Gravatar

#4281 Highland Park 15 år siden

Tja, alt afhænger af øjnene, der ser. Jeg påstår ikke, at de danske udgivelser er perfekte, men det er ikke mit indtryk, at de billed- og lydmæssigt er dårligere end Optimum-udgivelserne.

#4280: Jeg har en blanding af Optimum, de danske og amerikanske udgivelser. Selv om man ikke ved, hvad det betyder, er det jo stadig synligt (med enkelte undtagelser). Om man så kan leve med det er noget helt andet. Hvad angår billed- og lydkvalitet på dvd, er jeg heller ikke en tekniknørd. Højst en glad amatør som løbende tilegner sig viden.

Filmz-anmelderne om billedkvaliteten på nogle af de danske udgivelser:
"Porco Rosso":
http://filmz.dk/film/porco-rosso/dvd skrev:
Præsenteret i anamorphic 16:9. Filmen bærer præg af at være overført fra en gammel filmrulle. Der er en del ridser og støj, og i mange scener er der farveforvrængninger i venstre side af billedet - det ligner næsten, at filmrullen har fået falsk lys. Kontrasten er fin, men farverne har af og til lidt udsving. Man aner en snert edge enhancement, men udtværing og andre komprimeringsfejl forekommer ikke.

(Jeg har denne udgivelse men har endnu ikke set den, så hvad jeg mener om den må indtil videre stå hen i det uvisse.)

"Min nabo Totoro":
http://filmz.dk/film/min-nabo-totoro/dvd skrev:
Præsenteret i 1.85:1 anamorphic widescreen format. Når gamle animationsfilm ikke restaureres ordentligt, før de smækkes på dvd, optræder der hyppigt snavs og svingninger i farvetemperaturen. Heldigvis ser "Min nabo Totoro" ganske nydelig ud. Farvetemperaturen er ganske stabil, og det samme er gældende for kontrasten. Enkelte scener byder dog på kortvarige kontrastsvingninger, og en sjælden gang imellem virker farverne lidt matte. Edge-enhancement optræder ikke, mens digital støj sjældent dukker op. Udtværing lægger man heller ikke mærke til, og selvom filmen måske ikke ligefrem står knivskarpt, så ser den sjældent decideret uskarp ud.

"Det levende slot":
http://filmz.dk/film/det-levende-slot/dvd skrev:
Billedet på denne dvd står i anamorphic widescreen med det originale aspect ratio på 1.85:1. Rammen er dog lidt højere end som så, og det har resulteret i smalle sorte bjælker i top og bund. En lidt sjusket overførsel til dvd har også skabt en smal bjælke i venstre side af billedet. Filmstudiet Ghiblis ambition er et håndtegnet look så vidt muligt. Det er også lykkedes med få undtagelser og filmen er en ren fryd for øjet. Billedsiden er helt fri for snavs og kompressionsfejl, men fremstår desværre en anelse blød og uskarp til tider.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4282 Skeloboy 15 år siden

#4281 - jeg har som sagt ikke lagt mærke til noget. Men jeg har heller ikke noget at sammenligne det med. Har haft et par danske udgivelser, men jeg tænkte det ville være federe at have dem alle fra Optimum.

Billede
Gravatar

#4283 filmz-Bruce 15 år siden

Mad Men - sæson 3

Har set 6 afsnit og mangler kun to, så er sæsonen ovre. Kirsebærret på toppen af kirsebærret på toppen af ... Simpelthen formidabel fortælling af historier og nu er alt i opbrud. Verden, venskaber, ægteskaber og værdigrundlag. January Jones giver et portræt som Don Drapers kone Betty, som ingen ville kunne gøre hende efter. Hun er 24 karats skuespillerinde. Men det er næsten uforskammet at pege folk ud. Hele Matthew Weiners cast er fejlfrit og John Slattery som Roger Sterling presser hver en dråbe af alle egenskaber ud af sin karakter denne gang. Jon Hamm er ikke nødvendig at nævne. Han ER Mad Men! Glæder mig til at se de sidste par afsnit færdig, men måtte skrige en status ud.

Tre på hinanden følgende sæsoner af vanvittig høj kvalitet. Det topper selv Deadwood!

10/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4284 elwood 15 år siden

Er lidt spændt på hvor meget Rockstar games, og Team Bondis spil L.A. Noire blir påvirkert med dens Mad Men indflydelse.

Aaron Stanton, spiller hovedpersonen, og Michael Uppendahl vil stå for instruktionen af skuespillerne i spillet, når der skal indtales dialog.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4285 Takfornu 15 år siden

# 4283 I told You ! I told You ! I told You :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#4286 gi-jones 15 år siden

Band of Brothers. Endnu engang. 6/6 - en fantastisk serie, der både gør én klog og ydmyg.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#4287 elwood 15 år siden

Michael Kamen mistede vi alt for tideligt.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4288 MOVIE1000 15 år siden

#4286 har længe ville købe den, hvad er det der gør den så god og kan den samlignes med en anden serie/film?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4289 gi-jones 15 år siden

Nej, den kan ikke sammenlignes med andet. Stilmæssigt minder den vel lidt om Saving Private Ryan. Men se den - en af de flotteste tv-serier nogensinde. Og rigtig, rigtig billig. Jeg ville tilbyde dig at købe min gamle dvd-version, men den kan købes fra ny til 130,- hos Play, og til den slags priser er det ærlig talt ikke besværet værd :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#4290 filmz-Bruce 15 år siden

Mad Men - sæson 3

Det var så det! En afslutning som sagtens kunne åbne op for mindst to sæsoner mere. Men det var ikke uden vemod og tristesse, at man kom igennem sidste afsnit, som bragte minder tilbage om livshændelser, man gerne ville have været foruden. Og ingen tvivl, som sædvanlig, omkring autenciteten, hvormed alt lever op til kvalitetskravene.

Endnu et touchdown fra AMC!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: