Gravatar

#831 wimmie 15 år siden

The Day the Earth Stood Still

Slet ikke så storladen og flot som jeg havde troet. Handling og især slutningen (klimaks?) var utrolig skuffende.
Nogle ok scener og Jennifer Connolly er altid seværdig.

2/6

Happy-go-Lucky

En rigtig sød og sjov film som man bliver i ret så godt humør af :)
Sally Hawkins er fantastisk som den evigt optimistiske Poppy - der enten spreder glæde eller frustration blandt sine omgivelser med sit altid glade og gavmilde væsen. Hun er ikke som de fleste andre; hun elsker sit liv og selv en stjålen cykel er for hende ikke noget der ødelægger hendes dag - men i stedet giver hende skubbet til at begynde på kørelektioner.
Man vil nok enten elske eller hade hende i denne film - præcis som de mennesker hun møder på sin vej.
Jeg var helt skudt i hende og hendes fantastiske grin.

5/6

Slumdog Millionaire

Jeg havde glædet mig meget til at se denne film til Oscar Night i Biocity, og mine forventninger var skruet godt op :)
Jeg blev bestemt ikke skuffet - lige fra en af de første scener (drengene der flygter fra politiet i Mumbais slumkvarter) var jeg helt og aldeles "blown away".
Ja, det er en kærlighedshistorie men en helt anderledes en af slagsen; bygget op på en helt speciel måde...jeg elskede den måde alle de små historier havde relevans til helheden.
Specielt var jeg imponeret af billed-og lydsiden. Musikken var helt fantastisk og som i de fleste Danny Boyle-film; Trainspotting, Sunshine, 28 Days Later blev den brugt på en fænomenal måde - især i actionscenerne.

En smuk, sjov, bars og helt igennem spændende film der tog pusten fra mig. Årets største filmoplevelse for mig - og fuldt ud fortjent alle 8 Oscars i nat :)

6/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#832 Skeloboy 15 år siden

Anatomy of a Murder
Klassisk retssalsfilm, som bare er lidt mere spændende en de fleste. Jeg vil ikke gå i deltaljer med handlingen. I bund og grund er den set mange gange siden, men her bliver den bare leveret forrygende: en mand bliver anklaget for at myrde konens voldtægtsmand. Langsom skrider sagen frem, men hvad der gør denne film bedre, er 3 ting: en femme fatale-lignende karakter, rigtig godt skuespil fra James Stewart og George C. Scott, og ikke mindst en renhed, der er langt større end i andre retssals-dramaer. Bortset fra et par forældede scener(f.eks. fniser hele retssalen over brugen af ordet "panties"), er den stadig holdbar i dag. Og ikke mindst spændende i alle sine herlige 2½ time...

5/6
Imdb
Gravatar

#833 filmz-Bruce 15 år siden

#832 Ja, det er nok mit favorit retssals drama. Endda mere end 12 Angry Men og Judgement in Nüremberg. Og James Stewart er i sit sarkastiske og ironiske hjørne. God lille anekdote er, at den fantastiske dommer i dramaet, Joseph N. Welch var den selvsamme mand, som satte et punktum for en af de værste perioder i USA i halvtredserne, McCarthy perioden, med de berømte ord:

Have you no sense of decency sir, at long last? Have you left no sense of decency?

Fra 7:50 og frem ... helt og aldeles fantastisk som Welch tryner McCarthy. James Stewart kunne ikke have gjort det bedre.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#834 Skeloboy 15 år siden

#833 - sådan er vi jo så forskellige:), jeg synes 12 Angry Men er helt 100% gennemførst, Judgment At Nuremberg er tæt på at være helt perfekt, mens der lige er et par skønhedsfejl i Anatomy of a Murder(dog meget, meget få)...

En hurtig top5 her fra morgenstunden, må vel blive noget i den her stil:
1) Inherit The Wind
2) 12 Angry Men
3) Judgment At Nuremberg
4) Anatomy of a Murder
5) To Kill A Mocking Bird
Gravatar

#835 filmz-Bruce 15 år siden

#834 Er enig med dig omkring Inherit The Wind. Dens evigtgyldige tema og Spencer Tracys skuespil er i særklasse. Men du har de samme fem film i toppen, som jeg selv ville have så en rækkefølge skal ikke skille os ad :) Måske Witness for the Prosecution og The Trial (Orson) kan knibe sig ind, men skal have set dem igen.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#836 elwood 15 år siden

Endnu et afsnit af Reaper

Sam glider konstant på gulvet, selv når det umuligt kan være glat, hvad er det her foregår?

Det er såmånd blot lidt hints til den nye undsluppene Sjæl ham og hans venner skal indfange, og Beholderen den her gang ja det er en Hjemmestrikket Sweater, af den gyseligste art, hehe jeg måtte bare sige fordi folk nu vil sidde og tænke hva i helvede er det han skal op imod den her gang 8-)

Må give ros til folkene bag serien, de formår virkelig og finde de mest obskøre hjælpemidler.

Ray Wise er igen i sit Es, og den her gang viser han en side af Djævlen som ja ikke er så sukkersød, og humor agtigt, som han hidtil har rendt rundt og været.

Og da Sams far vil ha sin søn til og spørge om han kan arrangere et møde med ham og Djævlen, får Sam det meget bestemt fortalt af Djævlen at det kan der ikke være tale om overhovedet!

Sam indser også i det her afsnit at det ikke er alt der er "Rosenrødt" ved hans lille tjans, den påvirker ham på ret trælse måder, må han indse.

Jeg morer mig stadigvæk med den her serie, Glæder mig til og høre lidt behind the scenes om showet med Ray Wise, og resten af castet.

Serien skal hjem på hylden hel sikkert, men lige nu nøjes jeg lige med og følge den på TV2 Zulu.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#837 elwood 15 år siden

Har lige set Transporter 3

1'eren er stadig min farvorit, men 3'eren er hvertfald bedre end 2'eren for mig, 2'eren var simplthen for latterlig, og især den kvindelige skurk, gav mig lyst til at ommøbler hendes ansigt med en forhammer.

3'eren skuffede mig lidt med hensyn til slåskampne Olie fighthen i 1'eren er stadigvæk min farvorit.

Dog var BMX jagten ok blæret fundet på synes jeg, men ellers var der sku lidt for meget stillestunder i den.

Men hey Robert Knepper Jason Statham.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#838 evermind 15 år siden

elwood (837) skrev:
Men hey Robert Knepper Jason Statham.

Så giver dette jo alligevel mening! ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#839 Highland Park 15 år siden

#838: Pas på du ikke kommer til at genoplive rædselstråden. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#840 evermind 15 år siden

Jeg har en mistanke om, at hvis man stiller sig foran spejlet og siger en vis filmz-brugers navn, sker det ... :P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: