Gravatar

#4561 filmz-Bruce 15 år siden

#4557 Det er datterens egen bedømmelse af filmen :) Hun får et rent 10 tal for de dejlige 3 uger vi nu har haft inklusive Facebook :) Det bliver en rigtig slem aften, når jeg har afleveret hende :(

#4558 Ikke det store problem. Jeg springer blot de normale forældrekonventioner over, hvad børn skal se i en given alder. Der er forskel på børn og hvad de er istand til at se. Nogle får mareridt over det mindste og min datter har aldrig haft en urolig søvn over en film. Jeg forklarer hende som regel inden vi ser en given film, hvad den handler om og hvis der er uhyggelige ting, så lukker hun selv øjnene i, når jeg siger det. Men det er ved at være en saga blot :) Og nu er hun også begyndt at blive interesseret i ekstramaterialet.

#4559 SNART 11. I august. Du kan sagtens starte. Puds Chaplin og Keaton på hende. Hun vil elske dig for det :)

#4560 Jeg kan se, du ikke har fået hendes karakter for Remember Me ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4562 wimmie 15 år siden

Enig i dit syn på børn og film. Jeg elskede også alle slags film da jeg var barn - da jeg kom over 7-års alderen (ca.) gad jeg ikke længere udelukkende at se børne-og tegnefilm, og så snart jeg kunne følge med til at læse undertekster gik jeg igang med at se min stedfars filmsamling som udover de 2 første Indiana Jones-film bestod af en hel del krigsfilm, Rambo og et par gysere.
Mine forældre prøvede at afholde mig fra gyserfilm men det var ingen nytte til - min søster og jeg så dem bare når vi var alene hjemme og jeg kan aldrig huske at have haft et mareridt efter en uhyggelig film :)

Lassie; go home! :p
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#4563 Benway 15 år siden

#4559+#4561 Mange stumfilm fungere i det hele taget perfekt til børn, fordi de er så umiddelbare og lige til. Jeg har bl.a. set Charles Chaplin og Buster Keaton med min søn, og han har synes de var herlige. Hans yndling er nok "Moderne Tider". Jeg glemmer aldrig, hvor han klukkede af grin over den made-maskine, der hælder suppe i hovedet på Chaplin. :)

Det er heller ikke så længe siden, vi var gennem Indy-filmene, som han ikke overraskende synes var enormt underholdene.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4564 filmz-Bruce 15 år siden

#4562 Helt enig. Hun er jo utrolig glad for vampyr genren og har været igennem en masse. True Blood og 30 Days of Night er eksempler på dem, som hun ikke har fået lov til endnu, hvilket både er lidt for meget eksplicit vold og eksplicit sex :) Sidstnævnte kan komme tids nok ;)

Vi er ved at gøre klar til 2001 og jeg har fortalt hende, at det er svendeprøven :) Måske hun bare burde se den uden indblanding, så hun også kan få Rock Hudsons WTF oplevelse. Men hun vil falde i søvn, så vi har snakket om, hvad det er filmen handler om, hvad instruktøren vil vise og dermed er hun begyndt at vise interesse for filmens temaer.

#4563 Ja vi skal også igennem nogle Chaplin film næste gang :)
Gravatar

#4565 Batsy 15 år siden

4561# hehe okay (-: når min søster ser film, spør hun meget til vis den er på engelsk, så måske skulle jeg bruge din metode så hun ik spør så meget under filmen (-:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#4566 Batsy 15 år siden

Tristan og isolde

Fremragende romantik film!,

Skuespiller et godt, især Franco formår at skabe en troværdig karketer, han kan mere end det spiderman pis

romantikken er godt skruet som og fungerre fremragende, slåskampene er godt lave/ sværdkampene især turneringen.

De andere roller som Rufus sewell og Mark strong som jeg syndes gør det godt.

God film og rigtig godt kærligheds tema som en mand kunne tåle for det ikke så kedeligt og ligegyldige film som de romantiske komedier nu til dags

4,5/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#4567 Lord Beef Jerky 15 år siden

#4564 Det bliver spændende at høre om, hvad hun synes om en film som 2001... du må meget gerne melde tilbage.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4568 filmz-Bruce 15 år siden

#4567 Det skal jeg nok, men suk, der går lige en rum tid nu :(
Gravatar

#4569 Lord Beef Jerky 15 år siden

#4568 Vel ikke alt for lang tid? Jo yngre hun er des mere spændende er det at høre om. Jeg tror, at jeg ville hade 2001 i en alder af 10-11 år.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4570 Bony 15 år siden

Så er første DVD blevet afspillet og set i den nye maskine og det så rigtig godt ud. Jeg har dog ikke set filmen før, så jeg kan ikke rigtigt fortælle noget om en eventuel forbedring i opskaleringen, men flot så det bestemt ud. Nå ja, lige et par ord om filmen også. :-)

Double Indemnity

Jeg har haft denne film liggende i meget lang tid, uden egentligt at kunne se den. Dette skyldtes, at lige meget hvilken afspiller jeg smed den i, så var der en meget høj og irriterende summen/brummen fra drevet. Det lød nærmest som om, at den skrabede på et sted derinde pga. en skæv DVD-skive eller hvad ved jeg. Min PS3 gjorde det, min Sony blu-ray i stuen gjorde det, drevet i min bærbare computer gjorde det. Samme lyd kom endda, ved afspilning på en kammerats mediecenter. Jeg havde faktisk opgivet forsøget og har flere gange været ved at bestille den igen fra nettet, da mit eksemplar jo ganske enkelt måtte være defekt. Jeg fik aldrig bestilt og heldigvis fik jeg heller aldrig smidt den "defekte" skive ud, for da jeg så den på hylden blev jeg nysgerrig efter om Oppo'en ville lave samme nummer. Jeg forventede selvfølgelig at den ville begynde at brumme med det samme, men lyden dukkede aldrig op. Forundret satte jeg mig godt til rette i sofaen, slukkede lyset og betragtede den sort/hvide intro på lærredet...

.. og hvilken film jeg blev vidne til. Film-noir genren er forholdsvis ny for mig, da jeg kun har set "Sunset Blvd" tidligere. Men Billy Wilder kender jeg og jeg har endnu ikke set en film fra hans hånd, der ikke faldte i min smag - og denne film var ingen undtagelse. Den mand var simpelthen et geni der vil gå over i historien. En meget alsidig instruktør, der kunne få sin magi frem i alt. Det var ligegyldigt, om der var tale komedier, thrillers eller film-noirs. Billy Wilder kunne instruere dem alle og ikke nok med det, han kunne også sætte et personligt præg på værkerne. Fantastiske kameravinkler, medrivende historier og lårklappende humor. Billy Wilders repertoire spænder vidt.

"Double Indemnity" omhandler en forsikringsagent, der lader sig lokke med i et svindelnummer der omhandler en stor sum penge og et mord. Filmen er yderst spændende og man tvinges til det yderste af sofaen til tider. Samspillet mellem Fred MacMurray og Barbara Stanwyck er magisk og altid med en cool attitude. Barbara Stanwyck er desuden djævelsk god som femme fatale. Smukke sort/hvide scener og et fantastisk spil mellem lys og skygge. En seværdig Billy Wilder film som altid.

6/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: