Gravatar

#4681 wimmie 15 år siden

Alien

Det er efterhånden nogle år siden jeg sidst så Alien (har set Aliens en del gange siden), og jeg har hele tiden været af den mening at Aliens var en tand bedre en forgængeren... men nu er der sørme sået tvivl i mit sind - jeg kan simpelthen ikke gøre op med mig selv hvilken er min favorit - hvis jeg endelig skal vælge tror jeg faktisk at Alien har ovehalet 2'eren - bare en smule. Begge film ligger dog på en klar 6/6
Hvor Alien er et mere "primitivt" (historien og persongalleriet mere enkelt) og klaustrofobisk gys er Aliens en mere udviklet actionfilm med masser af nervepirrende momenter - et lidt mere overfladisk men dog underholdende persongalleri.

Begge film er som sagt mesterværker og jeg kan slet ikke vente på BD-udgivelserne.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#4682 filmz-Bruce 15 år siden

#4681 Tom Cruise ville sikkert sige, at du var kommet op på niveau 7 og dermed havde skaffet dig en fribillet til rumskibet på dommedag :)

Jeg siger blot, velkommen i klubben :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4683 wimmie 15 år siden

Hehe, tak :)
Jeg har altid været vild med Alien og Aliens siden jeg så dem som barn, og dette gensyn bekræftede bare hvorfor - håber at Ridley Scott vender tilbage til sine kreative Alien og Blade Runner dage når han skal lave de nye Alien-film - og helst uden Russell Crowe, tak ;)
Gravatar

#4684 chronaden 15 år siden

Hva syns du så om hans 3D planer? :)
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#4685 Bobby Singer 15 år siden

Rocky Balboa

Gode gamle Sly har formået og overraske mig endnu engang, først med Rambo og nu med denne. Det er en god lille film Stallone har skruet sammen her, der fint ligger sig op af den oprindelig films sjæl/tema: i sidste ende er det egentlig ligemeget om man vinder eller taber, det vigtigste er bare at man følger sine drømme og giver sig selv 100%.

Det er et godt budskab og et den formåer at levere uden at føles som en løftet pegefinger. Man sidder jo også og hepper på Rocky tilsidst i filmen, ligesom en rigtig boksekamp sidder man også helt ude på stolekanten. Den skuffer bestemt ikke.

4/6

Hell Ride

Der er krig mellem de to biker bander Victors og 666. Filmen er produceret af Quentin Tarantino og det kan ses. Den har alle de typiske kendetegn for en Tarantino produktion, dialogen er skarp og velskrevet, filmen er rimelig voldelig til tider, ligesom de oprindelig grindhouse film var det, og det er masser af nøgne damer.

Det er hvad det er: 80 minutters brutal underholdning i selvskab med et par hardcore bikergangs og den fejler bestemt ikke på det punkt.

Dennis Hopper og David Carradine leverer begge gode præstationer i denne film, som jo også må have været en af deres sidste.

Edit: Det skal lige siges at selvom de hævder på coveret at den skulle være i 1080p, så er den altså kun i 720p, hvilket er en lille smule underligt.

4/6
Idjit
Gravatar

#4686 lagoni 15 år siden

Jeg fik set to meget forskellige film i går: The Other Boleyn Girl og Commando.

The Other Boleyn Girl var overraskende god. Jeg er normalt ikke så meget for 'kongehus i gamle dage'-film, men denne her var både medrivende og flot. Utorlig godt skuespil fra især Portman. Den har åbenbart fået hug for ikke at være historisk korrekt, men som film er den vellykket. 8-9/10.

Commando ved jeg simpelthen ikke hvordan jeg skal bedømme. Den er utrolig plat, især med one-liners og det ret 'cheesy' far/datter-forhold. Den er bare alt for meget og fyldt med virkeligt, virkeligt dårligt skuespil (især fra Vernon Wells), men stadig er dne seværdig og lidt fascinerende som man kun kunne lave det i 80'erne. Den ville desuden være meget kortere i dag, mobiltelefoner ville have gjort det meget lettere for skurkene :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#4687 Bobby Singer 15 år siden

Commando er jo et regulært mesterværk! No Joke!

Remember when I told you I would kill you last? I Lied!
Idjit
Gravatar

#4688 wimmie 15 år siden

chronaden (4684) skrev:

Hva syns du så om hans 3D planer? :)

Bestemt ikke begejstret - men bare man kan se den i 2D også, så er jeg glad. Hvis det endelig skal være i 3D håber jeg det bliver Avatar-3D og ikke de dér cheesy "ting-der-kommer-flyvende-imod-dig"-3D

;)

Jeg har sådan set ikke noget imod 3D, så længe man altid har muligheden for at vælge 2D
Gravatar

#4689 wimmie 15 år siden

Hellraiser

Jeg var i tvivl om hvorvidt jeg havde set den første Hellraiser-film - og det viste sig at det havde jeg ikke, det har sikkert været 2'eren. Har derudover set et par af de "nyere".

Hellraiser har nogle rigtig klamme scener og visuelt er den ret fed med generelt gode effekter (kunne godt have undværet de dér 80'er computereffekter i neonfarver ;) - en til tider rigtig klam stemning; scenen hvor Frank "genopstår", drømmesekvenserne, Cenobites'ene, "helvedes-scenerne" er rigtig fede og er nærmest essencen af en horror-film.
Desværre er der også et par ting der trækker lidt ned; skuespillet f.eks. - Jeg har ikke noget imod lidt humor blandet med gys men skuespillet virkede ofte ufrivilligt komisk og overspillet - og Julia (Claire Higgins) var virkelig skræmmende - ikke gyserskræmmende men 80'er skræmmende ;p
Musikken irriterede mig også til tider - den blev til tider for sæbeopera-agtig - fik faktisk mine tanker hen på Days of our lives - især i scenerne mellem Julia og Frank.

Ingen tvivl om at Clive Barker skabte et grundlag for en fed franchise (af blandet kvalitet) med sine helvedesscenarier og monstre, men jeg blev alligevel en anelse skuffet. Havde håbet på mere af det klamme og at den havde udforsket helvedescenariet og monstrene lidt mere og måske have givet lidt mere baggrundshistorie om boksen. Mere uhygge - mindre Julie og Frank

Men underholdende var den 4/6
Gravatar

#4690 misuma 15 år siden

Genså Serenity for at få en fornemmelse af om jeg burde glaede mig til The Avengers.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: