Gravatar

#4161 MOVIE1000 15 år siden

#4160 tænkte nok du ville reagere sådan for sæson 2 :)
men sæson 3 får man en del svar, men svarene vil bare sætte flere spørgsmål,
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4162 MMB 15 år siden

Tja, jeg krydser da fingre for at sæson 3 bliver bedre. :)
Gravatar

#4163 dyg 15 år siden

The Hangover

For at afprøve Voddler's betalingsdel valgte jeg at bruge 19kr på The Hangover, som jeg af mange er blevet anbefalet (omend jeg i forvejen havde en mistanke om, at det ikke lige var mig).

Men desværre holdt min mistanke helt stik. Filmen fik mig til at grine een gang, og det var sjovt nok først under rulleteksterne. De humoristiske virkemidler skød langt forbi min smag, og historien er uoriginal og forudsigelig.

Det er nok de dårligste penge, som jeg har brugt på en film, siden jeg brugte 9kr på (Uden dog på nogen måde at sammenligne de to film) Napoleon Dynamite!

1/6 (kan måske hæves til 2/6 pga. boobage i rulleteksterne)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4164 filt 15 år siden

#41, det kan godt være, du synes første halvdel af S3 er røvsyg, men giv den alligevel en chance til anden halvdel, da der virkelig sker ting og sager dér.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#4165 MMB 15 år siden

Tro mig, det skal jeg nok gøre. ;)
Gravatar

#4166 RasmusFL 15 år siden

Mist ikke modet. Sæson 3 er mesterlig og tilføjer serien nogle helt overrumblende aspekter.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#4167 filmz-Bruce 15 år siden

En god lang dag med brunch og 3 film i selskab med Benway og Navarre3.

Summer Hours - BD

Dette var andet syn og jeg endte op med at være endnu mere rørt og måtte flere gange gnide en påtrængende tåre væk fra øjenkrogen. Olivier Assayas skaber med sin instruktion det mest naturlige skuespil, jeg har set i årevis fra et persongalleri i en film, som tager mange små, men vigtige temaer op i kølvandet på det overvældende store ... at miste en forælder.

Assayas laver filmmagi på så højt et plan, at jeg formentlig må revidere min top 10 liste og lade denne komme til.

Film: 10/10

Chaser

Fjerde syn af den koreanske Chaser. Top klasse krimi og et vidunderligt script.

8/10

Lola Montes - BD

Max Ophuls Cinemascope film fra 1955 er endelig blevet restaureret tilbage til sit oprindelige originaludseende og rette spilletid. Filmen triumferer i koreografi og fotografi og er for sin tid vovet og meget lidt mainstream. Men den formåede ikke at komme ind under huden ved første gennemsyn, men kan ikke afvise den får en ny chance. Den er det absolut værd. Af nogle hyldet som et mesterværk, men i sin samtid kritiseret sønder og sammen. Der er oplagte metaforer tilstede, der direkte skrige på sammenligning med vor tids hyldest af middelmådigheden ene og alene iscenesat af det spektakulære. Absolut seværdig og med enormet smukke scener.

Billedet er indimellem godt og detaljeret og filmgrynene er tilstede, men langt oftere er det blødt og med et par korte sekvenser, med nærmest videolook. Det skyldes restaurering af forskellige elementer, nogle bedre end andre. Farverne er fomidable.

Film: 6/10
Video: 6/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4168 Takfornu 15 år siden

Ja ... sikke en god dag med god snak, god mad og spændende filmoplevelser i den mørke kælder på Frederiksberg.

10/10

Any who ... Når jeg skal rigtig fanges af en film eller Tv-serie skal enten den visuelle stil være nyskabende, spændende eller facinerende medriende, eller skuespillet i top klasse med personer man føler for og vigtigst af alt tror på og ikke mindst at dialogen uanset hvor meget der er være velskrevet. Filmene vi/jeg så i dag bød på lidt af hvert, men en skillede sig ud fra de andre ...

Sommertid / L’Heure d'été

Da den aldrende mater familias Helene kalder hele familien sammen er det både for at overlade ansvaret for familiens store kunstsamling til sine børn og for at betro den ældste søn Frederique, at hun ikke har langt igen. Da Helene dør, går det op for Frederique og hans søskende, at det stærke bånd de nærede måske slet ikke er så stærkt igen. Inden længe begynder uenigheden om kunstsamlingens skæbne at sætte sine spor.

Så kedeligt beskrives denne på mange hjemmesider og i aviser, men meget kan man sige om filmen men KEDELIG er den bestemt ikke. Filmen er utrolig velskrevet både i skildringen af sorg, tab, krise og mange andre emner som tages op. Nogle får længere tid end andre, mens andre får lidt tid/plads, men formår så alligevel at få sit budskab igennem blot ved nogle fantastiske billeder som siger det hele.

Juliette Binoche har aldrig været smukkere i alt sin skrøbelighed og forsøg på at undgå at bryde sammen og kommer videre, og Charles Berlings portrætterering af Frederique, der på den ene side vil have at tingene skal forblive, men må indse at livet skal gå videre og ting lever meget tit sammen deres rette ejer, men mister meget af deres sjæl når denne dør eller tingen skifter ejermand, er fremragende man tror på ham, man føler for dem. Men resten af castet gør det også godt uanset om de er lidt eller meget med, så bidrager de alle til at denne film bliver et lille mesterværk.

Mange "tale" film som man bl.a. kender det fra Eric Rohmer, vil mange måske mene at det er lidt over kill dels at købe på Blu-ray og ikke mindst undre sig over at Criterion Collection kaster sig over, men jeg gør ikke for filmens billedside er også guf i alt sin enkelthed, for man få dels hele tide følelsen af man er et medlem af familien, men der er også steder med spændende klip, billedkompositioner osv. at der også er noget for øjet i denne film.

En film der klart snart skal genses enten på stor eller lille skærm, og den kommende "Carlos" på 5 timer, der netop er blevet vist i Cannes, fra samme instruktør skal klart ses

Film: 10/10
Billede: 7/10
Lyd:7/10

The Chaser

Tidligere politibetjent Joong-ho er blevet fyret og ernærer sig nu på den anden side af loven som alfons. Problemerne hober sig op for ham, efter at nogle af hans piger er stukket af uden at betale deres gæld. Under sin søgen efter dem lægger han mærke til, at alle besøgte den samme kunde, inden de forsvandt. Joong-ho aner uråd og begynder at snuse rundt. Dette bliver optakten til en intensiv, blodig og skræmmende jagt.

Igen byder beskrivelsen i filmkataloget en film ikke den retfærdighed den fortjener, for også jeg selv valgte den fra på CIFF af den grund, men heldigvis fik jeg chancen for at se den første gang for et par måneder siden, på en 50" og dvd men denne gang i BD kvalitet og på et 100" lærred og med tilsvarende også bedre lyd hvilket klart gør en forskel.

Filmen er en barsk thriller, som på tros af det er en debut virker som en film, der er lavet af en dreven rotte i faget, med masser af gode og overraskende drejninger, og en slutningen der for mange vil komme som et chock. Jeg var dog ikke helt oppe og ringe igen her anden gang, men dog stadig underholdt og

Film: 6/10
Billede: 6/10
Lyd:6/10

Lola Montes

Kan godt tilslutte mig Bruces ord, men jeg er dog ikke helt enig i karakterene og jeg havde svært ved at holde interessen fangen for personerne og historien, så det endte med at jeg så nød teknikken og billederne istedet.

Film: 5/10
Billede: 5/10
Lyd: 3/10
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#4169 McPeter 15 år siden

Kunne godt være man skulle kigge lidt nærmere på Sommertid når den falder i pris herhjemme. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#4170 chronaden 15 år siden

Valhalla Rising

Overrated Mads Mikkelsen Bras!
2/6

Sorry, alt for store tømmermænd til at skrive noget der gir mening, but junk it was!
http://www.lebowski.dk/film.html

Skriv ny kommentar: