Gravatar

#4551 RasmusFL 15 år siden

#4548 - havde umiddelbart også troet David Slade kunne løfte kreativitetsniveauet i den tredje film, efter så solide (stedvidst fremragende) præstationer som 'Hard Candy' og '30 Days of Night'. Troede virkelig Slade kunne byde på mere (og måske gå i hælene på Zack Snyder som ung og frisk voldsleverandør i Hollywood), men det lader det jo ikke til, i hvert fald foreløbig.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#4552 NightHawk 15 år siden

# 4548 -

Det har jeg jo allerede forklaret dig tidligere. Genren interessere mig og derfor ser jeg også filmene. Det er nu ikke noget større mysterium. :)

Og den der "du er ikke i målgruppen" undskyldning er jeg godt nok ved at være godt og grundigt træt af bliver smidt på bordet nærmest per refleks, hvis man kommer med kritik af filmene. Du er jo heller ikke i målgruppen vel, så hvorfor bliver du modsat ved med at forsvare dem ?

Mit indlæg denne gang, for jeg synes vi allerede har snakket rigeligt om den religiøse subtekst betydning, går på hvilket kvalitetsniveau de her film befinder sig på. Og her sammenligner jeg med andre hybridfilm/tv-serier eller blot rene genrer, der vel at mærke er indenfor målgruppen der også ser "Twilight". Sammenligner man disse med hinanden indenfor karakterudvikling, variation i historierne, dialog, skuespil osv. så hersker der ingen tvivl om at Twillight hører til i røven af 4. division. Jeg har set masser af ting du kunne placere i målgruppen, for disse film, men som blot er klasser bedre end det her fornærmende ringe bras, der har forvandlet vampyr-genren til en joke og beskrivelsen af teenageres diverse problemer ligeså.

Jeg kunne så godt tænke mig, at du skrev lidt om Twilight filmenes kvaliteter på disse punkter. Jeg læste et andet sted, at du skrev at de var et frisk og nyskabende pust til genren, men hvad helt præcist består det nyskabende i ? Ja, jeg kan kun få øje på en stak af klicheer som bliver genbrugt og som klart udstiller seriens store svagheder og mangel på opfindsomhed.

"Twilight" serien er blevet kørt op på et hysterisk niveau, hvor det slet ikke er berettiget til at være, fordi niveauet på de punkter jeg har remset op er så ufattelig lavt.

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#4553 filmz-Bruce 15 år siden

#4552 Jeg får rigelig med tid til at svare imorgen aften, når jeg ikke har lillepigen mere, så vent lige et øjeblik :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4554 NightHawk 15 år siden

# 4553 -

Oh no, hvad har jeg dog sat i gang. ;)

Men skal vi så ikke blive enige om at gøre det forholdsvis kort, for jeg orker næsten ikke endnu en mega diskution, især i denne her stegende varme. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#4555 filmz-Bruce 15 år siden

#4554 Jo det kan sgu godt gøres på et par linier eller fem :)
Gravatar

#4556 filmz-Bruce 15 år siden

Generalen - BD

Lillepigen ville gerne slutte sommerferien af med manér så hun valgte Generalen med Buster Keaton og det var en nydelse i HD. Endnu engang opfyldte den vore kriterier til top klasse underholdning.

Film: 10/10
Lillepigen: 8-9/10
Gravatar

#4557 Bony 15 år siden

#4556 - Er det din datters bedømmelse af filmen eller er det din samlede bedømmelse af hende og hendes opførsel over sommerferien? Jeg tænker om det er episoden med Twilight grupperne på Facebook der har trukket lidt ned i karakteren..? ;-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#4558 Batsy 15 år siden

Bruce# Hvordan kan hun følge med i de film, vis du siger hun er 11 (-: just asking
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#4559 wiseguy 15 år siden

Bruce (4556) skrev:
Generalen - BD

Lillepigen ville gerne slutte sommerferien af med manér så hun valgte Generalen med Buster Keaton og det var en nydelse i HD. Endnu engang opfyldte den vore kriterier til top klasse underholdning.

Film: 10/10
Lillepigen: 8-9/10

Bruce hvor gammel er din datter? Ka' jo se at du har introduceret hende for lidt af hvert på det sidste. Min den ældste er jo lige blevet 7 og jeg glæder mig til vi ka påbegynde den filmiske opdragelse ;o)

Edit: nå! 11 år lader det til
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#4560 Lord Beef Jerky 15 år siden

Fremragende at Bruces datter er mere kritisk end ham selv!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: