Gravatar

#4501 Lord Beef Jerky 15 år siden

Highland Park (4492) skrev:
Hehe... har du allerede glemt "El laberinto del fauno"-diskussionen? ;)

Tydeligvis... kunne du ikke li' den?

#4496 Hahahaha! Husk nu at du tog hele skylden på dine egne skuldre her!

For the fun of it:

Alien - 10/10
Aliens - 10/10
Alien3 - 7/10
Alien: Resurrection - 4/10

Predator - 10/10
Predator 2 - 6/10

Alien Vs. Predator - 1/10
Alien Vs. Predator 2 - 1/10
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4502 McPeter 15 år siden

Ej, jeg må altså også snart få genset Alien Quadrilogien - det er jo alt i alt en fremragende film serie. Ud fra hukommelsen mener jeg at de er til 9, 10, 8, 4, men nu må vi se når jeg får dem set igen. :-) Husker 3'eren som ganske hæderlig og en kende undervurderet.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#4503 Batsy 15 år siden

4501# Gør jeg skam også (: Hvertfald, alien 4 skal sku ik ses i lang tid medmindre jeg keder mig ekstremt og mangler en rodet hjernedød film (:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#4504 Highland Park 15 år siden

Lord Beef Jerky (4501) skrev:
Highland Park (4492) skrev:
Hehe... har du allerede glemt "El laberinto del fauno"-diskussionen? ;)

Tydeligvis... kunne du ikke li' den?

Tillad mig at lade dig selv besvare spørgsmålet:
Lord Beef Jerky (152) skrev:
Highland Park battler nu Narniabæver i at have den mest kontroversielle og provokerende mening!

http://filmz.dk/forum/tagwall/top-100-2000-2009-dv...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4505 Lord Beef Jerky 15 år siden

#4504 Ah, nu kommer det hele tilbage igen. Jeg kan ikke tilføje meget mere til den diskussion dog, andet end at de to verdener er den samme... fantasiverdenen som flugt fra virkeligheden har aldrig været Del Toros hensigt med filmen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4506 Skeloboy 15 år siden

#4505 - hensigt og tolkning af publikum er heller ikke det samme...jeg er helt sikker på, at der findes meget få instruktører, der ikke begejstres, når publikum fortolker deres film anderledes end deres egen vision
Gravatar

#4507 Lord Beef Jerky 15 år siden

#4506 Det er sandt... det har Del Toro dog også sagt efterfølgende, men jeg kan da huske et af de første interviews med ham efter filmen udkom, hvor han undres meget over den tolkning. Senere hen har han dog sagt, at det er spændende at filmen kan fortolkes på flere måder. Personligt så jeg det under filmen som en flugt fra virkeligheden, men efter at have tænkt over filmen, synes jeg ikke rigtigt det hang sammen på den måde... hele hændelsen med moderens helbredelse osv. gav ikke rigtig mening med den teori.
Gravatar

#4508 Highland Park 15 år siden

#4506: Nemlig. :)

#4507: Jeg tvivler på, at det i mine øjne ville hænge bedre sammen (og være en bedre film), hvis jeg genså den og bagefter reflekterede over oplevelsen med din, om end interessante, teori in mente.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4509 Lord Beef Jerky 15 år siden

#4508 Og Watchmen er altså også god! Udover det er vi vist ret enige om film... hehe.
Gravatar

#4510 Skeloboy 15 år siden

#4507 - men...det er jo en del ting...gentagelse, gentagelse, gentagelse

Skriv ny kommentar: