Gravatar

#4691 Bony 15 år siden

misuma (4690) skrev:
Genså Serenity for at få en fornemmelse af om jeg burde glaede mig til The Avengers.

Og svaret var selvfølgelig et ja. Serenity er en herlig film og Joss Whedon kan bare et eller andet med sine skriverier. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#4692 misuma 15 år siden

^^
Enig.

Jeg kommer til at lyde som en kliche, men jeg ønsker bare en superheltefilm som tør ha' lidt kant. Gider ikke pœne film i lyse farver med kvalmende oneliners. De Fantastiske Fire 2 tog naesten livet af mig,hehe
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#4693 jessup 15 år siden

#4601 politiske film har ofte ikke en klar hovedperson(er) - som du selv er inde på er detr projektet og ikke personen man skal identifisere sig med.

En mere emotionel og "sammnehængende" klipning kan man finde i hans Stachka og en bedre film end Potemkin (den bedste Eisenstgein film jeg har set) er Oktyabr.
This is just until June
Gravatar

#4694 elwood 15 år siden

Hehe jeg vidste den sæson ville vinde ind på dig, og ja det er hel rigtig at McNulty røg lidt i baggrunden, og du har ret i at hele castet stortset får deres egen lille kvalitetstid, McNulty skal dog nok gøre sig bemærket igen, det kan man også regne ud, udfra den måde han er skildret på, den mand tiltrækker/skaber bare problemer!

Og slutscenene på havnen med politikvinden, rammer mig hårdt hver gang.

Der hvor hun "forventer" at Frank Kommer udfra fra sit lille skur og hilser
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4695 misuma 15 år siden

American Ganster - Extended Cut. Laaaang film.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#4696 Sweetiebellefan 15 år siden

Furry Vengeance

Razzie priserne står nok parate til vinter, men det er ikke årets værste film.

Fraser der mere ligner John Goodman er ved at ødelægge naturen, men dyrene slår til igen.

7/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#4697 lagoni 15 år siden

Er der andre der lige har set Min brors kæreste/Dan in Real Life på TV2? Jeg er ved at læse lidt om den og det lader til at enten jeg eller TV2 har misset den sidste scene. Fra wikipedia:

The ending scene in the film shows Dan and Marie descending the steps of his parents' home and dancing following their marriage. Mitch is seen happily dancing with Ruthie Draper, a childhood friend of Mitch's and Dan's, and Cara is happily dancing with her boyfriend Marty.

Var jeg uopmærksom eller klippede TV2 for tidligt?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#4698 NightHawk 15 år siden

# 4697 -

Scenen var med og dukkede op efter Tv2 speakeren, lige da de første rulletekster kom på, for 117 gang gjorde opmærksom på hvilke programmer der kommer en gang i næste uge.

Synes det var en glimrende film. Ikke stor filmkunst på nogen måde, men ganske underholdende på sån en gammeldags facon. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#4699 filmz-Bruce 15 år siden

#4694 Ja det var en rigtig god afslutning. Som altid ingen sort/hvid af slagsen :) Manden der spillede Frank Sobotka var eminent.

Det blev til tre topklasse film idag sammen med Jannikand og Navarre3.

Af gentagelser blev det franske Summer Hours for 3. gang, som banker 10 tallet i bund. Og engelske Fish Tank, som godt nok lige tager en karakter ned til 8/10 på gensynet. Den får et liv i et alment boligbyggeri i Gjellerup Parken til at ligne roomservice i suiten på D'Angleterre. Trøstesløse skæbner og liv.

Dernæst dagens overraskelse

A Single Man - BD
Designer og modeskaber Tom Fords bidrag til filmverdenen, som jeg skal hilse og sige var alt andet end kun en flot indpakning. Colin Firth giver en tour de force af en præstation, som den engelske homoseksuelle universitetslærer George i Californien, der i 1962 mister sin kæreste gennem 16 år i et biluheld.

Måneder og mange glædesløse dage senere, vågner vi op med George og følger dagen, hvor han endegyldigt vil gøre op med fortiden. Cinematografisk ubesværet manøvrerer Tom Ford rundt med Georges dag iblandet minder fra fortiden med kæresten Jim. Trods et på overfladen engelsk overklasse panser, presser følelserne på og mellem krakeleringerne viser Colin Firth konturerne af et smukt empatisk menneske og på intet tidspunkt føles de homoseksuelle undertoner eller mand mod mand situationerne akavede, påtrængende eller flove. Det er i den grad en præstation at få en heteroseksuel og ikke just ekstatisk voyeur ud i mano-a-mano seksualitet, til at se naturligheden i scenarierne først, fremfor ens egne fordomme.

En helt igennem vidunderlig film!

9/10

PS: Er dog yderst kompetent indenfor alle feminino-a-feminino genrer!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4700 NightHawk 15 år siden

# 4699 -

Helt enig i din anmeldelse og karakteren. Et utrolig smukt filmet, fremragende spillet og stærkt skrevet værk af Tom Ford. Og Colin Firth er ganske enkelt outstanding i den rolle. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: