Gravatar

#851 elwood 15 år siden

Charlie Kaufman ohh nice, castet ser også fantastisk ud.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#852 filmz-Narniabæver 15 år siden

Gad godt at finde den et sted #850.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#853 elwood 15 år siden

The Good Thief

Nick Nolte spiller rollen som stofmisbruger og gambler der lever sit liv i frankrig, Han er vel det nogen kalder en taber, selv om han bor relativt flot er pengene ved og slippe op, og han ser sig nødsaget til at begå endnu et af hans geniale kup...

Men som det sig hør og bør i denne her slags film går alt ikke hel som det skal, og han pustet konstant i nakken af sin "ven"/politimand Roger spillet af Tchéky Karyo der først og fremmest vil stoppe hand ugerninger, men også gerne vil "redde" ham da han er blevet taget lidt for mange gange, så næste gang som han siger smider de nøglen væk.

filmen får også fornemt besøg af Ralph Fiennes i en lille rolle, som kunsthandler.

Det her er ingen glamourøs Heist film, godt nok har den et kup, men det er faktisk ikke det store fokus synes jeg, her bruges mere tid på Bob og de mennesker og det miljø han begår sig i.

Filmen har et rolig tempo, og der er ingen fancy kameraturen, plottwistne er ikke omg aha momenter, de kommer meget logisk snigende ind på en.

Nick Nolte er godt castet i rollen med hans fjæs og attitude, han fremstår virkelig som den her afdankede misbruger/gambler der bare har været nede i rendestenen lidt for mange gange, og engetlig har det ok med det, selv om han self. altid ønsker en bedre tilværelse.

Og så er der jo lige pigen... en 17 årige tøs som Bob "redder" fra en kommene karriere som prostitute, og som han prøver og hjælpe på bedste vis, med og komme videre i livet, hvordan det går skal ik siges her.

I instruktør stolen har vi Niel Jordan (the Crying Game) som har formået og lave en stemningsfuld, og ret intressant film om en af verdens små "taber" der så gerne vil op i himlen. Titlen The Good Thief kommer af en samtale Bob har med Roger i en kirke.

Det er ikke en film med all out action, men mere tilbagelænede fortælling, jeg ku egentlig ret godt li den, selv om jeg var fuldstændig overrasket over dens stil, som var langt fra det jeg havde gættet på.

Plottwistet ja hvis man kan kalde det det, er også herlig simplet og ikke noget ahh hvor snedigt øjeblik som i Oceans Eleven filmene.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#854 Takfornu 15 år siden

Election 1

Tiden er kommet til et magtskifte i Wo Shing Society - den ældste af Hong Kongs triader. De to kandidater Lok og Big D er bitre rivaler i kampen om kontrollen over den organiserede kriminalitet i byen. Lok er de ældstes favorit; en mand af tradition og disciplin. Men den uberegnelige opkomling Big D vil ikke lade nogen komme i vejen for hans planer. Den voldsomme magtkamp deler triaden i to lejre, og situationen bliver mere og mere desperat.

Den kinesiske triade blev grundlagt allerede i 1600-tallet og er en af verdens ældste og mest hemmelighedsfulde kriminelle organisationer. Election er en rå og realistisk skildring af det traditionstunge forbrydersyndikats møde med et moderne korrumperet samfund, hvor hurtige penge styrer, og hvor gamle ritualer og blodets bånd ikke længere betyder noget.

Election 2

To år er der gået siden Lok blev valgt til gudfader for Hongkongs triade, og traditionen kræver, at der nu findes en ny leder. Magtkampen mellem gudsønnerne
bliver hårdere, men slutstriden kommer imidlertid til at stå mellem to helt uventede kandidater. Jimmy drømmer om større rigdom end et hæderligt arbejde ville kunne give.
Som gudfader vil han endelig blive respekteret og frygtet. Samtidig er veteranen Lok alt andet end klar til at afgive magten, og han gør det af med sine modstandere en efter en. Snigmord, tortur og blodige gadekampe bliver en del af hverdagen og før eller senere må alle vælge side.

Election 2: Triaden er anden del af Johnny To's maffiaepos, der blev indledt med Tarantino-favoritten Election. Den første film blev hyldet af kritikerne,men ganske usædvanligt har en opfølger overgået originalen. Endnu en gang trues freden af voldsomme interne konflikter, men nu har det mægtige Kina fået øjnene op for den voksende triade i Hongkong. Og de tolererer ikke opkomlinger.

Breaking News

I et forsøg på at stoppe et bankrøveri bliver et korps i Hong Kongs politi udstillet som tabere og kujoner i medierne. I en hektisk jagt opsporer politiet røverne, der gemmer sig i en beboelsesejendom. Politiet ser nu muligheden for at genvinde den tabte ære. Bevæbnet med hundredvis af våben og tv-kameraer, belejrer mængder af politifolk ejendommen. I starten går alt efter planen, men da røverne også begynder, at forsyne medierne med deres udgave af begivenhederne og hvad der egentlig foregår i kampene mellem politi og røvere, forvandles alt til et blodbad.

Et herligt gensyn med To's film mens jeg skulle vente på et vigtig telefonopkald fra USA.

Alle 3 film kan købes ganske billigt i Danmark fra 40-50 kr. flere steder, hvilket er billigere end at leje så står den på kinesisk eller Hong Kong guf er der her tre gode bud på hvad du bør købe.
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#855 Guts 15 år siden

Hvor kan de købes??
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#856 Highland Park 15 år siden

Alle tre film er udgivet på dvd herhjemme.
Ellers kan du finde dem hos www.dddhouse.com i både almindelige udgaver og "Collector's Edition"-udgaver.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#857 Guts 15 år siden

Kender godt DDDHouse. Og overvejer også om det i sidste ende skal blive den ved de skal erhverves. Men hvis de kan fås herhjemme (og til den pris der nævnes), så er jeg klar til at springe på jernhesten og suse Århus City tynd for at skaffe dem. Har alligevel bare en slapper mandag herhjemme på sofaen. Så det ville unægteligt være rart med lidt asiatisk gangsterfilm.
Så nu tilspørger jeg dig Navarre3....hvor kan de købes til billige penge her i DK?
Gravatar

#858 Highland Park 15 år siden

#857: Fair nok hvis du ikke vil spørge mig. :D

Men f.eks. sælger Fona dem til 50 kr. pr. stk...
og ellers er det vel bare om at slå dem op hos http://www.tpmusik.dk/ og http://www.stereostudio.dk/

EDIT: Jeg kan se, at Stereo Studio ikke har dem stående på deres hjemmeside, men hos TP koster "Election" 149,95 kr., "Election II" 49,95 kr. og "Breaking News" 49,95 kr.
Gravatar

#859 Guts 15 år siden

Selvfølgelig var det et åbent spørgsmål til alle der kendte svaret. Men cool at Fona muligvis ligger inde med dem. Havde godt set på TP's hjemmeside og at Election (mærkværdigt nok) stod 149,95?! Men mange tak for svaret. Så jeg forsøge mig med Fona og så går turen nok videre til TP.

EDIT: Kan se at den ikke findes i TP i Århus.
Gravatar

#860 Highland Park 15 år siden

#859: Okay. ;)
Fona har hvert fald "Breaking News" til 50 kr. Jeg har lige tjekket deres hjemmeside. Hvad de to "Election"-titler angår, så har de solgt begge til 50 kr. pr. stk., men der har lige været oprydningsudsalg i Fona på Strøget i København, så de har dem hvert fald ikke liggende lige nu. Jeg ved ikke, om de også har været på udsalg i Århus, men jeg tvivler, så mon ikke du kan finde dem i en lokal Fona? :)
Det skulle også undre mig meget, hvis Stereo Studio ikke har dem liggende. Jeg mener bestemt at have set dem i en af deres butikker og/eller kataloger. :)

Men god jagt på jernhesten Guts! :)

Skriv ny kommentar: