Gravatar

#4211 Antlion 15 år siden

#4207+4208:

Hvilken replik? :)

Jeg synes også, at det var en fantastisk episode. Jeg kunne specielt lide følgende detalje:
Først i afsnittet fortæller Don sin klient, at den eneste måde hun kan forbedre sit produkts image på, er ved at ændre dets navn. Han taler af erfaring. Senere i episoden bliver han konfronteret med sin rigtige identitet som Dick Whitman, og han åbner sig endelig op overfor Betty, således vi ser den ærlige, men svage side af hans personlighed.

Gravatar

#4212 RasmusFL 15 år siden

#4209 - den lyder satme også spændende. '12 angry men' og 'Fail-safe' er to af mine yndlingsfilm, så den må jeg helt sikkert få set.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#4213 elwood 15 år siden

#4201 ku være man sku tjekke den ud, fordi Edge of darkness skuffede mig godt nok virkelig.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4214 Kruse 15 år siden

#4212: Den er skam også klart værd at tjekke ud, men du skal dog ikke forvente at den er på helt samme niveau med de to mesterværker "12 Angry Men" og "Fail-Safe" :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4215 Skeloboy 15 år siden

#4214 - du får sgu givet den gas med fede film for tiden :)
Gravatar

#4216 Kruse 15 år siden

#4215: Mange tak :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4217 Sweetiebellefan 15 år siden

Tahaan:

Filmen fra Kashmir egnen blev vist under bl.a. filmestivalerne i Cannes og Buster i København.

En dreng ville beholde et æsel, og imens er der opgør i den idylliske dal.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#4218 filmz-Bruce 15 år siden

#4208 Har lige afleveret lillepigen, så jeg tror, jeg vælger at sumpe lidt for mig selv. Du ved, hvordan det er :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4219 Takfornu 15 år siden

# 4218 Been there, Know that and tried that - Enjoy whatever you are throwing yourself into ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#4220 rockysds 15 år siden

- Jeg kan selvfølgelig ikke være helt sikker på, at Navarre3 havde den samme replik i tankerne som mig, men her er den scene/replik, der generer mig:

I slutningen af afsnittet er Don og Betty ude med børnene for "trick or treate" lidt. De er ovre hos naboen, der først har lidt venlig anerkendelse af børnenes kostumer, og så siger til Don / Don & Betty: "And who are you supposed to be?", hvorefter kameraet hviler på Dons ansigt, der trækker sig en smule sammen, hvorefter afsnittet slutter.

Den bemærkning - og den måde, den blev spillet på - føltes så voldsomt som en bemærkning fra forfatterne, der emmer af "see what we did there?" - og, ja, det gjorde jeg. Don er helt bogstaveligt i identitetskrise. Al den facade, han har bygget op, er på fornemste vis blev pillet fra hinanden af Betty/fortællingen. Han ved ikke, hvordan han skal gebærde sig, nu hvor Betty kender til hans "kompositidentitet". Hans rolle som Don Draper er faldet fra hinanden.

Og så kommer den replik, der føles som om, der spilles til de bagerste rækker, og at forfattere lige skal vise, at de er åh så kloge og smarte. Uf.

Men som skrevet: ellers et eminent afsnit. Og det aspekt, du nævner, er blot én af de ting, der virkelig fungerer til UG. Men i mine øjne kom der lige malurt i bægeret til sidst, og det fandt jeg naturligvis ærgerligt.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."

Skriv ny kommentar: