Gravatar

#4491 dyg 15 år siden

Jeg har dem (1-5) også på HD-DVD... Jeg mangler bare lige at få sat mit hd-dvd drev til en computer, og få fundet et program, der kan afspille dem.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4492 Highland Park 15 år siden

Lord Beef Jerky (4483) skrev:
#4480 Hva' satan?! Vi kan jo åbenbart godt være uenige!

Hehe... har du allerede glemt "El laberinto del fauno"-diskussionen? ;)

"Alien: Resurrection" er ganske rigtigt noget fjollet, spraglet rod, men ikke desto mindre, og til dels derfor (for jeg synes ikke, at den er uden interessante stunder), foretrækker jeg den altså frem for treeren.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4493 filmz-Utyske 15 år siden

HP 1-? (jeg har glemt hvor mange jeg har set)

Jeg kan ikke kende forskel på dem, men i takt med at Emma Watson bliver gammel nok til at savle over og udvikler bryster, stiger min interesse moderat for filmene.

Dog finder jeg dem stadig bragende kedelige, for det meste.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#4494 MOVIE1000 15 år siden

HP1 4/6
HP2 3/6
HP3 5/6
HP4 6/6
HP5 3/6
HP6 5/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4495 Herrguth 15 år siden

Frank and Ollie (1995)
Instr.: Theodore Thomas

Jeg er lige blevet færdig med at se denne dokumentar fra 1995 om to af "Disney's Nine Old Men": Frank Thomas og Ollie Johnston (der desværre begge er døde nu).
Filmen er instrueret af Frank Thomas' søn, og er en meget hjertevarm fortælling om de to ældre herrers venskab, der startede da de mødte hinanden i college.
Dokumentaren, der mest består af interviews krydret med klip fra Disneys film og arkiver, beskriver hvordan Thomas og Johnston har fulgt hinanden siden deres unge år, og hvordan de fik deres jobs hos Disney, helt op til deres alderdom, hvor deres gnist for de velkendte karakterer, de har skabt igennem tiden, stadig er intakt.
Vi bliver introduceret for deres koner, der fortæller hvordan det har været at leve sammen med to så kreative mennesker, der også tog deres job med hjem, og hvordan de to familier har haft gavn af hinanden, da de er naboer.
De to ældre herrer er fyldt med humor og liv, hvilket gør dokumentaren sjov samtidig med den er interessant.
Som små "mellemspil" ser man ind i mellem Frank og Ollie udspille scener fra de kendte Disney-film med kropssprog og mimik, for derefter at se de rigtige animerede scener.
Filmen fortæller selvfølgelig også om arbejdet på de forskellige film, hvor Frank og Ollie var involveret, helt op til "Junglebogen", hvor Walt Disney døde under produktionen.

Jeg synes, det var en hjertevarm fortælling om to mænd, der har sat sit tydelige fingeraftryk på animationsfilmens historie, og er man den mindste smule interesseret i Disney er denne film klart anbefalelsesværdig.

8/10
Gravatar

#4496 Batsy 15 år siden

Alien 4

Crap crap crap crap, more crap, Dusin of crap, just som big motherfucking Crap

Fatter den ik!!!, Ripley er dicideret ireternde!, Wionna ryder spiller dårligt, alt er dårligt, dog ik vand scenen scenen er et godt stykke arbejde!

Det værste var den der hvide grimme satan! Hva fanden skal han, hun eller den forstille en Hvid lort? Som laver søde lyde og farlige brøl! En hvid grim Hundehvalp! Han er sku en SON AF A BITCH!

Jean? I will find You! And Give you a fachug! with my pet!

God darn jeg er vred, skuffet! Jeg kunne dræbe En nu

så til karekteren

2/6 gode effekter, Pearlman redder det lidt men han er sku ik noget at råbe hurra for, Vand scenen er det eneste jeg syndes var nyttigt i filmen.

Stort set er det en dynge lort (:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#4497 elwood 15 år siden

hehe don't say you weren't warned 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4498 Batsy 15 år siden

4497# Ahhh dont remind me!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#4499 Herrguth 15 år siden

Jeg er på Highland Parks side i denne her sag om Alien. Jeg foretrækker Alien 4 fremfor Alien 3. Ja, Resurrection er en rodet omgang og Ripleys Alien-love-child virker overhovedet ikke, men filmen har nogle virkelig gode scener og jeg kan rigtig godt lide Winona Ryders præstation.
Alien 3 til gengæld synes jeg er en underlig størrelse, der aldrig rigtig fænger for alvor og hurtig bliver langtrukken.

Alien 9/10
Aliens 10/10
Alien 3 5/10
Alien: Resurrection 7/10

Og jeg vil da også lige være med i HP-snakken.
Jeg kunne godt lide de første films uskyldige univers, som jeg synes passede rigtig godt til bøgerne, og jeg kan godt lide udviklingen i filmene, at de bliver mere og mere dystre.
Dog synes jeg at både film nr. 5 og 6 virkede rodede og meget forhastede. Det var som om der var rigtig meget der skulle nås (hvilket der jo selvfølgelig og var). Det gjorde desværre, at de aldrig rigtig blev så vedkommende, som de forrige film havde været. Dog synes jeg, at alle filmene har været gode til at indfange følelserne og stemningen fra bøgerne, og de har derfor alle været seværdige.

HP 1: 8/10
HP 2: 8/10
HP 3: 7/10
HP 4: 8/10
HP 5: 5/10
HP 6: 6/10

Det skal dog siges at det er et stykke tid siden jeg har set HP 1-4, så jeg var lidt i tvivl om de skulle have en karakter mindre.
Gravatar

#4500 Skeloboy 15 år siden

Herrguth (4499) skrev:
om jeg synes passede rigtig godt til bøgerne

Jeg har valgt at se bort fra bøgerne i min karaktergivning, men du har ret i, at stemningen i bøgerne er fint overført til filmene. Det ændrer ikke på, at HP1 er en noget tam affære, HP2 er en børnefilm, mens 3 og 4 er rigtig gode...5'eren er dog noget rod(men for at blive i bog/film-sammenligningen, så er bog 5 også meget rodet).

Aliens 4 er en dårlig film med nogle gode scener: kloner og Winona Ryder redder en hel del af filmen. Slutningen er noget decideret lård!

The Road
Er lidt skuffet. Efter hvad jeg havde læst, havde jeg troet det ville blive en favoritfilm. Men det blev det ikke. Dog er det stadig en rigtig, rigtig fed film, hvor især scenografi og soundtrack spiller rigtig godt sammen.

8/10

Skriv ny kommentar: