hvor sæson 1 slap. JFK er nu blevet præsident og tensionerne imellem USA of Rusland er blevet forværret. Som sædvanlig bliver disse historiske og kulturelle begivenheder på fornemste vis integreret i historien. Marilyn Monroe dør og alle kvinderne hulker. Folk ved ikke hvad de skal gøre af sig selv, da truslen om atombomber rykker nærmere. I Sterling & Cooper kommer der også til at ske en masse. Dette er en sæson hvor de mænd som var de stærke og mænd med magt i den første sæson bliver nedbrudt. Ikke mindst Don hvis affærer begynder at indhente ham. Han går i denne sæson meget igennem og det kan meget godt betegnes som en sæson hvor han skal prøve at finde sig selv og kigge indad. På samme måde er Roger også svækket efter sine to hjertestop i den første sæson og ægteskabet med Mona ser også ud til at smuldre. Ind er kommet den nye mand Duck som Don hyrede, til stor irritation for Pete. En tørlagt alkoholiker som vil køre firmaet i en ny retning. Det gælder om at få så mange og ikke mindst store kunder ind, hvor Don ønsker at være loyal og gøre det på den gamle metode. Det er altså en sæson hvor de gamle dyder bliver sat op imod de nye og friske metoder. I midten af dette står Pete, som på den ene side har villet have Dons job og imponere ham, men på samme måde også gerne vil op af karriestigen, nået som han kan have større chancer for hos Duck. Ligestilling er også et af temaerne, ikke mindst eksemplificeret ved Peggy, som en af de eneste kvinder der er i gang med at skabe sig en karriere. Dette har dog også en pris, ikke mindst familiemæssigt og kærlighedsmæssigt. Ydermere bliver der hintet til homoseksualitet. Så hvor den første sæson i mange tilfælde handlede om at være tro mod perioden og skabe en atmosfære af 60erne, så går sæson 2 mere i dybden med centrale emner for perioden. Ydermere vil man også spotte at tøjstilen ændrer sig lidt. Den er lidt mere casual til tider, hvilket var ganske sjovt at se.
9/10
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Mine forventninger var egl. ikke skyhøje på trods af at jeg elsker den slags krimiserier (CSI, Criminal Minds, Bones osv.) Havde set et par afsnit på TV for nogle år siden og synes persongalleriet virkede lidt tamt. Efter de første par afsnit ændrede jeg hurtigt mening og første sæson var virkelig spændende og havde nogle interessante sager og konflikter. Jeg var lidt nervøs for om serien ville være for meget en kopi af de andre krimiserier, men så måtte jeg lige minde mig selv om at WaT faktisk er fra 2002 og dermed en af de "ældre" af slagsen.
5/6
Without a Trace - sæson 2
2. sæson var endnu bedre - her synes jeg faktisk den når CSI Las Vegas i de bedste sæsoner. Ikke helt så prangende, men personerne er interessante og deres pesonlige konflikter dominerer ikke sagerne (heldigvis - det blev lidt problemet i CSI Miami). De 5 hovedpersoner er alle sympatiske men med deres små fejl og mangler uden at de bliver klicheer.
Har allerede bestilt sæson 3 og glæder mig :-D
6/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Jeg er egentlig stoppet med at skrive "anmeldelser" af film herinde, da jeg hellere vil bruge tiden på at se film end skrive om dem. Men i nat så jeg en film jeg simpelthen bare må skrive et par ord om, så ingen andre går i samme fælde som jeg. "Shoot 'Em Up" er dog den mest forfærdelige film jeg nogensinde har set! Overdrevet og hjernedød action der bare skriger "amatør'ish" til himlen!
Yikes, 1/6 udelukkende fordi Monica Bellucci er lækker og topløs i filmen.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Jeg så Rocky Horror Picture Show i går...og det var mildest talt noget pis...irriterende sange, irriterende skuespil, men dog et meget funky univers...
#4111 wimmie 14 år siden
Jeg må indrømme at jeg var godt underholdt...det er på ingen måde en god film og plottet er temmelig fjollet, men underholdningsværdien og opfindsomheden var der.
Dét jeg synes var fedt ved filmen var at
Ikke en film jeg behøver at se igen - tror Hr. Husbond var mere begejstret end jeg var ;)
4/10
Whip it!
Endelig en chick-flick som både jeg og husbonden var enige om var en fin lille perle. Historien er såmænd ikke noget nyt, den var ganske forudsigelig og ikke uden klicheer men alt dette tilgiver jeg gerne pga. filmens charme og humor - og generelle underholdningsniveau.
Der er ingen tvivl om at skuespillerne har haft det skægt med at arbejde for Drew Barrymoore og det afspejles i resultatet ;)
Den skal nok finde vej til min BD-samling snarest.
8/10
#4112 Twister 14 år siden
Endnu en yderst habil film fra David Cronenberg. Spændende tematik omkring hvad reality i virkeligheden er og hvordan man kan vide hvorvidt man egentlig er en del af virkeligheden og ikke bare en del af en computerskabt virkelighed. Selvom dette tema er set mange gange før har eXistenZ alligevel en noget anderledes tilgang til tematikken og filmen adskiller sig klart fra andre "virtual-reality film".
Plottet er fint og spændingsfyldt hele vejen igennem om end slutningen er noget forudsigelig. Skuespillet er glimrende og specielt Jude Law gør det hæderligt i hovedrollen. Filmen hæver sig dog ikke over feltet af "almindeligt gode" film grundet en til tider rodet handling.
En ganske anonym cinematografi såvel som en intetsigende lydside gør også at filmen ikke får topkarakter. På begge felter kunne jeg personligt godt have tænkt mig lidt "klogere" påfund samt generelt større udnyttelse af både billed og lydside. Ikke at filmen er dårlig på disse områder. Det hele virker bare så ordinært og intetsigende på en eller anden måde.
På trods disse mangler dog stadig en aldeles udemærket sci-fi thriller.
7/10
4/6
#4113 NightHawk 14 år siden
Lyder sgu godt ang. "Whip It!". Regner med at se den en gang i næste uge. :)
Jeg har også en anden ny Ellen Page film, "Peacock", med Cillian Murphy i hovedrollen, som jeg bestiller hjem næste gang jeg køber film. Ud fra traileren at dømme ligner det en thriller i bedtste Hitchcock stil, mest af alt "Psycho". Ser sgu ret god ud.
#4114 elwood 14 år siden
Kommentar sporet med Adam West og Burt Ward, hehe ren hygge, man kan virkelig høre hvor sjovt de har haft det på den her fil, og det var en sand fornøjelse og høre dem fortælle små historie, Burt Ward brokkede sig en del over hans outfit var ved og nærmest kvæle ham.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#4115 RasmusFL 14 år siden
Med undtagelse af 'Spejlet' - som jeg fandt mesterlig - har jeg haft det svært med Tarkovskij. 'Ivans Barndom', 'Stalker' og 'Solyaris' (og til dels 'Offret', der dog var en glimrende film) havde alle kæmpe potentiale, men blev kvalt i en overforceret tone og underlige tempo-problemer. 'Andrey Rublyev' er navnet på Tarkovskijs bare anden spillefilm, og den er tæt på at være på højde med 'Spejlet'.
Hele middelalder-kulissen er opslugende og dragende, og passer perfekt til Tarkovskijs evigt flydende kamerakompositioner. Det er en stor fortælling, der spænder sig over mange år. 'Episk' er dårligt nok et passende ord her. Det hele er grundigt og meditativt eksekveret, med flere små, detaljerige scener man aldrig glemmer - og selvom filmen har sine mindre interessante momenter bliver den aldrig for alvor kedelig. Særligt filmens epilog med den unge klokkestøber er et mesterværk af symbolsk fortællekunst, og slår på mange måder fast, hvor stor en film det her er.
5/6
#4116 filmz-jonasgr 14 år siden
Anden sæson tager fat hvor sæson 1 slap. JFK er nu blevet præsident og tensionerne imellem USA of Rusland er blevet forværret. Som sædvanlig bliver disse historiske og kulturelle begivenheder på fornemste vis integreret i historien. Marilyn Monroe dør og alle kvinderne hulker. Folk ved ikke hvad de skal gøre af sig selv, da truslen om atombomber rykker nærmere.
I Sterling & Cooper kommer der også til at ske en masse. Dette er en sæson hvor de mænd som var de stærke og mænd med magt i den første sæson bliver nedbrudt. Ikke mindst Don hvis affærer begynder at indhente ham. Han går i denne sæson meget igennem og det kan meget godt betegnes som en sæson hvor han skal prøve at finde sig selv og kigge indad. På samme måde er Roger også svækket efter sine to hjertestop i den første sæson og ægteskabet med Mona ser også ud til at smuldre. Ind er kommet den nye mand Duck som Don hyrede, til stor irritation for Pete. En tørlagt alkoholiker som vil køre firmaet i en ny retning. Det gælder om at få så mange og ikke mindst store kunder ind, hvor Don ønsker at være loyal og gøre det på den gamle metode. Det er altså en sæson hvor de gamle dyder bliver sat op imod de nye og friske metoder. I midten af dette står Pete, som på den ene side har villet have Dons job og imponere ham, men på samme måde også gerne vil op af karriestigen, nået som han kan have større chancer for hos Duck.
Ligestilling er også et af temaerne, ikke mindst eksemplificeret ved Peggy, som en af de eneste kvinder der er i gang med at skabe sig en karriere. Dette har dog også en pris, ikke mindst familiemæssigt og kærlighedsmæssigt. Ydermere bliver der hintet til homoseksualitet.
Så hvor den første sæson i mange tilfælde handlede om at være tro mod perioden og skabe en atmosfære af 60erne, så går sæson 2 mere i dybden med centrale emner for perioden. Ydermere vil man også spotte at tøjstilen ændrer sig lidt. Den er lidt mere casual til tider, hvilket var ganske sjovt at se.
9/10
'Cause I'm evil"
#4117 wimmie 14 år siden
Mine forventninger var egl. ikke skyhøje på trods af at jeg elsker den slags krimiserier (CSI, Criminal Minds, Bones osv.) Havde set et par afsnit på TV for nogle år siden og synes persongalleriet virkede lidt tamt. Efter de første par afsnit ændrede jeg hurtigt mening og første sæson var virkelig spændende og havde nogle interessante sager og konflikter.
Jeg var lidt nervøs for om serien ville være for meget en kopi af de andre krimiserier, men så måtte jeg lige minde mig selv om at WaT faktisk er fra 2002 og dermed en af de "ældre" af slagsen.
5/6
Without a Trace - sæson 2
2. sæson var endnu bedre - her synes jeg faktisk den når CSI Las Vegas i de bedste sæsoner. Ikke helt så prangende, men personerne er interessante og deres pesonlige konflikter dominerer ikke sagerne (heldigvis - det blev lidt problemet i CSI Miami). De 5 hovedpersoner er alle sympatiske men med deres små fejl og mangler uden at de bliver klicheer.
Har allerede bestilt sæson 3 og glæder mig :-D
6/6
#4118 Bony 14 år siden
Yikes, 1/6 udelukkende fordi Monica Bellucci er lækker og topløs i filmen.
#4119 filmz-Bruce 14 år siden
Helt enige med jer begge to!
#4120 Skeloboy 14 år siden
Jeg kan dog ikke give den film mere end 3/10